#1
|
|||
|
|||
klepsteelrubbers vervangen
Mijn auto (vw golf 3 1.4 1997) verbruikt nogal veel olie, 1 liter op 500 km haalt die regelmatig. Nu zijn dit waarschijnlijk de klepsteelrubbers heb ik me laten vertellen, en wil ik deze vervangen. Heb wel vaker kleppen los gehaald maar verder nooit met hydrolische kleppen te maken gehad. Heb ik hiervoor nog speciaal gereedschap nodig? Heb al een tooltje om de veren zelf los te krijgen maar verder?
iemand een howto of?? tips |
#2
|
||||
|
||||
Hydraulische klepstoters zijn nog makkelijker...Nokkenas eruit en klepstoters eruit en je kunt aan de slag met je tooltje..
Je hebt et nu toch los....hydraulische stoters kosten @ Ebay ongeveer 50 euro `t setje..
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
Klepsteelrubbers heb je een speciale tang voor, kan je bij een automaterialenhandel wel kopen. Met een nijptang etc. heb je kans op beschadigingen, doordat je weinig ruimte hebt.
Zorg er voor dat je de cilinder waar je aan werkt wel onder druk zet, zodat je klep niet naar beneden dondert. Of anders; zet de zuiger van de betreffende cilinder in BDP, dan kan je klep weinig naar beneden. Heb je al wel een compressietest uit laten voeren? Misschien zijn het de zuigerveren ipv de klepsteelrubbers. Zou jammer zijn als je alle moeite voor niets hebt gedaan.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#4
|
||||
|
||||
de hydraulische klepstoters kan je er zo met de hand uitnemen als de nokkenas er uit is dus das geen probleem. maar idd de cilinder waar je aan werkt onder druk zetten anders valt de klep naar beneden
__________________
golf 1 '79 1.1 golf mk4 1.9tdi |