#1
|
||||
|
||||
ontluchtingsventiel afgebroken: en nu?
vanmiddag is van de rocco een ontluchtingsventiel in de remtrommel afgebroken.
stom van mezelf. vast is vast. te vast is krak! stom stom stom, maar nu? trommel eraf en uitboren? wat is de 'gemakkelijkste' oplossing?
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#2
|
||||
|
||||
Het makelijkste is een nieuwe remcilinder kopen is niet erg duur en snel klaar.
Naast je ontluchtings nippel zitten twee boutjes daarmee kun je de remcilindr losdraaien van je ankerplaat. |
#3
|
||||
|
||||
Dat is idd het makkelijkste...ik heb de remcilindertjes evt. ook liggen.
Pas ook op met de 2 imbusboutjes waarmee die vastzit......die draai je ook zo dol....
__________________
Groeten, Jeroen. |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb hetzelfde gehad . . . gewoon cilinder vervangen.
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |
#5
|
||||
|
||||
gewoon laten zitten, hij zit toch vast, en lekt niet omdat ie conisch afsluit?
dat zijn zorgen voor de volgende keer! |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Dat risico zou ik niet nemen, want als ie wel lekt en je moet een noodstop maken zal je zien dat je op dat moment in ene geen rem druk meer hebt... Voorkomen is beter dan overkomen, dus gewoon vervangen die handel
__________________
VWCulture.nl
|
#7
|
||||
|
||||
vast is vast... hij sluit niet af op het zeskantje wat nu is afgebroken, maar op de consiche kant IN de remcilinder
|
#8
|
||||
|
||||
hij sluit idd normaal gezien gewoon af. heb het ook al voorgehad. ik heb de rempompjes laten zitten en geen problemen mee gehad.
gewoon laten zitten en de volgende keer vervangen dus.
__________________
golf 1 '79 1.1 golf mk4 1.9tdi |