|
||||
|
||||
Welke band om mijn velg?
Heren en dames van het forum,
Ben over het algemeen een passieve gebruiker van het forum, maar heb nu toch jullie hulp nodig!? Heb vandaag 18" BBS Le Mans Replica's voor mijn Golf IV gekocht, volgens de doos is het 8,5J maar volgens de verkoper was het 8J maar dat geeft niet zo een heel groot verschil. Maar welke maat band zou er onder moeten, en waarom? In de toekomst is het wel de bedoeling dat mijn Golf verlaagd gaat worden. En welk merk adviseren jullie mij Hoor het graag van jullie.
|
||||
|
||||
225-40-18 hoort erop te liggen qua rolomtrek.
|
||||
|
||||
wil je het mooi hebben pak je een 215/35-18.. zeker met de nodige verlaging!
|
||||
|
||||
Zijn 225/40/18 en 215/35/18 allebei courante mate?
Wat ik niet wil is banden die te strak zitten om de velg, zoals bijvoorbeeld 195 om een 10j velg om maar iets te noemen. Zou ik eventueel ook 215/40/18 kunnen doen?
|
||||
|
||||
Je hebt ook te maken met je kilometertellerafwijking, dwz je rolomtrek. Makkelijk vergelijken welk verschil je krijgt doe je op deze site:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html Voer de originele maat in en de te monteren maat en je krijgt meteen de eventuele tellerafwijking te zien. Voor (richt)prijzen van banden kijk ik altijd op www.autobandenmarkt.nl. Zo kun je zook zien of de maat een beetje courant is. Bestellen doe ik vervolgens bij een lokale zaak. Denk dat je hiermee wel een eind op weg bent. |