Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 13-05-2008, 19:39
menmulder menmulder is offline
Forum Newbee

Default olieverbruik golf 3 1.4

Zinds een maandje heb ik nu een vw golf 3 1.4 uit 1997 op lpg met 190000 op de klok. Toen ik deze wagen kocht had hij naar mijn idee een tijdje stil gestaan. Ruitenwissers waren kijhard, termostaat bleef hangen motor werd niet warmer als 65 graden. Verschillende lampjes gingen het gedurende de afgelopen weken spontaan doen. De motor word weer netjes 80 a 90 graden. Het verbruik word steeds lager 1 op 12 a 13 op LPG was 1/10 Dus net of alles weer een beetje op gang moest komen.

Alleen verbruikt hij nogal veel olie 2.5 liter op 2000km, wat zou dit kunnen zijn? misschien de klepsteelrubbers? En zo ja bestaat de kans dat dit op de langer termijn ook beter word net als de rest

Hij rookt niet, en lekt ook geen vloeistof, koelwater verbruiken doet die ook niet, dus de koppaking lijkt het me niet
Reply With Quote
Old 22-05-2008, 12:03
Mad_Uwe's Avatar
Mad_Uwe Mad_Uwe is offline
Forum Regular

Meer dan een liter op de 1000km is wel erg veel. Raar dat je geen blauwe rook ziet Heb je geen last van (enorme) olie lekkage Laat iemand eens achter je aan rijden om te kijken of ie ook pluimt, in de spiegel zie je lang niet altijd alles.

Het kan zijn dat het blok versleten is maar wat ook nog wel eens voorkomt is dat er zuigeveren vastzitten. Doe ook een compressietest en check de bougies. Bougies zijn vaak zwart als er olie wordt verstookt. Suc6
Boxster S 987 48dkm
Ducati 916, 748SP, 999S
Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91
Reply With Quote
Old 22-05-2008, 21:27
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict

Send a message via MSN to Wolgast

Ik weet alleen dat de 1.4 aardig olie kan verbruiken. Vaak ligt het toch aan klepsteelrubbers die verdrogen en poreus worden.
Misschien eerst de olie verversen. En een compressietest uitvoeren kan nooit geen kwaad.
En zoals Mad Uwe al zegt, laat iemand eens achter je rijden en kijk wat er uit de uitlaat komt. En kijk ook of je idd geen lekkage ergens hebt.
Aan de andere kant, 2,5 liter op 2000 km zou je toch ergens moeten terugzien als het zou lekken....
Succes!
Reply With Quote
Reply

Posting Rules