#1
|
||||
|
||||
Corrado 20vt Project
De meesten van jullie zullen ondertussen de voorgeschiedenis en mijn eerste ervaringen met deze corrado wel kennen:
http://www.volksforum.com/forum/sho...ghlight=corrado Vorige week een corrado g60 met rondom schade en zonder interieur erbij gekocht, deze halen wij dinsdag as op, met een frisse motor. Plannen op korte termijn: *Grondig schoonmaken *Hemeltje spuiten(erg smerig) *Al het plastic wat met notenhout beplakt is vervangen *Audio inbouwen icm grote schoonmaak *Komende week motor uit "sloop" corrado halen *Zaterdag 17-5 motor in mijn eigen corrado hangen *Kachel radiateur repareren/vervangen *Abs fixxen(doet helemaal niks) *Airco repareren(leidingen) *Nieuwe Apk(huidige tot 4 juni) *In mijn zomervakantie G-lader laten controleren en evt reviseren Plannen op langere termijn: *Andere motorkap(deze zit vreemd deukje in) *Andere voorbumper of huidige repareren *Misschien nog een lederen interieur erin Maar genoeg gelult, eerst ff wat foto's: Vloerbedekking eruit, beetje smerig Hiermee word ie weer mooi schoon En in uniform Zo wordt ie aardig kaal van binnen Hemeltje eerst Hemeltje na Orginele stikker op de zonneklep (is nu weer schoon) Kabeltjes voor de audio kunnen nu mooi onder de vloerbedekking
__________________
Quote:
Last edited by fryslàn_driver : 25-08-2008 at 20:22. |
#2
|
||||
|
||||
Succes ermee, ik hoop dat je in de toekomst met deze auto iets meer geluk hebt.
Groeten.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Dat moet straks hopenlijk wel lukken Net nog ff de vloerbedekking en de achterbank er weer in gezet en ook nog ff een paar vraagjes voor de corrado kenners hier: *Weet iemand waar de bevestigingen van het dashboard aan het chassis zitten, deze moet er van de week nog uit ivm het vervangen van de kachelradiateur *Is de kachelradiateur voor een corrado met airco gelijk aan die van een zonder airco Alvast bedankt
__________________
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Kachelradiateur weet ik niet zeker of daar verschil in zit, de gewone zal je niet arm maken, kost 5 á 6 tientjes meen ik.
Het dashboard heb je zo los.....zorg dat je een pijpsleuteltje maat 10 hebt. Als je er echt goed aan wil komen zou het handig zijn als je het deed als de motor er uit was, veeeeeel meer plaats!. Het dash zit binnen aan de zijkanten vast (onder het dopje als jede deur open doet) bij de versnellingspook met 2 á 3 moertjes onder de motorkap bij de ruitenwisser 2 of 3 x geloof ik en nog wat dieper achter het uitlaatspruitstuk 2 a 3 x al met al best te doen! succes. p.s. je bent eigenlijk hetzelfde aan het doen dan ik, met dit verschil dat de mijne optisch origineel blijft....motorish niet
__________________
VW Corrado 1989 Zilvergrijs, origineel Mazda RX-7 1988 Rood, niet helemaal origineel meer |
#5
|
||||
|
||||
Ow ja voor ik het vergeet, als je ht dash los hebt ben dan voorzichtig met het er uit te pakken, daar plakken namelijk nog heel wat kabels aan. Als je wat kapot trekt ben je nog verder van huis
__________________
VW Corrado 1989 Zilvergrijs, origineel Mazda RX-7 1988 Rood, niet helemaal origineel meer |
#6
|
||||
|
||||
corrado zonder airco hoeft het dashboard er niet uit. heb het ook al eens bij de mijne gedaan. kachelblokje kostte mij iets van 48 euro.
|
#7
|
||||
|
||||
Zo net de donor auto opgehaald, zal zometeen nog ff wat foto's posten.
@ marx-7 en ronnie v, bedankt voor jullie reactie, de moertjes achter het uilaatspruitstuk had ik niet gevonden Edit, hier nog ff wat foto's van de sloper en de andere auto waar ook nog mooi wat onderdelen aan gedoneert gaan worden De Sloper: Het andere projectje waar een kleine motor inkomt : Klein licht motortje 2,0 T-fsi met 10.000 km Tot zover voor vandaag
__________________
Quote:
Last edited by fryslàn_driver : 13-05-2008 at 21:56. |
#8
|
||||
|
||||
Post eens wat meer info over die Scirocco
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Duitse Scirocco 16v(102kw ) Is al gespoten van buiten Wordt volledig klaargemaakt met een 2L T-FSI i.c.m een g60 5 bak komt voorlopig rondom g60 remmen op samen met de abs De motor is al aangepast voor digifant en een 16v ontsteking zit een gemodificeerd TT inlaatspruitstuk op waar de gasklep van een g60 past
__________________
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
Hier nog wat fototjes van woensdagavond, heb er andere achterlichten ingezet(ongespoten) ivm met de apk en dan kunnen de andere achter ook wat beter worden en in meer lagen worden gespoten .
vloerbedekking er weer in, nu weer mooi en zwart achterkant eerst achterkant na
__________________
Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
ik zie dat je 1 ding bent VERGETEN!!!!
Haal die kentekenplaathouder er zsm af! Verder goed bezig! Mooi streven om van deze (semi) afgeschreven corrado iets moois te maken.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#12
|
||||
|
||||
Vanavond gat de oude motor eruit en morgen de andere erin samen met en nieuwe dbset, multieriem met span en keerrol, nieuwe vsnaar en nog wat schone olie. Maar nu heb ik nog een vraagje, heeft iemand enig idee wat voor stuurbekrachtigings olie erin gaat, bij de Renaults kan der gewoon ATF in.
Quote:
Die autosprinter stikker is er al af, alleen op de foto nog niet
__________________
Quote:
Last edited by fryslàn_driver : 16-05-2008 at 16:54. |
#13
|
||||
|
||||
Rocco project is wel interessant! Motor van Marten overgenomen?
Succes daar in het noarden fan Burgum!
__________________
T4 1.9TD(i) Arosa 1.4MPI |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Nop motor is uit Duiven gekomen. Gisteren een mooie slag gedaan aan beide corrado's, de motor hangt er weer in maar moet nog aangesloten worden, met het ombouwen nog wel een paar tegenvallers gehad. Bij de "nieuwe" motor waren alle imbus boutjes van de krukaspoulie alleens rondgedraait en er vervolgens weer met een torx ingedraait: resultaat niet meer los te krijgen, uiteindelijk de distributie maar op tijd gezet en de centrale bout van de krukas poulie eruit gehaald(paar uurtjes aan verputst voordat ik dit heb gedaan, die imbusboutjes moesten en zouden eruit gaan). Gelukkig was het met de poulies bij mijn gare motor beter gestelt en deze heb ik dan ook gebruikt bij de nieuwe distributie vervolgens de steunen en pompen overgebouwt naar de nieuwe motor ivm met de airco en de wederom rondgedraaide imbus boutjes in de waterpomp . Al met al hing vanacht om 01:42 de motor weer in zijn steunen(met nieuwe distributie,multieriem met beide rollen en snaar) Maandag en Dinsdagavond afbouwen, en dan hopenlijk weer rijden FOTO'S:::: Op de kar maar Garijp Gelijk een leuke ontdekking gedaan, nieuwe rvs vanaf de kat De mijne en de sloper naast elkaar Motor van de eerste kan eruit en voila Mijn nieuwe motor(op het moment dat we dachten snel ff een nieuwe distributie en alles overbouwen) Mijn eigen is erook uit Mijne ouwe motort aan het slopen(Net op myn dikke bulg lette ) En hij hangt weer @ 01:42 am Toen ik om half 3 thuiskwam, liep hier net de feesttent(hollandse avond, Noordbergum) leeg bij ons voorhuis langs, kon ik mooi zien hoe ik er normaal @ zaterdagnacht bij loop :lol:
__________________
Quote:
|
#15
|
|||
|
|||
veel geluk er mee
hoop dat je er langer plesier mee hebt |
#16
|
|||
|
|||
ziet er al weer anders uit.
is toch weer mooi dat de corrado een tweede kans krijgt.
__________________
|
#17
|
||||
|
||||
Vanavond nog even met de corrado bezig geweest, alles aangesloten, aandrijfassen,uitlaat etc weer gemonteert. Morgen nog de koppeling ontluchten en het hele voorfront er weer voorzetten en dan eindelijk rijden
__________________
Quote:
|
#18
|
||||
|
||||
Goed bezig! De mijne gisteren ook de KVS ontlucht wat nog een hele happening was
Even over je stuurbekrachtiging.....gooi daar nu geen ATF in. Ik heb dat spul gisteren ook gehaald (werd me bij de automaterialenzaak aangeraden) heb het er in geduwd maar die olie is te dik. Ik krijg mijn stuurbekrachtiging er niet mee ontlucht.....hij probeert het wel. Heb me vandaag andere dunnere olie gehaald, eens kijken of dat wel werkt. Het schijnt dat bij VW andere olie wordt gebruikt namelijk.....heb ik me laten vertellen. Marc
__________________
VW Corrado 1989 Zilvergrijs, origineel Mazda RX-7 1988 Rood, niet helemaal origineel meer |
#19
|
||||
|
||||
Ow ja nog 'n tipje.....wacht even met je koplampen in te bouwen totdat je zeker weet dat je motorkap open kan met de hendel! Die kabel moet namelijk behoorlijk strak staan anders is je kap dicht en blijft dicht
__________________
VW Corrado 1989 Zilvergrijs, origineel Mazda RX-7 1988 Rood, niet helemaal origineel meer |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Ok , zal ik ff omdenken, had ik anders niet strak afgestelt
__________________
Quote:
|