#1
|
||||
|
||||
blok wissel RP / ABS
De kogel is door de spreekwoordelijke kerk, er komt een ander blok mijn mijn Golf.
De RP gaat er uit en de ABS moet er in. Alsof er een vloek op mij rust, dit is de derde wagen die ik bezit en waar er een blok wissel plaats vind . . . maar ja ik doe het zelf Heb voor een leuk prijsje een ABS blok uit een Golf III op de kop getikt, inc. versnellingsbak, elektronica, kabelboom en nog een hele hoop onderdelen. En ben nu op mijn gemakje de omvang van het dit project aan het inventariseren. Heb ondertussen geleerd dat: Verstuiver ABS op 3 bar werkt Rotatie van de verdeler is tegen de klok in bij ABS en met de klok mee bij RP Vacuüm vervroeging bij ABS n.v.t. is en elektronische geregeld word Zat er eerst aan te denken om alle 'elektronische' delen van het RP blok op het ABS blok te monteren en kijken of dit werkt. Ben nu van mening dat het toch beter is om dat niet te doen. Moet alleen nog even kijken in hoe veren het allemaal plug and play is. Heb op dit moment gelukkig de tijd en ruimte en kan dus meteen even mijn motor ruim nalopen. Ik hou jullie allen op de hoogte.
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |
#2
|
||||
|
||||
huh?? Dus de draairichting van het motorblok is bij een RP en ABS tegengesteld? De verdeleras zit toch wel op dezelfde plek in het motorblok, dus dat maakt geen verschil, dan blijft toch alleen de draairichting van de aandrijvende as over?
Verder erg goed dat je het grondig aanpakt! Het beste zou zijn om de ABS incl. alle aanbouwdelen over te lepelen in de golf, en dat allemaal netjes aansluiten.. Dan heb je de minste onzekerheden (gok ik ). Succes! p.s. Ik zit ook al een tijdje met het idee te worstelen om een PF motor in mijn golf3 te leggen. Een leuk 1.8 blokje met net iets meer vermogen dan de ADZ.. Als het jou allemaal soepeltjes verloopt ga ik serieus overwegen om dat te doen!
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#3
|
||||
|
||||
De oude motor is in tussen uitgebouwd en het motor ruim schoon gemaakt. Heb vandaag de oude kabel boom verwijderd. Natuurlijk aantekeningen gemaakt en hier en daar een plakkertje . . .
Tot zover kwamen de meeste stekkers overeen. Zit nog met 4 'loze' stekkers bij de zekeringkast vanuit de draad boom. En 2 losse draden in de kabel boom zelf. Ben daarom op zoek naar het elektrische schema van een ABS blok. Heb al aardig rond gezocht en kwam alleen bij een schema in het Russisch uit . . . helaas heb ik geen talen knobbel . . . Dus mocht iemand er een hebben liggen of weten te vinden op het web, laat het me even weten.
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |
#4
|
||||
|
||||
Hij loopt!
Alleen doet mijn toerenteller niets . . . iemand tips? En de nieuwe olie filter liep niet vol, geen druk . . . heb toch de oude er terug in gezet . . . Nieuwe filter was een FRAAM PH 2870 A, iemand ervaring? Ga nu naar mijn werk met de auto, kijken of hij het ook blijft doen.
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |
#5
|
||||
|
||||
FRAM filter weg gooien en een originele gaan halen
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#6
|
||||
|
||||
Yepp, dat dacht ik al. Zal zeer binnenkort langs de dealer tuffen . . .
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |