#1
|
||||
|
||||
Corrado gekocht, nu al stuk(Goede afloop :) )
Hallo,
Gisteren na een diverse corrado's bekeken te hebben in Drachten bij een autobedrijf(noem nog geen namen) geslaagt. Mooie rode corrado g60 van 1989 gevonden in originele staat met lichte schade aan de voorbumper. Leuk optie lijstje met airco,abs electrische ramen en stuurbekrachtiging maar met veel kilometers(300.000 km) dit zou opzich niet zo'n probleem zijn aangezien er bij ongeveer 200.00 km een motorrevisie zou zijn geweest en recent(enkele duizenden kilometers geleden)ook een lader revisie. Gisteren dus de auto bekeken proefrit gemaakt, auto voelde goed aan liep goed en trok ook goed. Hierna zijn we het over de prijs eensgeworden. Dus ik haal vanmiddag de auto op, loopt harstikke mooi. Klein stukje rijden even bij een paar maten van mij langs om de nieuwe aanwinst te laten zien, daar om half 5 weggegaan om nog eventjes richting Leeuwarden te rijden en de auto bij mij op het werk op de brug te bekijken. Maar dat heeft ie niet gehaald. Op het laatste stukje waldwei nam mijn vermogen geleidelijk aan af dus ik de afrit afgegaan en verder gereden richting stoplichten ter hoogte van zuiderburen. De auto begint steeds meer te roken(blauw) en een paar honderd meter voor de stoplichten begint mijn olielampje te knipperen. Op het moment dat ik bijde stoplichten aankwam viel de auto ook al uit, kon hem niet meer aan de kant zetten. Gelijk gebeld met de verkoper, deze deed gelukkig niet moeilijk en gaf mij de stille hoop dat dit goed opgelost gaat worden maar daar hoor ik maandag meer over. Daarna mijn ouders opgebeld en heb ik de auto samen met mijn vader naar huis toegesleept. Net nog ff gekeken geen iig geen uitwendige schade zichtbaar(alle vloeistoffen op pijl, lekkage, beschadigde lader etc.) en de bougies er even uitgedraait(allemaal fluweel zwart). De precieze is nog niet bekend maar ik hoop dat dit goed opgelost gaat worden samen met de verkopende partij. Maar hij komt zoiezo weer de weg op. groeten Ritske PS. Zal morgen ff foto's maken
__________________
Quote:
Last edited by fryslà n_driver : 28-04-2008 at 17:16. |
#2
|
||||
|
||||
Oei oei das altijd balen!
Hopen dat het niks ernstigs is maar blauwe kwalm uit uitlaat klinkt niet goed! Hopelijk doet de garage niet al te moeilijk.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Maar van binnen kan alles wel aan gort zijn en dan met name de G-Lader. Blauwe walm is gewoon olie wat ie verbrand. Kunnen zuigers zijn maar dus ook de G-Lader. veel suc6. Hoop dat dit goed wordt opgelost. |
#4
|
||||
|
||||
Ik zag hem staan (reed met een veelkleurige T2 pickup). Hopelijk kom je eruit met het bedrijf waar je hem gekocht hebt! Maar het kopen van een auto, en dan vooral een snelle, is altijd een risico natuurlijk...
Jens |
#5
|
||||
|
||||
Als alle vloeistoffen op peil zijn lijkt het me niet heel logisch dat hij veel olie verbrand. Het kan ook zo zijn dat er teveel benzine word ingespoten. Dan rookt ze ook enorm..
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Jawel, maar geen blauwe rook! Witte rook: water Blauwe rook: olie Zwarte/grijze rook: onvoledige verbranding Ik denk dat of je g-lader kapot is, of de motor is gewoonweg op! |
#7
|
||||
|
||||
We zullen het meemaken.
|
#8
|
||||
|
||||
Afgelopen nacht de accu aan de lader gehad en vandaag weer geprobeert te starten, na wat sputteren en proesten bij het aanslaan loopt ie weer redelijk(lang niet mooi), zijn de kleppen goed hoorbaar en gooit hij mooi wat oliedampen uit de uitlaat. Hierna de de laderdruk bekeken bij stationair toerental daarbij kwam ik op de mfa op 220 (het schema begint pas bij 1200-0,2Bar) en zakt af naar 198 bij 3000tpm onbelast(kan zo niet met de auto gaan rijden)
Zal zometeen nog ff foto's van de auto plaatsen en filmpje van hoe die op dit moment loopt Edit: Gisteren was het oliepeil trouwens wel gezakt maar stond nog steeds boven het minium
__________________
Quote:
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Mfa is niet betrouwbaar qua druk aflezen. Het beste is om een losse druk meter in je auto te plaatsen. Als je oliepijl een beetje is gezakt lijkt het me duidlijk dat je blok olie heeft verbrand. Dit kan via de zuigers gegaan zijn of het komt uit je lader de inlaat in. je G-Lader-lagers wordt gesmeerd met het olie vanuit je blok. Mocht er een keerring stuk zijn of wat ook maar dan verbrandt je je olie mee. Haal je G-lader eraf en haal hem open en kijk wat de oorzaak is en doe een compressie test met je blok. |
#10
|
||||
|
||||
Voordat ik de lader eraf ga halen zal ik eerst even morgen moeten afwachten om te horen hoe en wat met de kosten of dat de verkopende partij de reparatie volledig regelt, anders had ik de lader er al afgehad vandaag.
Dus eerst nog maar ff wat pics geplaatst in telefoon kwaliteit: En nog meer(nu met digi cam)
__________________
Quote:
Last edited by fryslà n_driver : 27-04-2008 at 19:51. |
#11
|
||||
|
||||
Even alles op een rijtje...een Corrado van '89 met 3 ton op de teller...zal hooguit 1000-1500 euro gekost hebben (anders heb je echt veels te veel betaald)...ik zou als handelaar geen garantie geven op zo'n auto...beetje reparatie is duurder als de hele auto waard is...ben benieuwd wat de verkoper gaat doen....
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#12
|
|||
|
|||
€1000- tot €1500 ???
Ik denk dat ie de 1000 nog niet eens haalt. Er staat volgens mij 1750 op het raam. Kan me vergissen hoor. http://www.volksforum.com/albums/fi...05_original.jpg Op zich een nette auto. Maar zie ik op de eerste 2 foto,s al koelvloeistof lekken???? Oftopic, Als die foto,s met een telefoon zijn gemaakt zou ik wel eens willen weten wat voor 1 jij hebt. Mooie foto,s hoor Last edited by Domi : 27-04-2008 at 20:53. |
#13
|
||||
|
||||
Op zo'n auto kun je volgens mij nooit garantie op geven. Ik bedoel alleen al de kmst en de leeftijd, auto ziet er verder wel goed uit.
__________________
Moai sûnder wjergea binne de Wâlden: smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn it rûn |
#14
|
||||
|
||||
Die koelvloeistoflekkage op de 2e foto klopt wel, want tijdens de proefrit is de kachelradiateur een beetje gaan lekken.
Oh ja foto's zijn gemaakt met een nokia n73
__________________
Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
Geen lekke kop!!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
Moai sûnder wjergea binne de Wâlden: smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn it rûn |
#16
|
||||
|
||||
Weet ik nog niet, zal morgen nog ff wat gereedschap meenemen van het werk en dan morgenavond ff koelsysteem afpersen, compressietesten en eventueel een cilinder lektest
__________________
Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
Kop is idd niet lek aan het koelvloeistofreservoir te zien. Kleppendekselpakking is ook aan vervanging toe zo te zien.
__________________
T4 1.9TD(i) Arosa 1.4MPI |
#18
|
|||
|
|||
hoop dat het wat mee zit voor je.
maar je zei dat de motor bij 2 ton was dingen er nieuwd waren daar ook papieren van dan.
__________________
|
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Meestal lekt ie dan in de auto. Dan zijn je matjes nat. Of lekt hij bij de aansluitpijpjes onder de motorkap?? |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Apart dat je nog een auto koopt als dat al tijdens de proefrit gebeurt! Maar wel zuur voor je. |