|
||||
|
||||
Aankoop Bora uit engeland
Wat een vreemde vraag ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft?
ik kan dus een nederlandse Bora (op kenteken) in engeland kopen. De eigenaar zegt tegen mij dat hij hem op een schip kan laten zetten, en dan zou ik geld over moeten maken naar de shipping company. Dan komt de auto hierheen (wordt thuisgebracht) en mag ik hem 5 dagen testen, indien ik de auto dan wil houden maakt de shipping company het geld over naar de eigenaar . IEMAND HIER ERVARING MEE !!!!!!!! of is dit gewoon een oplichter op marktplaats. alvast bedankt
|
||||
|
||||
Verhaal heb ik hier wel eens eerder gelezen volgens mij of zowiezo iets over gelezen.
In 1 zin: pure oplichterij maar er zijn hier vast meer mensen die er iets over weten. |
|
||||
|
||||
oplichting.. en ook nog de meest voorkomende minst originele.. laat me raden. shipping company die hij noemt bestaat wel, maar op hun site kan je waarschijnlijk niks over auto transport vinden.. En het geld zal zeker in bewaring blijven bij de shippingcompany totdat jij de aankoop hebt goedgekeurd...
snel aangeven bij MP die adverteerder..
|
||||
|
||||
was er al bang voor een 2001 bora voor 4200euro
|
||||
|
||||
Wij worden ook heel vaak benaderd door zo'n bedrijf!!!!! Maar trap er maar niet in want dan zijn je centjes pleite!!!
|
||||
|
||||
Heb het ook gehad; kon een vrijwel nieuwe Ford Mustang Fastback type 1 kopen voor € 4.400 inclusief alles (transport e.d.)! De Griekse verkoper had 'm voor zijn doodzieke zoontje gekocht omdat die auto zijn laatste wens was... Heel onroerend allemaal...
Omdat ik het niet helemaal vertrouwde heb ik dat transportbedrijf (www.cargo-worldwide.com) gemailt, dit was hun reactie; Quote:
Maar ik vertrouwde het nog steeds niet helemaal & al snel vond ik de auto op het web. Hij stond in Amerika te koop (www.kcclassicauto.com) voor bijna $ 30.000; de Griekse 'verkoper' had de foto's en alle informatie van die website. De reactie van de echte verkoper: Quote:
Grote kans dat dit ook oplichterij is... edit: ik zie net dat de website van dat transportbedrijf niet meer bestaat... |
|
||||
|
||||
de website die hij mij nu geeft is multifos.com
|
||||
|
||||
ik zou nooit met zo'n praktijken in zee gaan! het bedrag is te mooi om waar te zijn. en als je gedonder met de auto krijgt na een tijdje, hoor je niks meer van ze. gewoon ouderwets een afspraak maken en kijken/testrit maken,iemand meenemen met verstand van auto's.
|
||||
|
||||
die prijs zegt toch genoeg? oplichting
|
|
||||
|
||||
Quote:
jij denkt ook echt dat je een auto krijgt..
|
||||
|
||||
een linksgestuurde bora in engeland voor geen geld?
Kom op zeg.....
|
||||
|
||||
dat je er nog serieus bij nadenkt
|
||||
|
||||
|
|||
|
|||
Stond laatst een 2002 A3 1.8 AUT op Marktplaats, gewoon voor de gein eens gemaild. Krijg je een vertaalde Nederlandse tekst terug dat ze akkoord gaan, enige er staan telkens halve Duitse woorden tussen en gewoon nadenken. Zo'n prijs is gewoon niet marktconform... mensen zijn anno 2008 niet meer gek en doen niks weg zonder eerst vergeleken te hebben met iets wat hetzelfde is of er op lijkt.... Huiverig zijn als het veel te goedkoop is...
|
|
||||
|
||||
Quote:
nee niet bepaald. bedoel ermee te zeggen, gewoon in de buurt waar je zelf woont een auto gaan zoeken.
|
||||
|
||||
Als de prijs te mooi om waar te zijn is, en je krijgt daarna een automatisch mailtje terug ofzo, dan moet je er gewoon mee kappen, laatst ook gehad met het kopen van een Wii... stond voor 160 euro!
Dus ff gemaild, kreeg je gelijk een standaard mailtje terug. Dus maar weer even terug gemailt dat we het ding wilden komen halen. Weer hetzelfde mailtje terug. Dus toen hebben we het maar laten gaan. Maar ik zou er niet op in gaan.
|
||||
|
||||
Quote:
Hahahaha
|
|||
|
|||
Gewoon op ingaan maar dan mailen dat je volgende week toch in engeland bent en dan wel komt proef rijden... Kijken wat ze daarop zeggen.... Hahaha wat een oude truc en die verhalen zijn al zo vaak gebruikt.
Last edited by VWJYI : 22-04-2008 at 20:18. |
|
|||
|
|||
Quote:
btw, warom niet voor een paar knaken een dagje naar Engeland gaan en dan "testrijden" kun je hem zelf naar huis rijden ook nog volgens mij kost een enkeltje Engeland geen ene drol meer db /edit hou er wel rekening mee dat je dan ook nog de dag moet vullen want denk niet dat je je gewenste auto zal zien |
|
|||
|
|||
Op speurders staat ook zo'n advertentie voor een touran tdi voor 5000 euro.... Rare advertentie met luchtkussen voor de bestuurder en nog van die vage benamingen..... Ik denk dat ik eens ga mailen voor de fun....
|