Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-04-2008, 23:08
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default golf 1 vr6.

hallo.

ik ben bezig met een golf 1 vr6 project.
de vr6 motor zit er in met de bijbehorende ccm vr6 bak.
ik heb tot nu toe gereden met scirocco 16v assen.

maar nu moeten er golf 2 fusee's op komen maar ik weet nu niet welke aandrijfassen ik moet gaan gebruiken,neem aan dat de scirocco assen niet meer passen.

is er iemand die een golf 1 vr6 met golf 2 fusee's heeft? of weet welke assen ik moet gebruiken?

of iemand met en andere 02a bak in de golf 1 incombinatie met golf 2 fusee's?

wie kan mij helpen.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-04-2008, 11:40
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
hallo.

ik ben bezig met een golf 1 vr6 project.
de vr6 motor zit er in met de bijbehorende ccm vr6 bak.
ik heb tot nu toe gereden met scirocco 16v assen.

maar nu moeten er golf 2 fusee's op komen maar ik weet nu niet welke aandrijfassen ik moet gaan gebruiken,neem aan dat de scirocco assen niet meer passen.

is er iemand die een golf 1 vr6 met golf 2 fusee's heeft? of weet welke assen ik moet gebruiken?

of iemand met en andere 02a bak in de golf 1 incombinatie met golf 2 fusee's?

wie kan mij helpen.


Golf 2 fusee's zijn niet te gebruiken.
De geometrie van het sturen komt niet overeen.
Je krijgt dan het kart gedrag.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #3  
Old 16-04-2008, 11:43
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Golf 2 fusee's zijn niet te gebruiken.
De geometrie van het sturen komt niet overeen.
Je krijgt dan het kart gedrag.



hoe bedoel je dat precies?

welk deel van het geometrie klopt dan niet meer?
Reply With Quote
  #4  
Old 16-04-2008, 16:07
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

mail karretje is die heeft ook een golf 1 vr6 gebouwd en die reed met golf 1 fusee s en dat paste volgens mij allemaal perfect. en anders kun je er altijd nog een paar op maat laten maken. kost wat maar dan heb je ook wat.
Reply With Quote
  #5  
Old 16-04-2008, 16:34
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
hoe bedoel je dat precies?

welk deel van het geometrie klopt dan niet meer?


Zal het proberen uit te leggen.
Als jij nu aan je stuur draait, heb je een (ongeveer) 2x stuurwiel rond voor je maximale uitstuur stand.

Gebruik je de golf2 fusee dan is dat als voorbeeld al na een halve slag bijna maximaal uit.
Dus als een kart. Dit rijdt voor de openbareweg natuurlijk niet.
En stel je moet een plotselinge stuurcorrectie maken, dan draai je in een halve slag je wielen in maximale uitstuur stand. Denk dat eens in bij 120km/h denk niet dat je dit leuk vindt.

Verder heb je nog problemen met de stand van de schokbreker.
En de fuseekogelmaat (al is dat niet de meest moeilijke)
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #6  
Old 16-04-2008, 22:43
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Zal het proberen uit te leggen.
Als jij nu aan je stuur draait, heb je een (ongeveer) 2x stuurwiel rond voor je maximale uitstuur stand.

Gebruik je de golf2 fusee dan is dat als voorbeeld al na een halve slag bijna maximaal uit.
Dus als een kart. Dit rijdt voor de openbareweg natuurlijk niet.
En stel je moet een plotselinge stuurcorrectie maken, dan draai je in een halve slag je wielen in maximale uitstuur stand. Denk dat eens in bij 120km/h denk niet dat je dit leuk vindt.

Verder heb je nog problemen met de stand van de schokbreker.
En de fuseekogelmaat (al is dat niet de meest moeilijke)


ik snap wat je bedoelt.

dit komt dan waarschijnlijk omdat de afstand van de stuurkogel hart tot aan midden wiellager anders is van golf 2 tenopzicht van golf 1.
en de vertanding in het stuurhuis van de golf 1 is anders dan de golf 2?

dat zijn eigenlijk de 2 zaken die dat rare geometrie dan veroorzaken waarschijnlijk?

waarschijnlijk is de vertanding van de golf 1 groffer en de afstand van hart stuurkogel tot hard wiellager langer van de golf 1 dan bij golf 2.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum