#1
|
|||
|
|||
Motortemperatuur golf 3 1.4/tikken kleppen
Ik ben zinds zaterdag in het bezit van een golfje 3 1.4 op LPG G3 met 189000 op de klop. De auto is van een oud mannetje geweest, originele vw cassetterecorder nog in de auto enz. De auto heeft naar mijn idee een tijdje stilgestaan. Als de motor koud is tikken de kleppen nogal, na nu 600 km gereden te hebben is het al veel minder. en als hij warm is tikken ze niet meer. Zou het helpen om zo'n goedje door de olie te gooien om alles een goed schoon te maken en daarna de olie ter verversen? Wat voor olie kan er het best in?
De motor word bij normaal gebruik op de snelweg niet veel warmer als 65 a 70 graden. Rijd je door de stad dan wil hij wel eens 85 a 90 graden worden is dit normaal? |
#2
|
||||
|
||||
Hallo!
Dat ''goedje'' wat je bedoelt kan op zich geen kwaad hoor. Of het echt werkt weet ik niet. Maar omdat de Golf op LPG loopt zou een rondje kleppen stellen misschien ook geen kwaad kunnen. Meen dat zoiets vrij precies komt met LPG, ook wat beurten betreft... Dat van je temp. is niet helemaal in orde. Denk dat je thermostaat aan vervanging toe is. Niet zo heel veel werk hoor. En kosten zijn te overzien... Mijne (1,9TD) wordt tijdens het rijden tussen de 85 en 90°C en blijft dat ook. Ongeacht stad of doorrijden (hard rijden lukt niet zo goed met 75 PK Diesel Haha!) Maar weet alleen niet van welk bouwjaar de Golf is omdat de meters verschillend willen aangeven (meen van voor 1995/6 geeft de meter wat ''preciezer'' aan) En, vergeet niet dat een auto op LPG vaak wat warmer wordt als op benzine.... Verder heel veel plezier met de Golf en ik zou zeggen, een paar foto's doen het altijd goed hier! Dennis
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#3
|
||||
|
||||
Naar mijn mening zitten er hydraulische klepstoters op dit type. Het kan dus zijn dat deze niet goed vullen bij koude motor. Oorzaak kan dan vervuiling zijn.
|
#4
|
||||
|
||||
ik zou er eerst zo'n goedje doorheen laten gaan, dan ben je iig de vervuiling kwijt die het tikken eventueel kan veroorzaken.
wolvgast heeft wel gelijk wat betrefd de kleppen op een lpg. deze moeten heel precies afgesteld worden, anders loopt de motor niet lekker. dit moet je eigelijk elk jaar wel een keer na laten kijken( hangt wel een beetje af van de km's die je per jaar rijdt)overigens kan dit niet bij elke garage. |