![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een t3 bus, bj 1980 zonder motor en een t3 uit 1983 met een 1.6d.
Nu wil ik in de t3 uit 1980 een benzine motor zetten maar welke motoren zijn hiervoor geschikt en welke combinatie van motor + bak wordt aangeraden Tevens zou ik graag willen weten hoe een en ander gemonteerd moet worden en wat er allemaal aangepast moet worden. Last edited by ekwant_1978 : 02-08-2004 at 10:58. Reason: Typefoutjes |
#2
|
||||
|
||||
![]() ask stijn, die heeft er ervaring mee... Hij had vorig jaar een 1.9 16v turbo in zijn t3 doka pickup gebouwd
|
#3
|
||||
|
||||
![]() ligt er veel aan of je bus water of luchtgekoeld is/was....
__________________
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() 1980 kan niet missen dat dat een luchtgekoelde T3 is. De beste motor hiervoor is een 2.0l motor met een bijbehorende bak. Een watergekoelde motor gaat lastig, dan moet je heel veel ombouwen. Een 911 motor is ook leuk... maar 't is maar net wat je budget is!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! ![]() Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#5
|
||||
|
||||
![]() O ja zo'n 2.0l wil ik evt wel voor je inbouwen maar meer info staat ook wel op m'n site: www.volks-factory.nl -> T3-luchtgekoeld -> motorombouw
al met al is het niet overdreven veel werk.
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! ![]() Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#6
|
|||
|
|||
![]() Waar kan ik beste zo'n 2.0l motor halen en wat kost dat ongeveer?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Ik heb 3 keer zo'n ding gehad. Een keer een sloper gekocht voor 500 euro maar motor was achteraf toch wel versleten, shit dus... toen een 2ehands (gereviseerde) motor gekocht met zo'n 15000-20000km voor 750 euro's (compressie rond de 11 bar) en een tijdje geleden voor 200 euro een motor en bak gekocht, compleet met uitlaat dynamo's en de hele reutemeteut(superkoopje dus)! Compressie geen id. Maar het draaiend gedeelte van een 2.0l laten reviseren door een goed bedrijf kost zo'n 1700 euro.
Tussen de 500 en 750 euro moet je een goed blok op de kop kunnen tikken koop hem wel onder voorbehoud van een goede compressie (even laten testen) dan weet je iets zekerder dat je een goede motor hebt gekocht. Toevallig staat er voor 199 euros op mp nog een motor: http://www.marktplaats.nl/markt/aut...1%3DZoek%26m%3D dan moet je de bak nog wel hebben! Succes! Als ik nog eens wat tegekom laat ik het wel ff weten
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! ![]() Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |