#1
|
|||
|
|||
wat is dat ding op de foto?
Het gaat omdat ronde ding voor de verdeelkap. Het schijnt dus als de vacuumslang eraf is, dat hij dan slechter gaat lopen. Maar dat doet hij dus niet, hoe weet ik nou of dat ding kapot is? Want ik heb idee dat dat ding kapot is!!
En dat hij daar door constant afslaat ook al verstel je het CO en de benzine toevoer!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#2
|
|||
|
|||
Kan ook gewoon aan je 2e pierburg caburateur liggen, zitten ook behoorlijk wat slangetjes achter, zou je ook eerst eens kunnen controleren?
Heb het zelfde ook gehad met mijn caburateur telkens als je stilstaat en je koppeling indrukt hij te weinig toeren maakte en uitlsloeg, was bij mij vuil in de sproeiers Naar garage geweest enigste wat ze deden was even de luchtfilter eraf gas geven en dan schone doek op de caburatuer drukken zodat hij vacuum zoog dat een paar keer gedaan en liep weer super Last edited by Kazzo : 24-03-2008 at 23:03. |
#3
|
|||
|
|||
is vacuum vervroeger voor je onsteking. als ik het goed heb!
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
klopt!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
er zit een Solex carburateur bij mij!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#6
|
|||
|
|||
kan het zijn dat hij daardoor constant afslaat als hij kapot is!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, daardoor slaat hij niet steeds af, wel loopt hij beroerd dan. het is een vervroegingssysteem, als je motor meer toeren maakt dan zorgt dat ding ervoor dat de ontsteking vervroegt! Je kan hem testen door eraan te zuigen, dan kan je zo zien of het werkt of niet Hij werkt op vacuum, en op centrifugaalkrachten (zitten 2 gewichtjes in) Gewoon switchen naar electronische ontsteking, zoals ik meer mensen aanraadt Is niet duur, en makkelijk zelf te doen! Ik had destijds er eentje van een golf 2 gesloopt, totale kosen waren 50 euro incl niewe verdeelkap en rotor! Last edited by Samurai : 25-03-2008 at 02:22. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
En inmiddels besteld bij BolkuTuning, dus nu maar hopen dat het afgelopen is, anders rij ik hem de Waal in!!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Rij hem dan maar bij mij de garage in
__________________
Einzer eingezatst!! |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Voor een redelijk bedrag zet ik hem wel bij jou in de garage!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#11
|
|||
|
|||
niemand die evt. wat meer weet ja of nee?
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Wat wil je weten dan? Antwoord is toch al uitgebreid gegeven..... Vraag maar raak anders. |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Zoals dus een andere bobine??? Ik wist niet dat die er op moest!! Dus naar deze drastische "operatie" moet hij dus normaal lopen!!! Ik ben benieuwd!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Een andere bobine, heb ik nooit gemonteerd. Maar kwaad kan het nooit! Mijn 1500 jb, sloeg altijd af. Probleem zat toen in de ontsteking, contactpunten zijn zeer onderhoudsgevoelig, en niet betrouwbaar! Toen heb ik besloten een electroniche ontsteking te monteren, heb de motor daarna helemaal goed afgesteld (ontstekingstijdstip en CO) Daarna bijna 20.000 km probleemloos gereden. Heb toen de auto verkocht! Rijdt nu nog steeds rondt in Limburg ergens! Hij was ook veel zuiniger, reed voorheen 1 op 9 a 10. Daarna 1 op 12 a 13 Last edited by Samurai : 26-03-2008 at 20:18. |
#15
|
|||
|
|||
tsja ik kreeg hem vanmiddag namelijk niet gestart! Misschien de bobine niet helemaal 100% meer!! Hij wilde net niet aanslaan namelijk. Stonk vanmiddag trouwens wel vreselijk naar benzine!! Van het starten
Maar goed nog een vraagje: Waar komen die onstekingsdelen vandaan, van welke type Golf?
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#16
|
||||
|
||||
Een bobine vervangen is nooit verkeerd.
Ik denk eerder dat je contactpunten het hebben begeven. Ik had destijds mijn ontsteking van een golf 2 gti afgesloopt (8v) Ze zitten op diverse motoren gemonteerd vanaf een bepaald bouwjaar. |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Zo elektronische ontsteking zit er op en....................... HIJ LOOPT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu maar hopen dat hij blijft lopen anders weet ik het ook niet meer!!! Dus morgen maar een testrondje maken met de 1!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#18
|
||||
|
||||
hopen voor je dat nu alles goed is salih.
|
#19
|
|||
|
|||
Quote:
thnx kerel, zou het dan eindelijk afgelopen zijn met dat geouwehoer!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Top dat hij draait. Wel even alles goed afstellen he! Have fun. |