Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-03-2008, 21:27
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default Hulp met kabelboom gezocht!

Bij het inbouwen van de 1800 8v gti PF motor in onze golf 1 ging eigenlijk alles best, echter het aansluiten van de kabelboom wil maar niet lukken.

We komen geen wijs uit de loshangende stekkertjes, met als gevolg geen vonk.

Ik zoek iemand die ofwel:

- alle kabels kan uitleggen die strikt noodzakelijk zijn om de motor draaiend te krijgen, incl kleurcode en exacte locatie op de motor of zekeringkast

- een middag mee wil helpen en dusdanige kennis heeft van deze motoren en digifant dat hij er vertrouwen in heeft dat het goed komt.

Ik heb inmiddels tientallen kabelschema's gezien, ze wijken allemaal net even wat af in kleurcodes en dergelijke, en daar kom ik echt geen wijs meer uit.

HELP!
Reply With Quote
  #2  
Old 03-03-2008, 23:20
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

hehehehe leuk he bedrading! www.xs4all.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 03-03-2008, 23:30
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

Je moet de rode voedingsdraad (van de injectoren), en dacht de groene op het contactbedrading aansluiten. Dan heb je een vonk ....

Het is digifant 2 toch?
Reply With Quote
  #4  
Old 04-03-2008, 08:35
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

Is inderdaad Digifant 2. Probleem is alleen dat wanneer je van 5 site's een beschrijving neemt om het aan te sluiten, dat ze alle vijf anders zijn...

Misschien iemand aanwezig met een PF motor in zijn golf die wat foto's wil nemen van stekkers en zekeringkast?


Pewivwteam ik begrijp je link niet, denk dat je wat fout gedaan hebt...
Reply With Quote
  #5  
Old 04-03-2008, 13:41
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

Heb net Ron aan de lijn gehad, heeft me weer wat op weg geholpen, en mocht dat niet lukken ga ik ff naar ridderkerk!
Reply With Quote
  #6  
Old 04-03-2008, 15:21
Tommy_cc_'s Avatar
Tommy_cc_ Tommy_cc_ is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 145
Default

lol
bij xs4all doen ze ook veel met kabels
is alleen een ander soort kabels

zelf geen ervaring met digi, kan wel even t een en ander opzoeken. qua minimale bekabeling (lopend krijgen) wel wat ervaring tevens met motormanagement als motec en megasquirt. Ik kom uit eindhoven en wil je best een keer komen helpen als je er tegen de tijd dat k tijd hebt nog niet uit bent. moet nl nu 2 weken tentamens leren en nog t wiellager van mijn cabby vervangen. Om over mn dichte 16v maar te zwijgen.
laat tzt even wat weten.

sucksass!!
succes!
__________________
Einzer eingezatst!!
Reply With Quote
  #7  
Old 04-03-2008, 16:00
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

Alle hulp is welkom uiteraard, ik ga eerst even kijken of ik met de tips die ik heb gehad verder kom, anders laat ik het ff horen!

In ieder geval bedankt voor je aanbod!
Reply With Quote
  #8  
Old 04-03-2008, 18:04
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

hehehe sorry www.xs4all.nl/~valo/ das de goeie! maar volgens mij is dit ron?!!?!!
Reply With Quote
  #9  
Old 04-03-2008, 18:25
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

Ik heb hetzelfde gezeik gehad met mijn cabrio (met golf 2 motor)
Enigste wat ik moest doen, was de rode voeingsdraad van de injectoren op de geschakelde plus zetten van het contact. Toen was het starten en vroem vroem!
Reply With Quote
  #10  
Old 04-03-2008, 19:08
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

Komt inderdaad ongeveer neer op hetzelfde als wat ron al zei, alleen volgens hem moet hij via de zekeringkast lopen. Ga deze week nog eens wat met de bekabeling aan de slag, en dan hoop ik verder te komen.

Als er trouwens mensen zijn met foto's van de ACHTERZIJDE van de zekeringenkast dan zijn die van harte welkom, er hangen een aantal anp stekkertjes los en we hebben geen idee op welke pin deze moeten aan de zekeringkast...
Reply With Quote
  #11  
Old 05-03-2008, 14:48
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

Niemand die wat foto's wil maken?
Reply With Quote
  #12  
Old 05-03-2008, 15:26
Mr. Lee's Avatar
Mr. Lee Mr. Lee is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 750
Default

Quote:
Originally Posted by arcomk1
Niemand die wat foto's wil maken?



Ik heb onlangs voor Ron z'n G60 inbouw wat foto's gemaakt van de zekeringskast van m'n Golf MK1 GTI met 1800DX motor.

Als je hier ook wat aan hebt wil ik je ze wel sturen hoor; geef je emailadres maar even dan
Reply With Quote
  #13  
Old 05-03-2008, 16:37
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

Die van jou heb ik al, toch bedankt!
Reply With Quote
  #14  
Old 05-03-2008, 20:16
Mr. Lee's Avatar
Mr. Lee Mr. Lee is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 750
Default

Quote:
Originally Posted by arcomk1
Die van jou heb ik al, toch bedankt!



wordt al een daggie ouder
Reply With Quote
  #15  
Old 05-03-2008, 20:22
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

heb je de oude type zekeringkast of de nieuwe.
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum