|
|||
|
|||
Cockpit van Polo 2 in Jetta 1?
Ik heb vandaag een cockpitje met toerenteller van een Polo 2 in mijn Jetta 1 gezet. Alles werkte, ook de km-teller en dagteller. Of de weergegeven snelheid klopt weet ik nog niet, dat moet ik nog testen. Ik verwacht wel wat verschil aangezien de Polo cockpit 980 is en de Jetta 950.
Maar ik heb nog 2 problemen. De zekering voor de knipperlichten knalt er tussen uit (alarmlichten doen het wel), en het olielampje en zoemer gaan na paar minuten aan, en blijven dan ook aan ongeacht toerental. Is hier een oplossing voor? Of kan een polo 2 cockpit toch niet in een Golf/Jetta 1? Alvast bedankt! |
|
||||
|
||||
Als je voorzichtig de printplaat loshaalt (beginnen bij de stekker-aansluiting), kun je de km-teller van je Jetta overzetten. Dan heb je ook gelijk de juiste km-stand te pakken zonder te prutsen.
Is de printplaat nog heel? |
|
||||
|
||||
ik weet niet of je het weet, maar je benzinetellertje klopt ook niet helemaal meer dan eej. Vriend van mij heeft het iig gehad met een golf 1 teller in een polo 2. Bij hem was de tank leeg als de teller in het rood ging. Verder is het allemaal probleemloos gegaan, dus waar jouw problemen vandaan komen weet ik ook niet.
|
|||
|
|||
Daar kwam ik vandaag ook achter, tank zit volgens de meter voller dan vol Maar dat vind ik niet zo erg. En ik had de km-teller van de Polo gebruikt, omdat die ook een dagteller had.
Kan iemand anders nog bevestigen dat het zou moeten werken? Of klinkt dit probleem voor iemand anders bekend? |
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 30-10-2015 at 10:09. |
|
|||
|
|||
Quote:
Raar dat het bij mij dan niet werkt. Aangezien ik de auto het hele weekend nodig had, toch mijn eigen cockpit maar weer ingebouwd. En dan werkt alles vlekkeloos Dus toch maar het "nieuwe" cockpitje gaan nakijken op de 1 of andere manier. Hoeveel in een golf 1 tank kan weet ik nog niet, maar ik denk 42 liter. |
|
|||
|
|||
Bijna een half jaar later dan nog even de oplossing voor als anderen in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanlopen.
Het lijkt me dat er toch verschil zit in de elecktronica van de Polo 2 cockpit en de Golf / Jetta. (Helaas weet ik niet exact uit welke Polo mijn cockpit komt). Maar goed, ik heb dus de folie van mijn cockpit overgezet op de nieuwe cockpit. Helaas niet voorzichtig genoeg geweest bij het inpluggen van de ledjes, dus nu heb ik geen ledje voor grootlicht meer. Als ik me eraan stoor, maar weer uit elkaar halen, maar daar heb ik weinig tijd voor, prioriteiten liggen anders Nadeel 2. Het digitale klokje werkt nu niet. Maar het ging me om de toerenteller, en die heb ik nu. Dus het kan wel, echter is het wat omzetwerk van de ene naar de andere cockpit. |