Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-01-2008, 12:10
blackphantom's Avatar
blackphantom blackphantom is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 136
Question 1.8 16V KR en compressor, hellup!

Beste mede volkswagen rijders,

Ik ben op zoek naar wat meer informatie voor wellicht een leuk nieuw project.
Ik wil een Compressor op mijn 1.8 16V KR blok, nu snap ik de werking, en weet ik dat de compressor goed te monteren is met een juiste poelie etc, nu is de vraag dat ik niet weet hoe de Compressor zijn lucht naar het gasklephuis brengt (als het al naar het gasklephuis gaat)

Ik zit natuurlijk ook met het mooie KR injectiesysteem, wordt de luchtweger er niet teveel door beinvloed, en is het uberhaubt mogelijk, ik kom veel informatie tegen over 8v blokken met compressors, maar zonder het KR injectiesysteem, of vaak de g60 met combinatie een compressor.

Wie o wie kan mij vertellen als het kan en zo ja hoe ik de compressor samen met de luchtweger naar het gasklephuis breng.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-01-2008, 10:55
Rob g60 Rob g60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,496
Default

ik zou heel dat kr systeem eraf halen en ombouwen naar digifant.
omdat je dan alles beter kan regelen
__________________
T1 1959
t2a westfalia 1969
kever cabrio 1970
low t5
golf mk2 1989
Reply With Quote
  #3  
Old 28-01-2008, 10:58
blackphantom's Avatar
blackphantom blackphantom is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 136
Default

Dat is idd 1 van de optie's die ik in mijn hoofd heb, maar is het ook mogelijk met kr? Dat is toch iets wat ik graag zou willen weten
Reply With Quote
  #4  
Old 28-01-2008, 11:28
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Koop dit en je bent klaar.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #5  
Old 28-01-2008, 14:18
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

hmm was er niet iets met digi 2?
Dacht dat je KR juist op digi 1 moest laten lopen.... maar kan het mishebben natuurlijk...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #6  
Old 28-01-2008, 14:22
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Dat meen ik mij ook te herinneren. Dat het iig beter was om digifant 1 te gebruiken.
Reply With Quote
  #7  
Old 28-01-2008, 14:23
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Dat meen ik mij ook te herinneren. Dat het iig beter was om digifant 1 te gebruiken.

Maar met het originele spul kan het ook wel. Oude 911 Turbo's en Saab Turbo's hadden dat ook. Maar je hebt dan in ieder geval wel een andere spinnenkop met wat meer aansluitingen nodig.
Reply With Quote
  #8  
Old 28-01-2008, 14:58
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Gewoon die hele prullige Volkswagen electrowinkel d'r uit trekken.
Ze zijn nooit goed geweest in electronica, en dat zie ik zo snel ook nog niet veranderen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #9  
Old 28-01-2008, 16:39
blackphantom's Avatar
blackphantom blackphantom is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 136
Default

Als het kan met het huidige spul wil ik het zeker een poging geven, mocht het niet willen lukken kan ik altijd nog een overstap doen naar een ander injectiesysteem. Ben nu alvast opzoek naar een compressor ik zit te denken aan de Eaton M64.
Reply With Quote
  #10  
Old 28-01-2008, 17:05
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Afhankelijk van hoeveel overdruk je de compressor maximaal wilt laten leveren zul je ook de compressie-verhouding van de motor moeten verlagen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #11  
Old 28-01-2008, 18:10
polothijs polothijs is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2007
Posts: 11
Default

met een standaard compressie van 10 op 1 zal je wel moeten denk ik.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum