Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-01-2008, 09:03
jw0488 jw0488 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 103
Default Injector houders + injectoren monteren

Probleem:

De Injector houders van mijn 16V KR blok zijn aan vervanging toe.
1 is al helemaal afgebrokkeld en de andere 3 zijn ruim.
hoe vervang ik deze houders?
ik heb namelijk gelezen dat je de houders bij je plaatselijke vw dealer kan krijgen voor een paar euro..
Please help, want met 2 weken moet het blok in mijn jetta!

Last edited by jw0488 : 13-01-2008 at 21:47.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-01-2008, 11:03
Polonaise Polonaise is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 169
Default

Quote:
Originally Posted by jw0488
Probleem:

De Injector houders van mijn 16V KR blok zijn aan vervanging toe.
1 is al helemaal afgebrokkeld en de andere 3 zijn ruim.
hoe vervang ik deze houders?
ik heb namelijk gelezen dat je de houders bij je plaatselijke vw dealer kan krijgen voor een paar euro..
Please help, want met 2 weken moet het blok in mijn jetta!



Imbus 12 halen bij de automaterialen zaak, als je deze nog niet hebt. Busjes halen bij de dealer, vergeet de rubberen O ringen niet meteen mee te bestellen dit zijn O-ringen voor onder de bronzen bussen, ik zou de O-ringen van de injectoren ook meteen nieuw zetten als je ze toch al eruit hebt.

Spruitstuk goed inspannen c.q. vastzetten, en die bronzen bussen eruit draaien, zitten altijd erg goed vast!. Maar het goed opstoken van je spruitstuk wilt ook wel eens helpen.

Succes.
__________________
It's not the speed that kills you, it's the sudden stop!
Reply With Quote
  #3  
Old 12-01-2008, 11:08
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Helemaal mee eens! En die dikke donut O-ringen om je injector heb je inderdaad ook absoluut nodig, worden vaak hard en plat.

In een ver verleden een goede O-ring test geleerd van iemand: met draaiende motor water in de 'cup' om de injectors gieten! Als de motor zich dan verslikt dan lekken de O-ringen.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #4  
Old 12-01-2008, 19:07
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Helemaal mee eens! En die dikke donut O-ringen om je injector heb je inderdaad ook absoluut nodig, worden vaak hard en plat.

In een ver verleden een goede O-ring test geleerd van iemand: met draaiende motor water in de 'cup' om de injectors gieten! Als de motor zich dan verslikt dan lekken de O-ringen.



Mijn test ging zo:

Motor starten en als ik wat tegen de motorkap aan hoorde knallen en daarna 4 injectoren onder de auto lagen was de 0-ring versleten.

Owja en ik reed zonder leidingen.
Reply With Quote
  #5  
Old 12-01-2008, 19:34
jw0488 jw0488 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 103
Default

Quote:
Originally Posted by Polonaise
Imbus 12 halen bij de automaterialen zaak, als je deze nog niet hebt. Busjes halen bij de dealer, vergeet de rubberen O ringen niet meteen mee te bestellen dit zijn O-ringen voor onder de bronzen bussen, ik zou de O-ringen van de injectoren ook meteen nieuw zetten als je ze toch al eruit hebt.

Spruitstuk goed inspannen c.q. vastzetten, en die bronzen bussen eruit draaien, zitten altijd erg goed vast!. Maar het goed opstoken van je spruitstuk wilt ook wel eens helpen.

Succes.



super! nu nog wel één vraag, hoe moet ik de injectoren eruit halen?
bedankt voor alles reacties!
Reply With Quote
  #6  
Old 12-01-2008, 20:54
Polonaise Polonaise is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 169
Default

Quote:
Originally Posted by jw0488
super! nu nog wel één vraag, hoe moet ik de injectoren eruit halen?
bedankt voor alles reacties!


Die heb je er nog niet uit?

Nou die kunnen ook goed vastzitten, beetje prielen met een grote platte schroevendraaier onder de moer waar de leiding over gaat in je injector of anders kijken of je er een griptang op kunt zetten.

Wel met een beetje beleid anders beschadig je een leiding.

Maar zorg wel dat je inlaatspruitstuk of nog op het blok zit of dat je deze heel!! goed inspant.

Succes.
__________________
It's not the speed that kills you, it's the sudden stop!
Reply With Quote
  #7  
Old 13-01-2008, 21:47
jw0488 jw0488 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 103
Default

super bedankt iedereen. de injectoren zijn er met de nodige moeite uit, deze week langs de vw/audi dealer houders en ringen halen.
Reply With Quote
  #8  
Old 13-01-2008, 21:53
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Dit is dus allemaal goed te doen met de inlaat nog gewoon op het blok (dus nog in de auto)? Dan zal ik daar ook maar eens naar kijken, auto is nu toch geschorst.
Reply With Quote
  #9  
Old 13-01-2008, 22:25
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Mijn test ging zo:

Motor starten en als ik wat tegen de motorkap aan hoorde knallen en daarna 4 injectoren onder de auto lagen was de 0-ring versleten.

Owja en ik reed zonder leidingen.

__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #10  
Old 14-01-2008, 18:54
jw0488 jw0488 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 103
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
auto is nu toch geschorst.


hoe weet jij dat zo zeker????
Reply With Quote
  #11  
Old 14-01-2008, 21:50
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

zijn eigen auto! ....
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #12  
Old 14-01-2008, 22:39
jw0488 jw0488 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 103
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
zijn eigen auto! ....


**schaam** dat krijg je op de maandag
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum