#1
|
|||
|
|||
VR6 2.8 Golf3 Verbruik ?
Hallo,
Heb nu een VR6 2.8 golf 3 uit 1992. Nou had ik paar vragen. - Wat is het gemiddelde verbruik ongeveer bij normalen rijstijl? 1 op ??? - Welke onderhoud is het belangrijkste? distributie om de hoeveel tijd? etc? - Bezine euro 95 ongelood lijkt mij? of beter alternatief voor een Vr6? Alvast bedankt Gr jens |
#2
|
||||
|
||||
Euro 95 is prima
Mijn vriendin heeft een 2.8 VR6 Golf 3 en rijdt er (met haar stijl en dat is stevig) gemiddeld 1:9 mee in gemengd verkeer. Distributie heeft in principe geen leeftijdsgrens, is namelijk een interne ketting. Echter zijn er wel problemen mee bekend (de kettinggeleiders verharden en breken, daardoor komt de ketting slapper te staan, en kan door accelereren/decelereren kettingbreuk veroorzaken op langere termein). Vaak wordt 200.000 als grens aangehouden, hoewel nogmaals VW vindt dat het helemaal niet hoeft.
__________________
Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
Verbruik van 1 op 9 klopt wel , ketting revisie ongeveer bij 150000 km ,en als je dat in Aalten laat doen loopt de boel rond 210000 km kapot.
Groet , M |
#4
|
|||
|
|||
Dus 1 op 9 beejte normala oke das wel mooi.
Aalten? is dat een bedrijf ofzo? Gaat er nog speciale olie in bij een VR6? of moet ik nog ergnes bij opletten? Eerst goed warm laten draaien offe??/ Ik vraag het nu ff omdat ik hem vanavond kan ophalen van de dealer. |
#5
|
||||
|
||||
voor iedere auto geldt dat je de motor eerst moet laten warm worden voordat je vermogen gaat vragen, voor een VR6 net zo.
De motor moet mooi rammelvrij lopen, een vage rammel als knikkers die rondrollen in blik kan op kettingspannerproblemen duiden. Geen speciale olie, gewoon normale kwaliteitsolie.
__________________
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
1 op 9 valt me erg mee. Met m'n 1,6 rij ik 1 op 10..
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#7
|
|||
|
|||
ik had een 1.6 ik haalde er 1 op 14 wel mee.
|
#8
|
||||
|
||||
Dat haal ik met mn 1.1 nog niet eens
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
Mijn oude passat vr6 reed zo'n 1op 10 ,met normaal gebruik ,dus dat is best te doen .
Distributie ketting zou ik wel voor de 200.000 km grens (laten ) doen ,ken genoeg voorbeelden dat het net voor de tijd kapot ging !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#10
|
|||
|
|||
ketting valt wel mee ...is meer de gelijders ..net wat stijn zegt die slijten / worden hart en breken af
met veel schade als gevolg in aalten zit de VR6specialist of het echt een VR6 specialist is weet ik verder niet ... Last edited by Alberto : 25-12-2007 at 15:28. |
#11
|
||||
|
||||
Mijn VR6 had bij 150000 een ketting revisie gehad en rammelde nu , rond de 200000 alweer. Toen we de boel uit elkaar haalden was de voering van de onderste span geleider in gesleten tot op het metaal , de geleider boven gebroken en de span geleider boven aan de achterzijde dusdanig beschadigd dat de ketting niet goed werd gespannen . Kettingen waren ruim. Bij ketting revisie de kettingen dus gewoon vervangen.
Wil je het laten doen is Www.Zeypveld-Autosport.nl een goed adres. |
#12
|
||||
|
||||
Natuurlijk vervang je bij een revisie de kettinen, wat ik en Alberto echter proberen uit te leggen is dat de oorzaak van het probleem bij de geleiders ligt, niet de ketting zelf.
__________________
Quote:
|
#13
|
|||
|
|||
Wat kost het eigenlijk om dat te vervangen ONGEVEER??
Aan welke prijs moet ik dan denken? Gr |
#14
|
||||
|
||||
Als je de link aan klikt zie je bij kettingrevisie 660€ , als je het door de dealer op de door VW voorgeschreven manier laat doen ongeveer 1000€ meer.
|
#15
|
|||
|
|||
oud topic maar heb toch een vraag naar aanleiding van dit topic. vr6 verbruik van 1:10? is dat met name in stad of ook op snelweg, met redelijk rustige rijstijl?
|
#16
|
|||
|
|||
Verbruik valt idd ook wel mee ten opzichte van lichtere motoren.
Het is een blok met redelijk wat vermogen. Die hoefd dus minder hard te werken om z'n doel te bereiken. En doordat het een 6cillinder is loopt het wat rustiger in toeren. |
#17
|
||||
|
||||
In het verleden had ik een VR6 die gemiddeld 1:11 reed bij dagelijks gebruik. Waarbij we wel vlot door reden (bij warme motor).
Die we nu nog hebben wordt vrij weinig gebruikt en loopt gemiddeld 1:9. Wat er mee wordt gereden zijn met name korte stukken, waardoor het verbruik in verhouding ook hoger is.
__________________
Golf MK 1 1800 GTI 1982 Golf MK IV 2.0 2000 Kever 1300s 1973: sold Opel Manta A 1973 Chevy Bel Air coupé V8 1958 |
#18
|
||||
|
||||
Ik heb een verbruik van 1 op 9 op de bc. Maar dan rij ik stevig door. Bij rustig rijden 1 op 11. Mijn is niet ggechipt.
Het is trouwens wel een golf 2 en die is wel wat lichter.
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#19
|
|||
|
|||
oke bedankt voor de reacties. wil een mk2 om gaan bouwen maar twijfel over 20vt of vr..
|
#20
|
||||
|
||||
Mijn passat vr6 doet in de buurt 1:9 en ziet de snelweg zo goed als nooit.
Mijn gechipte golf 2 vr6 met andere nokkenassen doet in de buurt 1:6-1:7. |