#1
|
||||
|
||||
1.9WBX vraag....
Hoe zet je eigenlijk een cylinderbus over de zuiger heen bij een WBX? De zuiger zit zelfs op de hoogste stand helemaal verborgen in het blok dus je kunt er niet bij met een zuigerveerklem. Dus...hoe dan?
__________________
Quote:
|
#2
|
||||
|
||||
Drijfstang loshalen en omhoog duwen? Ik roep ook maar wat.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#3
|
||||
|
||||
ja, ik deed altijd de zuigers in de cilinders, en monteerde dat in z'n geheel, en maakte daarna de drijfstangen vast. heb het zo geleerd.
|
#4
|
||||
|
||||
Dat gaat dus niet, want dan moet je het carter splitsen. Ben er inmiddels wel achter: je kunt de pistonpen door een gat in het carter eruit trekken en weer monteren. Op de werkbank dus de zuiger in de cylinderbus zetten, het geheel in het blok steken en dan de pistonpen en clip monteren door de opening in het carter.
__________________
Quote:
|
#5
|
|||
|
|||
Sja, da's knap kl.....
Ik heb met een beetje geklooi een cilcinderbus over de zuiger heen gekregen. Ik heb overigens nog geen compressie gemeten maar het zag er goed uit.
|