Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-12-2007, 22:15
mark041 mark041 is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 879
Default opvoerpomp mk2 kr in een mk1?

even een vraag

ik wil dus een kr 16v blok in mijn golf1 leggen.. nu kan ik een benzinepomp overnemen

nu had ik een vraag. past een opvoerpomp die je in de tank bouwt van een golf mk2 in een golf mk1?
Reply With Quote
  #2  
Old 05-12-2007, 00:06
Polonaise Polonaise is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 169
Default

Het beste kun je een tank nemen van een Golf 1 GTI, en de daarbij behorende pomp, druk accumulator, etc.

De tank van de Golf 1 GTI heeft de aansluiting aan de onderzijde zitten dus een opvoerpomp is dan niet nodig. Scheelt weer een hoop ombouw, enz.

Succes!
__________________
It's not the speed that kills you, it's the sudden stop!
Reply With Quote
  #3  
Old 05-12-2007, 09:07
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Van een mk2 past niet. Van een golf 1 cabrio met bv een 1.8 motor wel.
Reply With Quote
  #4  
Old 04-01-2008, 18:46
mark_84's Avatar
mark_84 mark_84 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 413
Default

Dus het is niet perse nodig voor een 16v pomp erop te zetten neem ik hier uit op. Daarmee bedoel ik dus kwa druk wat de pomp leverd
__________________
Scirocco gti
Reply With Quote
  #5  
Old 04-01-2008, 19:08
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

De 16v kr pomp die de echte druk levert zit niet in de tank maar hangt onder de auto.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #6  
Old 09-01-2008, 18:20
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Je moet wel die hoge druk pomp hebben (+/- 5 bar) voor de kjetronic inspuiting.

Volgens mij zijn al die pompen van de motors met kjetronic wel gelijk.
Reply With Quote
  #7  
Old 24-01-2008, 12:47
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Je moet wel die hoge druk pomp hebben (+/- 5 bar) voor de kjetronic inspuiting.

Volgens mij zijn al die pompen van de motors met kjetronic wel gelijk.

zit wel verschil in Pompen van KR en PL blokken....ene levert wat meer druk dan de ander....
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #8  
Old 24-01-2008, 12:52
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Quote:
Originally Posted by Menace
zit wel verschil in Pompen van KR en PL blokken....ene levert wat meer druk dan de ander....


Kr levert meer druk.

Maar heb wel eens een pl pomp voor een kr motor gebruikt. Merk je niks van.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-05-2008, 13:15
johannes's Avatar
johannes johannes is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 50
Default

ik rij met bosch pompen van mercedes benz 2.3 e kosten nieuw rond de 150 euro is daarmee een stuk voordeliger dan bij de vw want dan ben je rond de 300 euro kwijt en de druk van deze pomp ligt rond de 6 bar alleen is de ingaande aansluiting dikker dus moet je dat ff kreatief oplossen succes!!
Reply With Quote
  #10  
Old 12-05-2008, 10:57
Blue Rallye's Avatar
Blue Rallye Blue Rallye is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 109
Default

Als je de originele Bosch pomp van een '83 DX koopt, niet bij de dealert maar bij een automaterialenzaak, betaal je op z'n mooist zo'n 150-160 Euro. Deze pomp doet qua druk exact hetzelfde als de dikke 60mm KR pomp die onder een Golf 2 hangt, alleen is zijn opbrengst een paar liter minder. Elke K-Jetronic heeft minimaal 6-7 bar nodig, immers de afgeregelde brandstofdruk is 5,5 bar. Die kun je afstellen met ringetjes in de brandstofverdeler (spinnekop). Elke nieuwe frisse pomp hetzij 60mm of 50mm van KR, PL of wat dan ook, ze leveren allemaal een dikke 8 bar. Het voornaamste verschil zit hem in de opbrengst, wat ook het belangrijkste is! Overigens voor de opbrengst hoef je je geen zorgen te maken, hij is ruim overbemeten voor een standaard KR setup.

De creatieve meuk van hierboven is dus niet nodig, originele tank met frisse DX pomp eronder schroeven met een nette accumulator en klaar...
__________________
Finished:
2076cc 16VT with a 95.5mm crank and lots of T3/T04E 50trim .48/2 boost
I hope that Syncro can handle some torque...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum