Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-11-2007, 17:31
MipMip's Avatar
MipMip MipMip is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 663
Default Compressie en turbo's

Als je je motor om wilt bouwen zodat er een turbo op kan dan moet je je compressie verlagen. Hoe lager je compressie hoe meer turbodruk je erop los kan laten en hoe minder de rijdbaarheid wordt. En hoe hoger de compressie hoe minder turbodruk je er los kunt laten.
Tenminste dat is heel globaal hoe het een beetje werkt geloof ik.

Maar wat is nou het verschil tussen bijvoorbeeld een compressie van 1 op 8,5 en 1 op 9,0?
Wanneer neem je welke compressie? Waarvan is dat afhankelijk? Is daar een rekenmethode voor?

Ikke wil weten!
Reply With Quote
  #2  
Old 19-11-2007, 23:04
quattro quattro is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 11
Default

mijn 20 vt heeft een comressie verhouding van 1:9 en ik draai vaak genoeg op 2 bar.
maakt natuurlijk wel uit wat voor type motor je heb 8v/16v of 20v.
maar dat is ook afhankelijk van wat je van plan ben.
__________________
Audi S3 20vt gt30 quattro 600+
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum