Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-11-2007, 17:48
ralphhonda ralphhonda is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 5
Default Golf mk3 2.0 wil niet op toeren komen

Heey...

Ik heb een probleem met me golf. het is een golf 3 gti 2.0 8v uit 1996. Had poosje terug zo maar met optrekken dat iej nogal in hield vanaf de 4000 toeren. njaa op zich nie erg, trek nie vaak voor de 4000, maar op slot begon het toch te irriteren. dus naar me vaste adres gebracht. daar zijn er een nieuwe rotor, nieuwe verdelerkap en nieuwe bougies op gezet. Het was idd een stuk verbeterd, trok nog nie helemaal vloeiend door, maar dacht dat dat misschien met de kararakteristiek van me moter had te maken ofzo.

Afgelopen maandag (ongeveer 4 weken verder) ben k net 10 min onderweg, wil ff op trekken,, echt onwijs inhouden, stoten en bokken. bij de 4000 toeren echt tegen een soort van muur aanlopen waar diej niet voorbij wil :S
Ik denk misschien ligt het aan de benziene(had bij een andere pomp getankt dan normaal) dus ik thuis de benziene tank leeggehaald, nieuwe dr in... njaa leek wel iets verbeterd. Volgende dag weer een drama :@
ik de garage gebeld, die zeiden dat het voor 99% me bougiekabels waren. Ik vanmiddag nieuwe bougiekabels gehaald en een nieuwe bobinekabel. het hele katje dr op... nog steeds kut!

als ik ook het pedaal intrap als iej stil staat, is het net of iej verzuipt. ontzettend stotteren en hele tijd sown roffel in me uitlaat :S

laatste optie schijnt het relais van me motormanegement te kunnen zijn...

Heb één van jullie misschien enig idee waar de problemen vandaan komen?? Alvast heel erg bedankt !

Ralph
Reply With Quote
  #2  
Old 15-11-2007, 18:26
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Had ik ook bij mijn variant... Bij was de kat kapot en de ontsteking stond verkeert... Het zou ook nog aan je inlaat traject kunnen liggen als dit erg vervuild is.... Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen....
Reply With Quote
  #3  
Old 15-11-2007, 18:55
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

Quote:
Originally Posted by ralphhonda

ik de garage gebeld, die zeiden dat het voor 99% me bougiekabels waren. Ik vanmiddag nieuwe bougiekabels gehaald en een nieuwe bobinekabel. het hele katje dr op... nog steeds kut!


hoe kunnen ze dit nou als advies geven door de telefoon. kan vanalles zijn. heb je nog gebeld wat die ene 1% nog kan zijn?

ik verdenk zelf je benzinetoevoer. brandstof pomp of filter.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #4  
Old 15-11-2007, 19:21
ralphhonda ralphhonda is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 5
Default

hmm jaa bedankt voor jullie reactie!

Ging net nog ff testen... trapte volgas, toen trok nie goed en bij de 4000 was het dus helemaal over. maar toen deed ik me gas een fractie losser,,,eerst was net of iej verzoop en na 3 sec ofzo ging iej dr als een speer van door :S knalde zo naar de 7000 toeren??? snap er echt niks van.... en 2 min later wil diej weer helemaal niks....
wordt beetje doodziek van! als jullie enig idee hebben...post asjeblieft!!
Kan woensdag pas bij de vw-dealer terecht:S
Reply With Quote
  #5  
Old 15-11-2007, 22:24
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Klinkt echt alsof je ontsteking verkeerd staat.... Zou hier 1st eens naar kijken....
Reply With Quote
  #6  
Old 16-11-2007, 08:43
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Misschien doet ie t wel gewoon normaal maar ben jij V-Tech gewend ..
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #7  
Old 16-11-2007, 14:36
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Eh.... Bij 7000 toeren houd je teller op...... Dan ga je wel ver door.....
Reply With Quote
  #8  
Old 16-11-2007, 17:34
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
Misschien doet ie t wel gewoon normaal maar ben jij V-Tech gewend ..


haha misschien werkt je vollast schakelaar niet lekker meer.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #9  
Old 19-11-2007, 22:26
peter139's Avatar
peter139 peter139 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2004
Posts: 216
Default

Ik neem aan dat je een ady motor hebt(sticker kofferbak)

Onstekingsas niet aan draaien doet comp allemaal zelf. De onstekingsas wordt door een klem vastgehouden. Draai de m8 bout los en verwijder de klem. Als het goed is zie je 2 pinnetjes. De bout moet tussen deze pinnetjes vallen.

Jou storing klinkt als hall-element. Die dingen gaan echt vaak kapot. kost ong 40-60 euro.(dus niet de hele onstekingsas alleen het elementje)

probleem bij deze motor is dat je zelf niks af kan stellen. Moet allemaal door een computer gebeuren. Bij de dealer hebben ze een kast die jou computer kan resetten/uitlezen. Dit hoeft echt niet duur te zijn 10 euro ofzo

andere sensoren die kapot kunnen gaan zijn
-lambda ongeveer 60 euro
-koelvloeistoftemsensor 4 polig 30 euro
-luchmassa meter. 92 euro op basis van inruil
-krukaspositionsensor 75 euro
-klop sensor9(--)

ik weet het want ik heb zelf ook problemen gehad en heb ze allemaal vervangen
gr
Reply With Quote
  #10  
Old 20-11-2007, 19:36
Dennuz's Avatar
Dennuz Dennuz is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 186
Default

luchtmassa meter gaat wel eens kapot, dan gaat hij inhouden en lijkt het idd als of hij verzuipt...
Reply With Quote
  #11  
Old 21-11-2007, 23:00
the x factor's Avatar
the x factor the x factor is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 59
Default

oei,dat klinkt mij wel erg bekend in de oren,zit dit zo te lezen en heb wel een boel aan deze informatie
Reply With Quote
  #12  
Old 12-12-2007, 16:56
ralphhonda ralphhonda is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 5
Default

Het is inmiddelds op gelost. Ben naar Jip de lange in de Rijp gegaan (is autogarage), ff stukje gereden. Hij kwam tot de conclusie dat cker geen ontsteking probleem was, maar een brandstof probleem. Om te beginnen eerst het brandstoffilter maar eens vervangen. Scheelde al iets, maar prestaties waren nog steeds om te huilen. Toen heeft iej em voor me uitgelezen, daar kwam uit dat (ik meen) de lambasensor een foutcode gaf. Oorzaak van deze foutcode was een lek in een vacuümslangetje van het systeem dat er voor zorgt dat er brandstofdruk op me injectie blijft staan. (corrigeer me als ik iets stoms zeg, maar dit heb ik er van begrepen). in iedergeval me gti-tje gaat weer als een speer! Heb voor me gevoel nog nooit zo hard gereden. Waarschijnlijk is dit probleem er gewoon zachtjes aan in geslopen, maar nooit gemerkt omdat k em niet echt vaak doortrek.

heey jongens in ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum