#1
|
|||
|
|||
Motorswap
Hoi,
Ik heb het idee om een zwaarder blok in mijn polo te hangen het is een coupe uit 1995.. laaste model OP dit moment hangt er een 1.3 3f in met 75 pk.. ik zit er aan te denken om er een 1800 16v of 1800 8v hangt van het aanbod en de aanpassingen af mijn vraag is wat moet er allemaal aangepast worden.. ik ben benieuwd naar de reply's MVG Michael |
#2
|
||||
|
||||
1) Het is motor
2) je hebt gelijk dat een 1.8 een zwaarder blok is (qua gewicht dan) 3) je zult een subframe nodig hebben om een big-block in je coupé te hangen, zoek maar eens op salzmann. Kort samengevat: je hebt nog aardig wat ombouwwerk om zo'n blok er goed in te hangen. Door het hogere gewicht wordt het bochtengedrag wat minder. Misschien een optie om een 1.6 16v uit een polo gti te pakken? Die heeft niet al te veel aanpassingen nodig. |
#3
|
||||
|
||||
Hey,
Als je van motor bent gewisseld heb ik misschien wel interresse in de 75 pk. Gr. Kawouter
__________________
De Plo?? vervoersmiddel voor mijn audio Proud member of Team Mietje |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Koop dan gewoon een G40 blok. |
#5
|
||||
|
||||
Nou als ik het op die boeg gooi dan wil ik het direct goed doen. Of een G60 blok of een 1600 met een turbo.
Maar dat is echt voor veel later.
__________________
De Plo?? vervoersmiddel voor mijn audio Proud member of Team Mietje |
#6
|
||||
|
||||
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#7
|
|||
|
|||
oke
hier wordt ik ook niet wijzer van zoek het zelf wel uit |
#8
|
||||
|
||||
Polo-motoren passen allemaal vrij eenvoudig, dat zijn oudere blokjes tot 1.3 en dan nog van de 6n de 1.4 de 1.6 en de 2 16v's, deze blokjes liggen allemaal voorover gekanteld in de auto..
De grotere blokken (golf endergelijke) liggen achterover gekanteld, en dus heel anders in de auto, deze passen niet zo 1 2 3 in een polo, dan heb je een salzmann (of ander) subframe nodig, en dit gaat je heel veel geld en moeite kosten en uiteindelijk heb je een licht autootje met een heel zwaar blok, de polo wordt er sowieso heel kopzwaar van omdat t onderblok verder naar voren ligt en dus slechtere wegligging. Al met al heel veel geld en moeite en echt beter word je polo er niet van, beter kijken voor een 6n blok of om de 3f te gaan tjoenen..
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
Last edited by Berserker : 14-11-2007 at 11:06. |
#9
|
||||
|
||||
Stuur de 1.3 motor die er nu in ligt eruit is .. wil je me dan een pb sturen heb wel intresse in die motor
__________________
Owned: Polo Mk1 .Under construction. Polo Gt Daily |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#11
|
||||
|
||||
op vwforum staat een polo GTI blok te koop (2500€)
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#12
|
||||
|
||||
en hier opt forum zo'n subframe:
subframe
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
dat is alleen het onderframe toch? Inlasdelen waar motorsteunen etc. komen moet je zelf nog maken..
De complete kit kost dus ruim €900,- , nieuw bij Salzmann. Daarbij moet je dan ook je brandscherm (schutbord) verwijderen, omdat de (achterover gekantelde) blokken meer ruimte innemen. Het kan allemaal wel, maar is een hoop werk. Een G40blok of een 1.6 16v is makkelijker, en misschien wel leuker..
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#14
|
||||
|
||||
Op zich is dat subframe zo ook wel interessant verstevigt de voorkant toch wel, jammer dan 86c en type 86 anders is..
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#15
|
|||
|
|||
oke kijk hier heb ik wat aan, en als is dat blok eruit wordt die niet verkocht. ruimte genoeg,
Zat zelf ook al te denken aan een 1,6 16v allleen jammer dat deze schaars te koop zijn.. dus als iemand wat heeft ! bedankt (Y) |
#16
|
||||
|
||||
waarom een 16v ?
__________________
kopbewerking ,pm |
#17
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 11:54. |
#18
|
||||
|
||||
zou dan voor hh onderblok gaan met afh kop
__________________
kopbewerking ,pm |
#19
|
||||
|
||||
ofwel kijk eens op www.86c.nl en typ eens wat zoektermen in in de search functie.. ben je wel een dag mee zoet denk ik..
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#20
|
||||
|
||||
weet niet heb wel redelijk wat neer gezet idd
__________________
kopbewerking ,pm |