|
||||
|
||||
knipperlichten vreemd probleem
Ik ben bezig mn auto weer op te bouwen, nu doen mn knipperlichten t niet.
Dit is wat ie wel doet: - de alarmlichten doen t wel - op mn dash brand continu zwak het indicatielampje van de knipperlichten - als ik richting aangeef gaat het indicatielampje contiu vol branden Dit heb ik gedaan op zoek naar t probleem: - handels verwisseld - relais verwisseld Verder heb ik achter de bedrading van de trekhaak verwijders en de knipperlichten in de zijschermen verwijderd, maar kan me niet voorstellen dat dit dit probleem veroorzaakt. alle suggesties welkom bvd mvg Auke |
|
||||
|
||||
en dat andere relais was wel goed? zoja dan moet je denk ik naar je zekeringkast kijken...
was/is bij mij wel n probleem... icm het relais
|
|||
|
|||
of de schakelaar van de alarmlichten zelf...
|
|
||||
|
||||
heb ik ook en heb de schakelaar vervangen en het probleem is er nog ! Nu zet ik tegenwoordig de schakelaar halverwege aan/uit en is het probleem weg. Alleen knipperen nu de knipperlichten snel alsof er dus een storing inzit. Ben er nog niet uit wat de oorzaak is. Wel erg irritant !
|
||||
|
||||
zal vanavond beide relais nog ff proberen in mn andere golfje
zal dan ook de alarmlichtschakelaar ff verwisselen.(de alarmlichten doen het dus wel normaal) |
|
||||
|
||||
Bij mij zat hem in de zekering, kreeg het probleem nadat ik de hendels had schoongemaakt enzo. Nieuwe zekering erin en hij deed het weer goed.
|
||||
|
||||
Quote:
Idd hoe stom kan je zijn t was dus de zekering In iedergeval allemaal weer bedankt voor t mee denken |
|
||||
|
||||
Ik heb de zekeringen van de knipperlichten en alarmlichten vervangen maar hij blijft het probleem houden ? Moet ik dan een of ander relais vervangen of doe ik iets niet goed...
De schakelaar is al een keer vervangen en het probleem begon nadat ik een keer het stuur eraf had gehad. Toen zat de nieuwe schakelaar er al in. please help me ...
|
||||
|
||||
Mijn vader heeft dit probleem vroeger ook gehad met zijn 82-er Jetta. Volgens mij is toen de zekeringskast vervangen en was het daarna verholpen.
Als het probleem is begonnen nadat het stuur er af is geweest, dan zijn de contacten in die buurt natuurlijk verdacht. Stap voor stap de lijn volgen is mijn advies.
|
||||
|
||||
thx... gaan we nog maar 's kijken ...
|
||||
|
||||
Ik had dat probleem ook met mijn knipperlichten van de GTI ('82).
Bij mij zit er aan de alarmlichtschakelaar, nadat de stekker erop zit, nog 1 pooltje vrij en daar zit een (niet originele) draad aan richting de zekeringskast. Nadat ik deze had aangesloten, was mijn probleem opgelost. Als iemand hier foto's van wil, dan gaarne even je emailadres PM'en !!! Groeten, LRR
|
||||
|
||||
Nou, hierbij even 2 foto's...........in de hoop dat jullie hier iets aan hebben:
Hier zie je onderaan op de foto een rood omcirkelde stekker/draad (gele draad, blauwe stekker) in de zekeringskast zitten: En deze zit rechtstreeks aangesloten op de alarmlichtschakelaar op de pool die over blijft nadat je het stekkerblok er hebt op gedrukt: Sorry voor de vage laatste foto (verkeerd gezoomt ), maar het idee is wel duidelijk denk ik !!! LET WEL OP: Die gele draad is wel voorzien van een zwevende zekering !! Succes ermee Groeten, LRR
|
||||
|
||||
bedankt voor de foto's... ga het nakijken.
|
|||
|
|||
Hej, ik heb exact hetzelfde probleem als hoe dit topic begon.. bij mij doet knipperlicht het alleen als ik het dashboardverlichting brandt. draai ik de verlichting omlaag met het wieltje dan kun je horen dat het relais er niet door kan komen. Ik heb alles geprobeerd; nieuwe knipperlichtschakelaar, alarmlichtschakelaar uitgewisseld, knipperrelais uitgewisseld, zekeringen gecontroleerd en de massa gecontroleerd.. maar dat is 't allemaal niet.
De 14e moet die gekeurt zijn voor de APK en dit is wel een afkeurfactor. Zit nu te denken aan een constante plus trekken naar m;n knipperschakelaar. Gewoon tijdelijk voor de keuring.. wat denken jullie? m.v.g. Huib Legters |
|
||||
|
||||
Wel ik heb dit gewoon nu en dan met de cabrio van '89. Ik heb het volgend probleem: Nu en dan gaat mijn knipperlichtverklikkerlampje meeknipperen op leeglooptoerental, dan gaan ook de knippers zo mee knipperen. Het is soms gewoon een hele kerstboom. Ik ben dan gewoon de volledige kabelboom van voor naar achter gaan controleren. Ik had een draadbreuk van de bekabeling die van men achterlichten naar vooraan gaat. Daar was een stroomkabel aan het doorrotten en nu en dan tegen de massa aankwam. Nadat dit opgelost was had k nog het volgende: Als ik op mijn rem duwde gingen de knippers ook aan Dit was gelukkig vlug gevonden en probleem lag hier bij de achterlichten zelf. Bedrading was er niet goed geïsoleerd en rem en knipper lagen soms tegen elkaar.
|
||||
|
||||
Quote:
zet je alarmlichtschakelaar 's in de 'middenstand'. Dus op de helft zodat de alarmlichten niet aangaan.
|
|||
|
|||
t draadje vergeten gebeeurd vaak na dat je hem hebt opgebouwd
|
||||
|
||||
ik heb het draadje inmiddels wel weer aangesloten (was hem ook vergeten na nieuwe schakelaar) en heb de zekeringen ook vervangen maar nog steeds hetzelfde probleem !!