Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-10-2007, 19:48
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default Benzine in MK1

Wel een iet-wat domme vraag, maar moet er gewoon loodvrij in een MK1 1.5? Of iets anders?
Reply With Quote
  #2  
Old 30-10-2007, 19:51
Auke's Avatar
Auke Auke is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 573
Default

gewoon 95. Er zit aan de bestuurderskant bij de deurpost onder je slot vanger een sticker met minimaal octaan gehalte.

veel plezier

Last edited by Auke : 30-10-2007 at 19:53.
Reply With Quote
  #3  
Old 30-10-2007, 19:57
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Dankje, veel rijplezier over een jaar ong. Ben nog 17 namelijk

/close
Reply With Quote
  #4  
Old 30-10-2007, 20:18
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default

af en toe 98 is ook niet slecht,
en loodvervanger op zn tijd ook niet
Reply With Quote
  #5  
Old 30-10-2007, 20:31
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Sponze®
af en toe 98 is ook niet slecht,
en loodvervanger op zn tijd ook niet

Is en blijft een oud motortje
Lood heeft een smerende/koelende werking
En een kat zal er niet onder zitten
Reply With Quote
  #6  
Old 31-10-2007, 18:24
Auke's Avatar
Auke Auke is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 573
Default

een kat past er niet onder dat overleeft ie niet:redx:
Reply With Quote
  #7  
Old 31-10-2007, 18:44
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by Auke
een kat past er niet onder dat overleeft ie niet:redx:


Deze heeft een kat...

In de tank van een Golf 1 met JB motor mag overigens, als je er nog aan kan komen , zelf´s al "normaal" (91 ROZ), staat in het boekje, en op een sticker in de linker deuropening
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Type 17 : 31-10-2007 at 19:01.
Reply With Quote
  #8  
Old 31-10-2007, 19:11
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

RON 92 staat er bij mij dacht ik nog in
Reply With Quote
  #9  
Old 22-01-2008, 23:14
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 2,473
Send a message via MSN to Mitta
Default

Ik heb in mijn golf MK1 een 1600 FP motor zitten,

Ik gooi hier meestal Euro 98 in, daar loopt hij goed op. Maar is lood vervanger nou nodig voor een FP blok of kunnen die al zonder?
__________________
VWCulture.nl
Reply With Quote
  #10  
Old 23-01-2008, 12:31
Hennuh's Avatar
Hennuh Hennuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 644
Default

Bij de aanschaf van mijn mk1 zeiden ze, dat als je wat harder gaat rijden dus boven de 120. Het slim is een loodvervanger erin te gooien, iets van wynn's ofzo.
__________________
Audi A5 SB 2.0 tfsi quattro S-line
Vw Lupo 1.4
Reply With Quote
  #11  
Old 23-01-2008, 13:01
Sgt. Peppers Sgt. Peppers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 25
Default

Toen ik vorige week mijn Jetta MK1 met 1500 motor aanschafte werd er gezegd óf Euro 98 te tanken, óf Euro 95 en dan altijd met een loodvervanger te rijden…
Reply With Quote
  #12  
Old 23-01-2008, 17:59
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by Sgt. Peppers
Toen ik vorige week mijn Jetta MK1 met 1500 motor aanschafte werd er gezegd óf Euro 98 te tanken, óf Euro 95 en dan altijd met een loodvervanger te rijden…


Bullshit! In mijn Einser Golf zit dezelfde motor, ook 1500 JB, heb tot nu toe hiermee altijd Normaal (91 ROZ) getankt, zónder enige toevoeging zoals loodvervanger...totaal geen problemen...91 ROZ staat ook voorgeschreven als minimum in het boekje voor deze motor...maar deze soort van benzine wordt sowieso langzaam maar zeker door de oliemaatschappijen uit het aanbod genomen.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Type 17 : 23-01-2008 at 18:02.
Reply With Quote
  #13  
Old 23-01-2008, 18:21
Sgt. Peppers Sgt. Peppers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 25
Default

Ja oke, 91 kan dan dus ook, maar dat kan ik hier naar mijn weten nergens tanken (Amsterdam), maar kan het mis hebben…
Reply With Quote
  #14  
Old 23-01-2008, 19:07
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by Sgt. Peppers
Ja oke, 91 kan dan dus ook, maar dat kan ik hier naar mijn weten nergens tanken (Amsterdam), maar kan het mis hebben…


Dat kan men bij mijn weten w.b.t. van wat kort in de buurt is van NL. ook alleen nog maar in Duitsland tanken, met de nadruk dus op "nog".

Ik woon in de buurt van de grens met Duitsland, maar 91ROZ Normaal kost daar inmiddels al precies zoveel als 95ROZ Super, 91er loont zich inmiddels dus niet meer, eerstvolgende keer dat ik weer ga tanken met de Golf 1 gooi ik ook 95er erin.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #15  
Old 23-01-2008, 23:31
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 2,473
Send a message via MSN to Mitta
Default

dus het is niet nodig? (loodvervanger) wat kan eventuele gevolgen zijn als het wel nodig zou zijn?
__________________
VWCulture.nl
Reply With Quote
  #16  
Old 23-01-2008, 23:54
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Ik heb het toendertijd via de search-funktie opgezocht hier op het forum. Erg duidelijke tpoics zijn er niet over.

Je kunt het hier opzoeken als je de motorcode weet. Grote kans dus dat 91 Ron er in mag zie maar een 1500 waar 98 Ron in moet. http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=79

Loodvervanger schijnt niet te hoeven bij VW's vanaf bouwjaar 19??

De een zegt baat het niet dan schaadt het niet. De ander zegt dat als een auto lange tijd stilstaat de benzine in de leidingen etc verdampt en de loodvervanger een residu achterlaat wat de boel verstopt en/of verontreinigd.

Dit ligt ook aan het merk/ de kwaliteit van de loodvervanger.

Mijn praktijkervaring met loodvervanger is dat ik ooit een flesje heb gekocht maar nooit heb gebruikt
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #17  
Old 24-01-2008, 07:32
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Geen loodvervanger, euro95 erin... en voor de afwisseling zou ik eens 98 proberen, zowel carbs als injecties lopen daar veel en veel lekkerder op (ook zuiniger, dus dan verdien je het verschil al iets terug)
Reply With Quote
  #18  
Old 24-01-2008, 08:57
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Alle Volkswagens vanaf 1967 zijn klaargemaakt voor de Amerikaanse markt, en kunnen
daarom zonder problemen op loodvrij rijden. In Amerika is loodhoudende benzine sinds
eind jaren 60/begin jaren 70 al niet meer leverbaar geweest, vandaar.


en dat geldde al voor luchtgekoelde vw's
Reply With Quote
  #19  
Old 24-01-2008, 16:51
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 2,473
Send a message via MSN to Mitta
Default

oke, dan blijf ik lekker op euro 98 rijden...
__________________
VWCulture.nl
Reply With Quote
  #20  
Old 14-02-2008, 09:32
fabian's Avatar
fabian fabian is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 265
Send a message via MSN to fabian
Default

mijn mk1 '81 met 1.1 gg blok had last van het lopen op 3 poten.

ik heb eergister vervangen:
-rotor
-verdelerkap.
-contactpunten.
-condensator.
-boegies en kabels.
contactpunten heb ik met een voelermaat op 0.55mm gezet maar loopt nog niet lekker.
ik had ze eerst op 0,7mm staan en dat liep beter.
morgen maar ff de strobo er op en dan kijken of het goed gaat!


ik ben gister bij de garage geweest om de ontsteking te laten afstellen, nog steeds het zelfde probleem.
ontsteking is nu goed maar hij loopt nog op 3 cilinders....dus het probleem zit ergens anders.
de monteur vroeg ook nog wat ik tank, ik zei 95 en om de 3 tank beurten 98.
toen zei hij dat ik eens een lood vervanger er bij in moest gooien.
dat heb ik dus gedaan en wat denk je na een kilometer of 20 rond te hebben gereden met hokken en stoten begon hij steeds beter te rijden.
hij loopt nu mooi stationair en heeft veel trekkracht en loopt gewoon weer op alle 4 de cilinders.

maar waar zit hem nu het probleem?!?
ik heb altijd 95 getankt en om de 3 beurten dus 98...dat ging altijd goed!!
nu moet er dus loodvervanger bij, dus heb ik toch het idee dat er mechanisch wat aan schort(klep lichters misschien?!).
normaal wordt er voor een gg blok ron 91 voorgeschreven, ik tank nu dus 98 met loodvervanger.
moet ik dit gewoon altijd blijven tanken?!?

Last edited by fabian : 14-02-2008 at 09:35.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum