#1
|
||||
|
||||
Benzine in MK1
Wel een iet-wat domme vraag, maar moet er gewoon loodvrij in een MK1 1.5? Of iets anders?
|
#2
|
||||
|
||||
gewoon 95. Er zit aan de bestuurderskant bij de deurpost onder je slot vanger een sticker met minimaal octaan gehalte.
veel plezier Last edited by Auke : 30-10-2007 at 19:53. |
#3
|
||||
|
||||
Dankje, veel rijplezier over een jaar ong. Ben nog 17 namelijk
/close |
#4
|
||||
|
||||
af en toe 98 is ook niet slecht,
en loodvervanger op zn tijd ook niet |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Is en blijft een oud motortje Lood heeft een smerende/koelende werking En een kat zal er niet onder zitten |
#6
|
||||
|
||||
een kat past er niet onder dat overleeft ie niet:redx:
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Deze heeft een kat... In de tank van een Golf 1 met JB motor mag overigens, als je er nog aan kan komen , zelf´s al "normaal" (91 ROZ), staat in het boekje, en op een sticker in de linker deuropening
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 31-10-2007 at 19:01. |
#8
|
||||
|
||||
RON 92 staat er bij mij dacht ik nog in
|
#9
|
||||
|
||||
Ik heb in mijn golf MK1 een 1600 FP motor zitten,
Ik gooi hier meestal Euro 98 in, daar loopt hij goed op. Maar is lood vervanger nou nodig voor een FP blok of kunnen die al zonder?
__________________
VWCulture.nl
|
#10
|
||||
|
||||
Bij de aanschaf van mijn mk1 zeiden ze, dat als je wat harder gaat rijden dus boven de 120. Het slim is een loodvervanger erin te gooien, iets van wynn's ofzo.
__________________
Audi A5 SB 2.0 tfsi quattro S-line Vw Lupo 1.4 |
#11
|
|||
|
|||
Toen ik vorige week mijn Jetta MK1 met 1500 motor aanschafte werd er gezegd óf Euro 98 te tanken, óf Euro 95 en dan altijd met een loodvervanger te rijden…
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Bullshit! In mijn Einser Golf zit dezelfde motor, ook 1500 JB, heb tot nu toe hiermee altijd Normaal (91 ROZ) getankt, zónder enige toevoeging zoals loodvervanger...totaal geen problemen...91 ROZ staat ook voorgeschreven als minimum in het boekje voor deze motor...maar deze soort van benzine wordt sowieso langzaam maar zeker door de oliemaatschappijen uit het aanbod genomen.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 23-01-2008 at 18:02. |
#13
|
|||
|
|||
Ja oke, 91 kan dan dus ook, maar dat kan ik hier naar mijn weten nergens tanken (Amsterdam), maar kan het mis hebben…
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Dat kan men bij mijn weten w.b.t. van wat kort in de buurt is van NL. ook alleen nog maar in Duitsland tanken, met de nadruk dus op "nog". Ik woon in de buurt van de grens met Duitsland, maar 91ROZ Normaal kost daar inmiddels al precies zoveel als 95ROZ Super, 91er loont zich inmiddels dus niet meer, eerstvolgende keer dat ik weer ga tanken met de Golf 1 gooi ik ook 95er erin.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#15
|
||||
|
||||
dus het is niet nodig? (loodvervanger) wat kan eventuele gevolgen zijn als het wel nodig zou zijn?
__________________
VWCulture.nl
|
#16
|
||||
|
||||
Ik heb het toendertijd via de search-funktie opgezocht hier op het forum. Erg duidelijke tpoics zijn er niet over.
Je kunt het hier opzoeken als je de motorcode weet. Grote kans dus dat 91 Ron er in mag zie maar een 1500 waar 98 Ron in moet. http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=79 Loodvervanger schijnt niet te hoeven bij VW's vanaf bouwjaar 19?? De een zegt baat het niet dan schaadt het niet. De ander zegt dat als een auto lange tijd stilstaat de benzine in de leidingen etc verdampt en de loodvervanger een residu achterlaat wat de boel verstopt en/of verontreinigd. Dit ligt ook aan het merk/ de kwaliteit van de loodvervanger. Mijn praktijkervaring met loodvervanger is dat ik ooit een flesje heb gekocht maar nooit heb gebruikt
__________________
WWW.MIVW.NL |
#17
|
|||
|
|||
Geen loodvervanger, euro95 erin... en voor de afwisseling zou ik eens 98 proberen, zowel carbs als injecties lopen daar veel en veel lekkerder op (ook zuiniger, dus dan verdien je het verschil al iets terug)
|
#18
|
||||
|
||||
Quote:
en dat geldde al voor luchtgekoelde vw's |
#19
|
||||
|
||||
oke, dan blijf ik lekker op euro 98 rijden...
__________________
VWCulture.nl
|
#20
|
||||
|
||||
mijn mk1 '81 met 1.1 gg blok had last van het lopen op 3 poten.
ik heb eergister vervangen: -rotor -verdelerkap. -contactpunten. -condensator. -boegies en kabels. contactpunten heb ik met een voelermaat op 0.55mm gezet maar loopt nog niet lekker. ik had ze eerst op 0,7mm staan en dat liep beter. morgen maar ff de strobo er op en dan kijken of het goed gaat! ik ben gister bij de garage geweest om de ontsteking te laten afstellen, nog steeds het zelfde probleem. ontsteking is nu goed maar hij loopt nog op 3 cilinders....dus het probleem zit ergens anders. de monteur vroeg ook nog wat ik tank, ik zei 95 en om de 3 tank beurten 98. toen zei hij dat ik eens een lood vervanger er bij in moest gooien. dat heb ik dus gedaan en wat denk je na een kilometer of 20 rond te hebben gereden met hokken en stoten begon hij steeds beter te rijden. hij loopt nu mooi stationair en heeft veel trekkracht en loopt gewoon weer op alle 4 de cilinders. maar waar zit hem nu het probleem?!? ik heb altijd 95 getankt en om de 3 beurten dus 98...dat ging altijd goed!! nu moet er dus loodvervanger bij, dus heb ik toch het idee dat er mechanisch wat aan schort(klep lichters misschien?!). normaal wordt er voor een gg blok ron 91 voorgeschreven, ik tank nu dus 98 met loodvervanger. moet ik dit gewoon altijd blijven tanken?!? Last edited by fabian : 14-02-2008 at 09:35. |