#1
|
||||
|
||||
Indirect vs Direct (SDI)
Kenner gevraagt
Ik heb een SDI blok gekocht, die wordt vervangen voor de 1900 diesel van mijn Passat. De pomp van de indirecte komt op de SDI, maar draait de motor dan wel i.c.m. de verstuivers van de SDI? Deze kunnen niet omgezet worden neem ik aan, want die zitten anders bevestigt. Lukt dat niet, dan zal de kop ook overgezet moeten worden. Dus bij deze, wie weet dit! Alvast bedankt
__________________
T4 1.9TD(i) Arosa 1.4MPI |
#2
|
|||
|
|||
Schiet Bert (mudbug) op het caddy forum effe aan, hij maakt mechanische pompen voor DI motoren, dan kan je met een SDI mechanisch rijden, wel incl de orginele DI verstuivers.
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... |
#3
|
||||
|
||||
Aha, zal eens kijken of ik contact met hem kan krijgen, bedankt!
__________________
T4 1.9TD(i) Arosa 1.4MPI |
#4
|
|||
|
|||
Waarom zou je niet gewoon met de complete originele motor gaan rijden?
|
#5
|
||||
|
||||
De originele is vastgelopen
__________________
T4 1.9TD(i) Arosa 1.4MPI |
#6
|
||||
|
||||
Vandaag met Turbo Johan gebeld, die vertelde dat hij wel zou moeten lopen op de DI verstuivers en de IDI pomp. Is hier iemand die het met hem eens is? Of juist niet?
__________________
T4 1.9TD(i) Arosa 1.4MPI |
#7
|
||||
|
||||
als het goed is zijn de sdi verstuivers ook gewoon normale verstuivers. alleen de opening zou wel eens anders kunnen zijn, maar misschien ook wel beter.
ken er genoeg die rijden met mechanische pompen op tdi motoren. met de originele tdi verstuivers dus mijn mening: het gaat. |
#8
|
||||
|
||||
Ja precies, ze zijn er genoeg met mechaische TDI, dus dit moet ook lukken. Anders mag Turbo Johan hem afstellen en rijdbaar maken
__________________
T4 1.9TD(i) Arosa 1.4MPI |