#1
|
||||
|
||||
het "echte" nut van een remdrukverdeler achteras GTI
Tja beetje rare vraag die je niet elke dag tegenkomt
maar ik vraag mezelf af wat het echte nu is van een remdrukverdeler van de achteras van een GTI (dus schijven) ik snap dat deze een veer aantrekt wanneer de auto beladen word (en wanneer dus de auto inveert), er word een veer aangetrokken die meer druk geeft aan de achterremmen waardoor een belade auto harder remt achter en dus ook makkelijker remt met het hogere gewicht (van de lading) STEL: ik rij nooit beladen.....en ik haal de veer van de remdrukverdeler....dus dat verdeelblokje laat ik zitten maar ik haal de veer eraf dus het in- en uitveren van de achteras heeft geen nut meer op de verdeler. --->> rem ik dan gewoon altijd zoals een onbelade auto remt (ook al is hij beladen) of verneuk (sorry) ik nu heel de verdeling waardoor ik een gevaar op de weg wordt??? het gaat hierom:.......ik heb een Derby achteras (trommels) omgebouwd naar schijven van een GTI (golf 2). maar nu zit ik met die remdrukverdeler....ik wil deze weglaten omdat ik nooit beladen ga rijden met die derby, is dit aan te raden of is dit spelen met je leven?? op de gti as zit een steun voor deze verdeler maar op de derby as natuurlijk niet, vandaar dat ik ff niet weet waar ik deze moet laten. hoop dat iemand raad weet
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#2
|
||||
|
||||
je gaat juist spelen met je leven als je hem wel gaat monteren...ik neem aan dat je de derby ook gaat verlagen? dit zorgt ervoor dat de remdrukverdeler meer druk geeft aan de achterremmen dan normaal...ga dan maar eens remmen in een bocht.....
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
idd,. ...derby gaat ook naar de grond
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#4
|
|||
|
|||
Als je hem niet monteerd geeft niets
Er zijn andere modellen waar die niet opzit 1300/1600 diesel Als tie aan de as zit en niet de veer werkt tie niet moet wel voor APK Ga je hem toch gebruiken de veer goed afstellen en met het ontluchten de hevel helemaal naar voor vastzetten en dan ontluchten[max.doorstroom] ps het is een remkrachtregelaar |
#5
|
||||
|
||||
Met schijfremmen achter zonder dat een remdrukverdeler monteert zal je auto achter veel te veel remdruk krijgen.
De achterremmen zullen dus vaak blokkeren. Zeg maar gerust dat je remsysteem onbruikbaar word. Je kunt de remdrukverdeler van een G40 gebruiken bijvoorbeeld.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Daarom moet je hem na verlagen ook opnieuw afstellen/laten afstellen.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
past een remkrachtverdeler van een G40 wel gewoon ergens op de as dan (zonder las werk etc)?? een G40 heeft toch trommels achter
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Een G40 heeft inderdaad trommels, maar wel met grotere remcillinders achter. En dus moeten die afgeregeld worden (grotere cillinders is meer remkracht). Waar die verdeler zit bij een G40 durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen. Kan ik morgen wel even nakijken maar denk dat een van de 86(C) boys het ook wel weet..
__________________
WWW.MIVW.NL Last edited by Jurgen Santana : 26-09-2007 at 22:26. |
#9
|
||||
|
||||
Het is zoals Jurgen volledig terecht zegt absoluut gevaarlijk om met schijfremmen achter te rijden zonder gebruik van de lastafhankelijke remkrachtverdeler.
Ik heb ooit mijn Golf 1 TD achter omgebouwd naar schijven (achteras van een Scirocco) en dat zelfs inclusief de ventieltjes in de leiding zoals op GTI gemonteerd werd, maar nogsteeds remde het veel te hard achter. Mijn toenmalige vriendin heeft er op de snelweg twee keer mee achterstevoren gestaan! Uiteindelijk is de auto bij de APK door de mand gevallen: bij steekproef afgekeurd op gevaarlijk remgedrag.
__________________
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
Je kunt een remkrachtverdeler ook naderhand inbouwen, alleen de beugel voor de veer zit aan de as vast. (nr 8 op het plaatje)
|
#11
|
|||
|
|||
Complete G40 achteras past ook zonder problemen.
Er zijn ook type 86 (Polo1/Derby1 etc)geweest met remkrachtregelaar op de achteras. Dacht icm motorvermogen hoger dan 50pk.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#12
|
||||
|
||||
Jups de mijne dus type 86 met 60pk..
Ik heb dus standaard een verdeler en heb dus ook een g40 achteras geplaatst met g40 cilinders endergelijke, die verdeler, heb ik dus gewoon zo gesteld (het beugeltje) dat hij eigenlijk weinig doet en dus ik gewoon weinig remkracht achter heb (heb m dus wel verlaagd)... Precies stellen hoeft volgens mij niet eens, RDW en APK hebben erna gekeken en heb er geen commentaar op gegeven, ook kwam hij goed door de remmentest, te weinig kracht lijkt me beter in jouw geval dan teveel kracht..
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Goed op blijven letten. Meer remdruk op de achterkant verkleint de kans op overstuur. Dus zou het veiliger zijn. Onderstuur is trouwens makkelijker te corrigeren dus dat komt dan ook mooi uit.
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Mwoah teveel remdruk achter in een bocht of op t rechte stuk staat gelijk aan handrembochtje... Dan heb ik liever dat me voorkant wat harder remt...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Blokkerende voorwielen kan ik oplossen door minder hard te remmen, maar als me achterkant blokkeert terwijl hij voren gewoon remt, dan kan ik wel van de rem afgaan, maja dat stopt zo slecht...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#17
|
|||
|
|||
het makkelijkste is.. heb ik ook is gedaan na wanhoop. (stond ook steeds achterstevoren) remdruk regelaar van een peugeot 205 gti. deze heeft er 2 tussen de remleiding zitten aan de achterkant ze kosten geen drol en werkt zeer goed.
Mvg Remco |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
bij welke auto hoort deze remkrachtverdeler?? van een gti of van een g40?? volgens mij zitten namelijk de steunen van een gti op de as gelast en zijn deze niet te demonteren doormiddelen van bouten.
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#19
|
||||
|
||||
Een instelbare remdrukbegrenzer monteren in de leidingen naar de achterremmen.
__________________
Project: mk1 '77 G60 |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Heb dit nooit veranderd (trommelrem) maar ken er niet echt problemen door. Voor blokkeert nog steeds sneller.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |