|
|||
|
|||
Golf 1 cabrio: hoe deurpanelen demonteren?
Hallo iedereen,
Als newbie heb ik een vraag over een Golf 1 Cabrio. Kan iemand mij zeggen hoe ik de deurpanelen van de voordeuren kan losmaken? Ikzelf heb hiermee geen ervaring... Alvast bedankt, mvg, Jaak |
|
||||
|
||||
Je armsteun zit met 2 dikke schroeven vast,als je deze losdraai,kan je erna je armsteun een kwartslag draaien,en dan kan je hem van de deur afhalen.
Je deuropener zit vast met 1 schroefje,daarvoor moet je eerst dat plasticen kapje eruitwippen.Verder zit er naast je speakerbak een schroefje (beide kanten) Dopje van je spiegel verstelling kan je er ook zo aftrekken. Raamslinger zit vast met 1 schroefje,hiervoor moet je eerst het plastic van je slinger loswippen,plastic kan er niet af,dus loswippen en opzij schuiven. Verder zit je paneel geklikt op je deur,met beleid loswippen zou ik zeggen.
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
|||
|
|||
En zo is dat maar net! ik adviseer wel om de plastic klikschroeven, waarmee de panelen in de deur vastzitten, nieuw te zetten. Deze zijn na een aantal jaren verouderd en als je eenmaal die panelen een keer los gehad hebt, gaan ze daarna niet meer zo strak vast.
die schroeven kosten bijna niets en zijn nog nieuw te verkrijgen bij de VAG dealer! |
|
|||
|
|||
@Sjoes85: zoiets zou ik helemaal niet adviseren... Heb weet ik hoe vaak die deurpanelen er af gehad of vervangen of weer andere erop gedaan maar nog nooit problemen mee gehad. Ik zou gewoon eerst ff proberen en kijken of het nodig is, vervangen kan altijd nog!
|
|
|||
|
|||
Hartelijk dank voor de reacties...
Ik ga deze namiddag beginnen sleutelen, hopelijk kan ik de schroeven van de armsteun bereiken, want deze zijn overtrokken met leer... binnenkort zal ik nog andere vragen hebben, hiervoor zal ik ten gepasten tijde topics openen! |
|
|||
|
|||
Quote:
Die schroeven zie je pas zitten op het moment dat je tegen de onderkant van de armleuning aan gaat kijken. die steken schuin naar boven de auto in zegmaar. @Mellyville: kan inderdaad kloppen. Bij mijn auto waren de panelen al eens los geweest ivm aanbrengen tectyl (toendertijd toen de auto nieuw was). Toen ik de deurpanelen verwijderde, vond ik die schroefjes toch wel gammel allemaal. heb ze daarom meteen allemaal vervangen. maar dat kan verschillen per auto natuurlijk |
|
|||
|
|||
heb ze gevonden :-) panelen kunnen er dus mooi af! Binnenkort nieuwe box-kes inbouwen! bedankt voor de info!
|