#1
|
||||
|
||||
olie lampje gaat branden bij voldoende olie (16v KR)
Ok, wat nu weer?.. Zoals de titel al zegt, mijn olielampje (+zoemer) gaat steeds branden (niet constant dus) bij mijn KR terwijl het oliepeil gewoon in orde is. Vooral als ik een tijdje stil sta voor een stoplicht/file of als ik net van de snelweg kom, echter doet hij dit niet altijd, dus ik ben niet zeker of ik hier een patroon te pakken heb. Af en toe begint de zoemer te zoemen op de snelweg zelf. Ik weet eerlijk gezegt niet waar ik moet beginnen met zoeken, dus elk advies is welkom.
Voor de duidelijkheid: Het gaat om een Golf 16v KR, welke een tijdje stil minder gebruikt is in verband met buitenlandstage (half jaar). Echter gedurende deze tijd heeft mijn broertje hem wel regelmatig laten lopen/rijden, varierend van 1 keer per week tot 1 keer per maand. Ik heb geen idee of dit er iets mee te maken kan hebben, maar ik zet het er maar bij. Verder is er de laatste tijd, naar mijn weten, niets mee gebeurd wat hier invloed op kan hebben. Zoals gezegt, alle hulp is welkom! Alvast bedankt! Mathieu.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#2
|
|||
|
|||
dit probleem had ik eerst ook met mijn olie lampje, moet je de massa beetje schoon schuren/ vijlen bij mij was het toen opgelost.
|
#3
|
||||
|
||||
Olielampje+zoemer gaat af als er geen oliedruk is, dus je kunt genoeg olie erin hebben maar als je oliepomp gaar is, zal ie toch afgaan....
Maar denk indd dat t eerder aan je sensor ligt...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Klinkt makkelijk, maar onder het motto "domme vragen bestaan niet": welke massa? Zit er een massa aan de tellerbak, of bedoel je accu>carosserie? edit: ohw.. van de sensor dus, had ik zelf kunnen bedenken, waar zit deze dan?
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#5
|
|||
|
|||
Sensor zit op het oliefilterhuis
Is die met de gele draad |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Merci bien! Ik ga gelijk aan de slag.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#7
|
||||
|
||||
Ok gevonden, dit leidt weer tot een paar vragen. Wat doet die zwarte draad dan (die bij de gele zit), ben gewoon benieuwd. Waarom gaat mijn oliezoemer niet af als ik de gele draad los heb hangen? En de massa is de sensor zelf neem ik aan? Dus uitdraaien en schoonmaken als ik het goed begrijp? Sorry voor al de vragen, ik kan best aardig sleutelen, maar ik ben geen monteur. Ik leer alles nog gaandeweg dus
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#8
|
|||
|
|||
omdat de stroom kring dan niet rond is. je kunt het bekijken als een "schakelaar" als het draadje verbonden is met de massa dan is de "schakelaar" gesloten en als je hem los hebt is hij open en doet hij niks
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
duidelijk, maar welke handelingen moet ik nu precies doen? Sensor eruit, dan moet eerst de olie eruit? Of redeneer ik nu verkeerd. Kan het trouwens kwaad als die gele connector onder de olie zit?
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#10
|
|||
|
|||
Als het goed is zit er een blauwe en gele draad
De blauwe is voor het oliedruklampje De gele is voor het knipperen van het lampje en de zoemer Denk dat er een andere zoemer in moet Had het probleem ook bij de golf van de vrouw[gelijk in paniek] andere zender er in en geen problemen meer Zender is een massa schakelaar |
#11
|
||||
|
||||
Ik was ook in paniek zat midden op de autobahn, zo'n 3 uur van huis. Dus ik zal eens zo'n nieuwe zender halen (olie moet er dus uit?). Gister dus alleen die gele stekker los gehad en schoon gemaakt. Had alleen tijd voor een klein testrondje en heb niks meer gemerkt. Zal het zo wel zien.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#12
|
|||
|
|||
Als de zoemer gaat en het lampje knippert heb je een oliedruk lager dan 1.8 bar bij 2000rpm
Als het lampje continu brand heb je grotere problemen [olie druk lager dan 0,5bar of helemaal niets] als de zender teminste goed is Een meter is het meest betrouwbaar Als je de zender verwisselt hoeft de olie er niet uit Er komt wel iets olie uitgelopen [dus poetslappen gereed houden] |
#13
|
||||
|
||||
olie hoeft er niet uit, die sensor kan je der gewoon afdraaien met een sleutel of dop en vervangen door de goeie/andere sensor
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#14
|
||||
|
||||
Super! Mijn vragen zijn beantwoord, bedankt weer! Ik heb er vandaag trouwens geen last van gehad, zal er binnekort toch maar eens goed naar kijken. Ben ook benieuwd hoe het allemaal in elkaar steekt, en als het toch geen kwaad kan om hem er eens uit te draaien...
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#15
|
|||
|
|||
is niet veel aan te zien
Maar miss dat het schoonmaken van de draad voldoende was |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
hehe, had ik ook niet verwacht
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#17
|
||||
|
||||
ik heb dit probleem ook gehad
lag aan de sensor voorste op het olie filter na die vervangen te hebben geen problemen meer mee gehad nieuwe gehaald bij de brezan koste geloof ik iets van 7,50 euro verder zou ik gewoon even de olie druk laten meten bij de garage dit is een van de veel voorkomende oorzaken van kapot lopen van 16kleppers pl en kr kapote olie pomp maar aan de hand van de klacht zeg ik sensor niet goed meer |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
waar zit dat ?? en hoe ziet het eruit ik heb het probleem ook en waar zit de sensor bij een 1,1L uit 83 ? bij voorbaad dank
__________________
DIKKE Hoeren zijn Vet Last edited by D-ion : 13-11-2008 at 18:09. |
#19
|
||||
|
||||
klinkt motor niet rauw als hij draait?
drijfstanglagers/oliepomp ik zou voor de zekerheid toch oliedruk meten. Heb je dikkere olie geprobeerd?
__________________
Golf MKII 16v |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
staat 1 post boven je! lezen!?
__________________
Golf MKII 16v |