|
|||
|
|||
Schuurvondst vandaag ( me happy)
Word ik vandaag door een vriend van mij gebeld met de volgende mededeling.
Een oom van hem had bij een boer een golf mk1 gekocht die al 6 jaar in de schuur stond daar. De beste man had hem meegenomen, maar wist eigenlijk niet wat hij ermee moest . Hij belde zijn neefje op ( mijn maatje) of hij niet iemand wist voor een oud golfje met wat werk. Zo gezegd zo gedaan, wij vanavond even kijken bij de auto. Het is een mk1 golf ls van 03-01-1975 origineel nederlander. De voorschermen helemaal verrot en de deuren. Maar tot mijn verbazing lag er in de auto nog een berg aan onderdelen. 2 originele schermen in zeer nette staat, originele motorkap vies maar niet rot. Aantal setjes kleine achterlichten, 2 setjes complete grillen met chrome lijstjes. Radiateuren, tietentellers en nog meer zooi. Op de auto zit ook nog een knappe gril met lijstjes, chrome klinken, chrome bumpers ( enkelt voorbumper is slecht). De carresorie zelf zit wel nog wat werk aan. Linkerdorpel zou voor het mooie vervangen moeten worden, en beide achterscherm randjes moeten vervangen worden. Dak is gelukkig nog helemaal netjes en geen zonnendak erin gesneden. Raamrand voor moet ook wat aangedaan worden. Van onder ziet hij er eigenlijk nog best goed uit mag ik zeggen. Radiateur balk is zo op het oog ook nog best goed. Hij is voorzien van een FP 1588cc 55 KW motor met handgeschakelde bak. Na 6 jaar stil staan liep hij bij de eerste zuigerklap zonder rare bijgeluiden. Interieur verdient wel nog wat aandacht , de stoelen zijn niet netjes meer. Maar daar is vast nog wel wat voor te vinden. Maandag avond zal ik hem ophalen, dinsdag meteen even de schermen en deuren verwijderen . Interieur leeghalen en de staat verder bekijken op de brug. Maar voor het geld wat ik ervoor betaald heb mag ik niet zeiken. Zodra er wat mer duidelijkheid over de auto is zal ik ook even foto`s maken van het geheel. :redx: |
|
||||
|
||||
gefeliciteerd en nu snel foto´s plaatsen
succes |
|
|||
|
|||
VET!! 75 heej, dat is echt een oudje! Suc6, en zorg dat je deze 75er in ere herstelt
|
|
|||
|
|||
De golf word redelijk origineel gehouden que uiterlijk.
Eerst de basis goed maken, en dan zie ik wel verder. |
|
|||
|
|||
Heej Ronald,
Je had me het al verteld, maar nogmaals van harte man
|
|||
|
|||
Thanks richard, nu nog even afwachten wat er onder dat vuil en stof vandaan komt.
Schermen en deuren eraf en dan even goed bekijken wat ik allemaal nodig heb. Zou jij mij een pb kunnen sturen met wat leveranciers voor plaatwerk wat WEL goed past eventueel? En reparatie delen graag, aangezien jij hier de mk1 man bent qua dat soort dingen. |
|
|||
|
|||
ben benieuwd naar de fotos dus ...waar blijven de fotos
|
||||
|
||||
Fotooooooooooooooooooooos
|
|||
|
|||
Zal dinsdag / woensdag worden voordat ik foto`s heb hoor.
Verwacht geen nieuwe natuurlijk.... |
|
||||
|
||||
Uhm... ja... feuteus?
|
|||
|
|||
Netjes zo iets
Dat je dat nog mag mee maken Gelukkig krijgt ze een 2e leventoch?? |
|
||||
|
||||
een zeer leuke aankoop.... toch makkelijk he die boertjes hier en daar die nog is wat bewaren.
|
|
|||
|
|||
dat klinkt zeker als een lot uit de loterij
top man enne...foto's hahahahah |
|
||||
|
||||
Klinkt heel leuk, benieuwd naar de foto's.
|
|
|||
|
|||
Ben zeer benieuwd. Altijd leuk zo'n schuurvondst!
|
||||
|
||||
Altijd leuk als je zoiets tegenkomt.
Als je nog delen nodig hebt, ik heb nog swallowtail delen liggen, waaronder zeer goede deuren en een swallowtail achterpaneel. Ik geef de golf1-hobby volledig op dus als je wat nodig hebt dan hoor ik het wel.
|
||||
|
||||
schuurvondsten zijn leuk, ik spreek uit ervaring
Zal ook niet de hoofdprijs geweest zijn? En een schat aan onderdelen, nice!! |
|
||||
|
||||
heel vet
nu nog de foto's!!! |
|
|||
|
|||
fotooooooooos...waar o waar zijn de foto's?
|
|
|||
|
|||
Quote:
Zijn de basis deuren anders dan van een andere mk1? Lijkt mij eigenlijk niet. |