Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Thread Tools Search this Thread
Old 13-08-2007, 23:57
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Exclamation Stel je anders effe voor!

Valt 't niemand op dat er de laatste tijd ontzettend veel nieuwe leden er bij komen? Op zich niks mis mee, maar 't enige dat ze doen is effe één of twee dingen vragen, en dan zijn ze weer weg tot ze weer eens iets niet weten.

Zou leuk zijn als iedereen die nieuw is zich gelijk even voorstelt. Kun je gelijk effe wat foto's van je auto en je smoel kwijt, en als je vriendin er een beetje uit ziet mag die er natuurlijk ook bij (zussen doen het ook goed). Hebben we gelijk een beetje een beeld bij de nickname.

Hoeft nou niet meteen een compleet CV met de laatste 10 jaar aan persoonlijke ontwikkelingen te zijn, maar effe je naam vermelden, wat voor auto je rijdt, waar je vandaan komt en wat je hier heen brengt zou leuk zijn.

En nogmaals, in de hoop dat de nieuwe (en ook de meer geroutineerde) forum gebruikers dit lezen: gebruik aub de search.

Danku hartelijk,
de feestcommissie.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 14-08-2007, 10:44
Viperwin's Avatar
Viperwin Viperwin is offline
VW Fanatic

Onzin. Als je slechts een enkele keer gebruik maakt van het forum kan ik me voorstellen dat je je niet uitgebreid voorstelt. Zoveel berichten van die desbetreffende persoon zijn er dan ook niet om die informatie uit de voorstelronde aan te koppelen.

Vergeet niet dat een forum voor veel mensen slechts een bron van informatie is, niet alleen een soos. En lang niet iedereen vind het nodig om uitbreid hun auto te showen om daar alleen maar adepten als jij mee te behagen.

You need to get out more, buiten kan je echte vrouwen en Volkswagens zien.
Old 14-08-2007, 10:46
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC

Meestal als je een project start dan vertelt dat meestal al genoeg, dat vind ik wel best tegenvallen op volksforum, heel veel mensen die daadwerkelijk posten maar waarvan je eigenlijk geen id van hebt met welke auto('s) ze nou bezig zijn..

Meer projecten, minder gelul
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Old 14-08-2007, 14:29
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew

opgeschoond... off-topic is irritanter dan niet voorstellen IMNO, chris

Ik kan me heel goed vinden in Viperwin's standpunt, als je een project hebt of van plan bent het forum elke dag te bezoeken stel je je automatisch wel ff voor, maar het verplichten gaat wel erg ver
Old 15-08-2007, 16:19
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by Viperwin
Onzin. Als je slechts een enkele keer gebruik maakt van het forum kan ik me voorstellen dat je je niet uitgebreid voorstelt. Zoveel berichten van die desbetreffende persoon zijn er dan ook niet om die informatie uit de voorstelronde aan te koppelen.

Vergeet niet dat een forum voor veel mensen slechts een bron van informatie is, niet alleen een soos. En lang niet iedereen vind het nodig om uitbreid hun auto te showen om daar alleen maar adepten als jij mee te behagen.

You need to get out more, buiten kan je echte vrouwen en Volkswagens zien.

Ik heb het dan ook meer over die mensen die zich vandaag aanmelden, iets verkopen en dan wegblijven.
Ga dan naar Marktplaats.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 15-08-2007, 17:32
maartenunplukt's Avatar
maartenunplukt maartenunplukt is offline
Postwhore

Achjoh, maak je daar niet zo druk over. Je hoeft niet te kopen. Ik denk dat als je het hier aanbied naast marktplaats je wel degelijk meer kans maakt. Ik kijk niet elke dag op marktplaats.

Als je het puur over degene hebt die kant en klare auto's voor 20.000,- euro aanbieden geef ik je gelijk.
Old 15-08-2007, 17:55
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by maartenunplukt
Achjoh, maak je daar niet zo druk over. Je hoeft niet te kopen. Ik denk dat als je het hier aanbied naast marktplaats je wel degelijk meer kans maakt. Ik kijk niet elke dag op marktplaats.

Als je het puur over degene hebt die kant en klare auto's voor 20.000,- euro aanbieden geef ik je gelijk.

Nouja, meer die mensen die hier een gunst willen hebben. Ze willen hulp, iets hebben, iets verkopen... weet ik wat. Ik gun het iemand die een beetje bekend is meer dan een volstrekt onbekende. Werkt voor hun ook in het voordeel.

Maar denk dat het ook voor het forum wat beter is. Wordt toch een beetje een grote knuffelbende als iedereen mekaar een beetje kent.

By the way, ik ben Chris, hoi.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 15-08-2007, 19:08
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

we zijn ermee bezig, om deze 1 day-flies de drempel iets hoger te leggen.. geduld
Old 15-08-2007, 19:21
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003

Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn

Quote:
Originally Posted by breadfan83
ik ben Chris, hoi.

Hoi!
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Old 15-08-2007, 23:25
maartenunplukt's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Nouja, meer die mensen die hier een gunst willen hebben. Ze willen hulp, iets hebben, iets verkopen... weet ik wat. Ik gun het iemand die een beetje bekend is meer dan een volstrekt onbekende. Werkt voor hun ook in het voordeel.

Maar denk dat het ook voor het forum wat beter is. Wordt toch een beetje een grote knuffelbende als iedereen mekaar een beetje kent.

By the way, ik ben Chris, hoi.

Nah ok, voor een deel ben ik het met je eens. Van die vogels die zomaar opduiken met de meest uiteenlopende vragen, die soms inderdaad nergens over gaan.

Trouwens, ik ben Maarten , maar dat hoef ik met zo'n waardeloze nickname geloof ik niet uit te leggen ofwel?
Old 16-08-2007, 00:24
Haplo Haplo is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by maartenunplukt
Nah ok, voor een deel ben ik het met je eens. Van die vogels die zomaar opduiken met de meest uiteenlopende vragen, die soms inderdaad nergens over gaan.

Trouwens, ik ben Maarten , maar dat hoef ik met zo'n waardeloze nickname geloof ik niet uit te leggen ofwel?

Tja dat is iets met fora wat je gewoon houd.
mensen die iets niet weten (zoals mij in dit geval) komen toch langs om dingen te vragen.
Ook al is het iets heel erg simpels.
Als men geen documentatie kan vinden is een forum gewoon een makkelijke manier.
Op het forum waar ik vaak ben te vinden is dit exact het zelfde.
Dit is éénmaal zo en zal ook altijd blijven.

Maar om mij zelf gewoon even voor de netheid voor te stellen,

Mijn naam is Sipke.
Ben hier terecht gekomen vanwege het feit dat ik de auto van mijn broer (1.6 golf MkII automaat uit 84) wat onderhanden moest nemen.
Ben de wat technische man in de familie, en met dit soort zaken ben je dus gelijk weer het bokje.
Wel enigsinds bekend op het gebied van golf1 en golf 2 doormiddel van de autocross.
Maar uit sommige vragen van mij zal blijken dat de meest simpele dingen worden vergeten helaas.
Schiet mij hier dus niet op af.

Ondanks dat ik zelf geen vw rij moet ik wel zeggen dat er een aantal juweeltjes tussen staan.
Old 16-08-2007, 00:56
maartenunplukt's Avatar
Postwhore

Maar dat zijn dingen die ik totaal niet erg vind. Ben zelf ook echt geen expert. Een forum is inderdaad bedoeld om kennis over te dragen, en daarbij moet je weten dat de een meer weet dan de ander. Het is meer gasten die voor 1 ding komen en als ze dan niet geholpen worden of wel, dat ze dan nooit meer wat laten horen. Zodra je wat kennis opdoet kan je ook anderen helpen, ofniet?
Old 16-08-2007, 01:19
Haplo Haplo is offline
Forum Newbee

Dat is inderdaad zo.
kennis is nou eenmaal macht.
Je hoeft echt niet alles te weten.
Als iedereen wat weet, weet je samen gewoon een hele hoop.
En op die manier kom je er altijd wel uit.
Old 16-08-2007, 08:43
Chr-ome Weber's Avatar
Chr-ome Weber Chr-ome Weber is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by Haplo
Dat is inderdaad zo.

Passat 1978 1.6 automatic.
Passat 1998 1.8T variant.

www.vwclubparkstad.nl
Old 16-08-2007, 09:41
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru

Send a message via MSN to Lexo

Je kunt voorstellen niet verplichten, dat werkt niet op een forum. Wat je wel kan doen is een sub-kopje wie is wie maken, een plek om jezelf vor te stellen dus. Dat hebben wij op ons forum ook, en dat werkt prima!

||Corrado G60||
Old 16-08-2007, 16:25
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by Haplo
Dat is inderdaad zo.

Klopt, maar het probleem is dat het meeste al eens gevraagd is. Groot voordeel van een forum is dan ook dat alles er op blijft staan en via de search redelijk makkelijk terug te vinden is.

Ben je nieuw, laat het de mensen gewoon effe weten, kijk effe rond, heb je dan nog vragen dan stel je ze.

Ik wil ook helemaal niets gaan verplichten (kan ik ook niet ). Net als het topic over spelling en taalgebruik is dit slechts een idee, en iets dat je niet echt kunt verplichten, maar het forum wel misschien wat aangenamer maakt.

Zelfde geldt overigens ook voor het vermelden van je woonplaats in je profiel of in een verkoop-topic oid.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 16-08-2007, 17:35
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie

nou, volgfens mij heb ik me ook nooit echt proper voorgesteld:

Zoltan Warlam, kom uit Utrecht en ben 23 jaar (student in utrecht trouwens)

3 jaar terug begonnen met golfje 2, brak benzinehok. GL spul erop, en 1,6D erin.
na 660k was t blok op, en de wagen ook trouwens

tijden niets gehad, de passat 32b TD van mn pa was gestolen.... hij heeft nu een 35i D, en ik heb een 32b Kombi D, en een Santana CX 1,6

dus 3 passatios, ik heb genoeg te doen! (en de golf TD van mn zwager... koppakking kapotgeblazen...)

groeten!
Old 17-10-2007, 23:11
breadfan83's Avatar

Degene die zich wel normaal gedragen (al dan niet met voorstellen) hoeven zich niet aangesproken te voelen.

Ik begin me toch steeds meer te ergeren, en ik niet alleen, aan de vele nieuwelingen hier op het forum die menen dat je met een grote mond, complete nonchelance en zonder enige kennis van wat dan ook op een of andere manier hier respect af kunt dwingen, vrienden kunt maken, informatie geeft / krijgt of op welke andere manier dan ook op positieve wijze bijdraagt aan de kwaliteit van het forum.

Gedraag je gewoon eens normaal en probeer elkaar eens een beetje fatsoenlijk aan te spreken.
Zaken als "bla bla bla zit nou niet de moeder uit te hangen, want een dikke motor in een kleine auto is stoer, dus laat het maar lekker doorgaan" zijn denk ik niet echt wat we mensen willen meegeven.

Als iemand er anders over denkt hoor ik dit graag, op een normale manier.
Danku.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 18-10-2007, 13:39
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to ScareMercy

"the man has spoken"
Old 18-10-2007, 20:51
tomtemminkgolf1 tomtemminkgolf1 is offline
Forum Newbee

Hallo, ik ben even benieuwd of iemand me verder kan helpen met mijn type 1 gtd. Wie weet iemand of kan zelf een brandstofpomp bouwen, zodanig dat met 300 km mijn tank leeg is?? Ik rij met een 1.9 TD (AAZ) met de pomp van een Sb motor, K24 lader en intercooler van een sprinter. Ik heb de pomp nu nagenoeg op max staan, een hij kwalmt nog niks, met andere woorden, er moet volgens mij meer vermogen uit te halen zijn. Graag reactie! groeten Tom

Posting Rules