Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-08-2007, 20:08
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default Iemand verstand van VR6? -EDIT: fixed!-

Ik heb een probleem met de VR6.

Probleem was al toen ik 'm kocht: zo nu en dan bokt de motor geweldig bij het optrekken in 1, 2 of 3. Altijd tussen de 1500 en 2500 toeren, daarboven geen centje pijn. Het is dan net alsof de ontsteking stopt, en dat steeds voor een halve seconde met een halve seconde interval.
Als ik dan de koppeling intrap en volgas geeft lijkt het precies alsof de motor van de begrenzer staat te springen, dat effect...maar dus op veel lagere toerentallen.

De vorige eigenaar zei dat hij uitgelezen was bij de VW dealer en het aan de krukassensor lag (pulsgever). Die heb ik inmiddels vervangen (nieuw en origineel), alleen was helaas door een of andere prutser de originele stekker van de motorkabelboom geknipt Ik heb dus de bedrading van de nieuwe sensor aan de kabelboom moeten solderen (wel alles geisoleerd natuurlijk).

Nu heb ik zowiezo een vraagteken: ik weet niet 100% zeker dat de bedrading correct is aangesloten. De stekker zit nog wel aan de sensor, maar uit de motorbedrading komen 3 losse draden met de kleuren rood, groen en zwart.

Kan iemand spieken of in een schema opzoeken wat de juiste pinvolgorde is?

Of is dit bokken toevallig een bekend probleem voor iemand?

Heeft iemand misschien een bobine en computer te leen, zodat ik wat kan trouble-shooten?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #2  
Old 02-08-2007, 20:48
VWAirlines's Avatar
VWAirlines VWAirlines is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 163
Talking

Ik heb alle originele stroom schema's van de golf 3

Als je ze wil hebben dan laat maar weten
Reply With Quote
  #3  
Old 02-08-2007, 20:49
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

graag! Ook motorbedrading VR6?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #4  
Old 02-08-2007, 20:54
VWAirlines's Avatar
VWAirlines VWAirlines is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 163
Talking

ik heb al gevonden wat je moet hebben..

bedoel je een kabelboom van een vr6?
dat heb ik helaas niet, maar ik weet al wel welke pinnetjes van je computer waarop moeten bij de krukas-sensor..

pb anders je mailadres ff dan mail ik de schema's, kan je zo vertellen waar je moet kijken..
Reply With Quote
  #5  
Old 02-08-2007, 21:03
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

heb je de computer al gereset? als de foutcode er nog in staat kan hij nog steeds gek doen
(al zou hij dan wel gewoon rond moeten lopen, alleen in noodloop bedenk ik me..)

heb je de kabels nog doorgemeten? krukaspositiesensor is toch niet meer dan een oog op een poelie met 35 (36-1) gaten?
Lijkt mij dan gewoon voeding/massa/puls

Last edited by Marcski : 02-08-2007 at 21:07.
Reply With Quote
  #6  
Old 02-08-2007, 21:19
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Schema kan naar stijn_konings@planet.nl, thanks!

@ Marc: ik ga morgen de bedrading doormeten, misschien dat er ergens in de boom een probleem zit.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #7  
Old 02-08-2007, 21:24
VWAirlines's Avatar
VWAirlines VWAirlines is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 163
Post

mailtje is onderweg
Reply With Quote
  #8  
Old 02-08-2007, 21:43
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Anders, vraag het Ron21/Valo
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #9  
Old 03-08-2007, 13:00
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

De hallgever van de onsteking wil ook wel eens stuk gaan, en bij de vr van een vriend van mij waren de draden naar de gasklepschakelaar verrot .
Draden ingekort en nieuwe stekkers er aan en het probleem was over.
Reply With Quote
  #10  
Old 03-08-2007, 13:38
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,668
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Stroomloopschema's van de motor (AAA, 1992) heb ik wel liggen, op papier. Als je daar nog iets van wilt weten zou ik vanavond kunnen kijken.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #11  
Old 03-08-2007, 15:01
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Zonder Hallgever loopt een VR6 ook, zal alleen lastiger starten enzo omdat de motor eerst een volledige slag moet maken om zijn positie te herkennen (en noodloop) Lijkt me eerder een ontstekingsprobleem of idd een draadprobleem. Een VR6 heeft een 60-2 wiel en de sensor heeft een puls draad en 2xmassa waarvan er 1 een shield is om de kabel. Je kan ook kijken of de as vanaf de nokkenas naar de rotor er nog goed op zit, zag er laatst 1 waarbij die gebroken was! Je kan ook even proberen om zonder lambda sensor te rijden om te kijken of die nog wel ok is.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #12  
Old 03-08-2007, 21:00
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Hij loopt inderdaad zonder aangesloten hallgever stekker...weer wat geleerd.

Het mysterie gaat voort rouwens....

Vandaag om te beginnen de pingelsensor en de lambdasonde losgekoppeld. Ook twee draden getrokken rechtstreeks van pulsgever naar computer, dus de complete kabelboom omzeilend.
Testrit: niet meer dat enorme gebok,dat is weg, maar wel een gemis aan vermogen. Hij wil niet doortrekken in toeren en de vermogensafgifte is niet uniform.

Gestopt, pingelsensor weer aangesloten.
Testrit: nogsteeds is het enorme gebok verdwenen, maar mist nogsteeds vermogen en wil geen toeren maken.

Gestopt, pingelsensor en lambdasensor aangesloten.
Testrit: nogsteeds is het gebok verdwenen. Maar mist nogsteeds vermogen, wil geen toeren maken.

Gestopt, pingelsensor en lambdasensor aangesloten, en pulsgever weer aangesloten met originele bedrading.
Testrit: het gebok is nogsteeds weg (!) maar mist nogsteeds vermogen. Loopt mooi hoor, maar wil niet echt vooruit en wil geen toeren maken.
Na een beetje afmatten (gewoon weigeren te schakelen voor de 6000tpm) schiet ie ineens vooruit en is het volle vermogen terug. Gaat overigens samen met een zwarte wolk uit de uitlaat.

Hierna bedrading van de pulsgever opnieuw en nog netter gesoldeerd. Gebok is nogsteeds weg, maar het volle vermogen wil er nog altijd niet uitkomen. Houdt subtiel in en wil geen toeren maken. Ook is hij erg happerig op het gas, de overgang van geen gas naar een beetje is erg bruut.
Soms is het echter ineens over en gaat hij super.

Iemand nog ideeen?
Lambdasensor misschien?
gasklepsensor?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!

Last edited by Stijn : 03-08-2007 at 21:19.
Reply With Quote
  #13  
Old 03-08-2007, 22:23
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Gasklepsensor kan ook, of watertempsensor. Heb je het idee dat ie naar rijk slaat als het gebeurt? En dat hij dus daarom gewoon even het mengsel niet kan ontbranden? Ik heb hier een technisch handboek van een VR6 van VW, staat vol met schema's en hoe de motor werkt aan de hand van zijn sensoren en actuatoren. Mag je gerust even lenen.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #14  
Old 03-08-2007, 22:26
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Graag.
En ik ga een OBD setje + VAG-COM regelen, ben er klaar mee...wil zelf uit kunnen lezen
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #15  
Old 04-08-2007, 10:21
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

moderne troep
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #16  
Old 04-08-2007, 12:10
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by MelG60
Gasklepsensor kan ook, of watertempsensor. Heb je het idee dat ie naar rijk slaat als het gebeurt? En dat hij dus daarom gewoon even het mengsel niet kan ontbranden? Ik heb hier een technisch handboek van een VR6 van VW, staat vol met schema's en hoe de motor werkt aan de hand van zijn sensoren en actuatoren. Mag je gerust even lenen.


Bij mijn passat vr6 had ik een soortgelijk probleem ,daar was de Blauwe koelwatertemperatuursensor (wat een woord..... ) stuk .
Die heb ik toen vervangen ,en toen liep de auto weer als vanouds !
Schijnt wel vaker voor te komen bij dit type vr6'en .
Kost een kleine 40 euro (nieuw)
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #17  
Old 04-08-2007, 23:28
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Dat kan ook nog. Man wat zitten er veel sensors op zo'n ding!

Vandaag de lambdasonde vervangen (die die eropzat was toch nog uit 1992, kon zowiezo geen kwaad), maar helaas: probleem blijft.
Desalniettemin 360 km mee gereden vandaag - blijft lopen, enorme bokken is nogsteeds weg maar niet doortrekken en slecht vermogen problemen zijn er nogsteeds.

Ik ga morgen nog eens prutsen, zal de temp sensor eens doorverbinden, kijken of het effect heeft.

Mel: zoals je voorspelde blijft de motor inderdaad lopen zonder aangesloten hallgever. Moet de motor echter hierdoor beinvloed worden? Of ik de stekker nou aan de hallgever koppel of niet, het heeft totaal geen effect op dit moment.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #18  
Old 04-08-2007, 23:41
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Neem anders even contact op met Michel.
http://www.zeypveld-autosport.nl/

Hij zit ook op Corrado-forum.nl en op VWF (Golf2R32).
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #19  
Old 05-08-2007, 20:25
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Vandaag luchtmassameter gereinigd en hallgever doorgemeten -> = o.k.

Probleem blijft. Wil m'n VAG-COM, nu!!
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #20  
Old 06-08-2007, 06:56
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Vandaag luchtmassameter gereinigd en hallgever doorgemeten -> = o.k.

Probleem blijft. Wil m'n VAG-COM, nu!!


Dennis@polo86c.nl eens vragen?

__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum