#1
|
|||
|
|||
turbo en kompressor?
Hallo,
Ik vraag me af ( en mede voor een vriend die dit wil gaan doen..) hoe kun je een blok maken met een kompressor en een turbo? zoiets als wat VW nu ook doet.Hoe zou je de kompressor kunnnen uitschakelen zodra de turbo verder gaat? en hoe zet je qua airflow het achtereen? Alle info welkom over dit onderwerp, betreft uiteindelijk een Saab, maar dat mag de pret niet drukken voor de techniek fans hier
__________________
De bra komt er niet meer op, titten raus es ist sommer.. |
#2
|
||||
|
||||
|
#3
|
|||
|
|||
Kijk daar kunnen we weer wat mee, maar meer info des te beter!
__________________
De bra komt er niet meer op, titten raus es ist sommer.. |
#4
|
||||
|
||||
je kan de turbos ook in serie zetten met warme en koude zijdes ipv parralel zoals boven.
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - |
#5
|
||||
|
||||
Ik zou wel een magneetkoppeling gaan gebruiken voor de compressor. En die dus onderin gaan gebruiken en een grote turbo voor het zwaardere werk.
Maar neem aan dat, dat ook de bedoeling was (vertel je alleen niet). Ik denk zelf dat het systeem bouwen nog niet zo'n probleem is. Maar je moet wel vastleggen wanneer de turbo genoeg op gang is gekomen, kantelpunt in toerengebied. Lage toeren: compressor Midden gebied: compressor + turbo Hoge toeren: turbo Maar hoe wil je dit alles gaan regelen, magneet koppeling en stuurkleppen? Dat is denk ik het grootste probleem. |
#6
|
|||
|
|||
idd willen we eerst kompressor gaan gebruiken en daarna turbo, we zitten nu met de vraag idd of zoals ruben zegt, magneet koppelingen of stuurkleppen moeten/ kunnen/ gaan gebruiken...
__________________
De bra komt er niet meer op, titten raus es ist sommer.. |
#7
|
|||
|
|||
Heeft iemand een eaton kompressor liggen om te passen, of iig de afmetingen, want het gaat krap worden..
__________________
De bra komt er niet meer op, titten raus es ist sommer.. |
#8
|
||||
|
||||
Je zult zeker een magneetkoppeling moeten gebruiken. Anders staat je compressor de hele tijd te draaien wat de levensduur niet te goede komt.
|
#9
|
|||
|
|||
We zijn er al uit qua koppelingen ed, ook een ECU die dit geheel gaat aan sturen kunnen we maken/aanpassen.Nu alleen nog een keer passen..
Dus als iemand er 1 heeft liggen..
__________________
De bra komt er niet meer op, titten raus es ist sommer.. |
#10
|
|||
|
|||
Welk model Eaton zoek je?
Heb nog een M45 liggen |
#11
|
||||
|
||||
600 pk met 1 turbo en 2-kompressors.
en kms systeem. http://www.vankronenburg.nl/movie/v...oor_website.wmv Last edited by ruud's fridolin : 13-07-2007 at 16:17. |
#12
|
||||
|
||||
Erg dik spul
|
#13
|
|||
|
|||
Zoiets,
|
#14
|
||||
|
||||
|
#15
|
||||
|
||||
bij emming staat ook zoiets..
16v g60 plus turbo 1 gasklep en de rest word geregeld via de druk van de g60 lader.. in de buizen van de lader en turbo zitten klepjes die open en dicht gaan door de druk.. erg slim gemaakt... en je zit dus niet te kutten met 2 a 3 gaskleppen |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
20V G60 , werkt inderdaad super, staat nu bij JD op de bank, ik heb er het spruitstuk en downpipe voor gemaakt. Heeft nog wel wat problemen maar het ziet er goed uit, heeft nu al ongeveer 550NM bij 3000 toeren en een vermogen van 470pk . Mijn set-up is bijna hetzelfde alleen heb ik inderdaad 2 gaskleppen extra, wat ook zijn voordelen heeft, en mijn turbo is wat groter. |
#17
|
||||
|
||||
ah 20v dus.. kennis van me heeft bij emming z,n g40 motor laten reviseren en toen stond die motor daar..
ik heb jouw topic ook wel eens gelezen via een forum en da,s ook geen kattepis. ma wat zijn de voordelen van die gaskleppen? ik wil in de toekomst m,n polo16v g60 ook eens uitrusten met turbo ma ik denk dat ik toch voor dat emming systeem ga, werkte perfekt die klepjes in die buizen... |
#18
|
||||
|
||||
Kan je niet een enorme turbo nemen, en die laten opspoelen door een compressor??
__________________
Cheap and Fast = Not Reliable Cheap and Reliable = Not Fast Fast and Reliable = Not Cheap |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Als je er even over nadenkt, snap je ook waarom dit niet erg effective is. Wie moet de compressor aandrijven
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
dan heb je eerst helemaal geen vermogen, doordat de motor de compressor aan moet draaien, maar er geen lucht voor terug krijgt dat gaat immers de uitlaatkant van de turbo in. en als de turbo op toeren is eindelijk krijg je een giga klap in je rug, omdat t zo`n grote turbo is. je veroorzaakt zo alleen een mega groot turbogat, komt de driveability niet echt ten goede maar wel creatief btw |