#1
|
||||
|
||||
Glyco drijfstanglagers vraag olieboring
Hallo !
Ik kreeg net nieuwe drijfstanglagers endergelijke binnen van ahnendorp voor mijn golf 2 16v, op hun site stond : Quote:
Nu heb ik ineens lagers binnen gekregen zonder olieboring, terwijl dit wel nodig is. Op de rekening staat : Pleuellagers Golf 1.8 Standard ( Fur Pleuelstangen mit Olkanal Loch bohren ) Moet ik nou gaan zitten boren in mijn lagers Misschien dat iemand het hier weet ? Ik kreeg em nu niet te pakken |
#2
|
||||
|
||||
Zit er in je drijfstangen wel een oliekanaal naar je pistonpen dan?
Volgens mij komt dit bij de 1800 16v niet voor nml. Hoe heb je Ahnendorp kunnen bereiken trouwens,heb al 3 keer gemaild en je krijgt dus gewoon geen antwoord. Gr jan. |
#3
|
||||
|
||||
Boren in lagers is trouwens niet heel vreemd,het gebeurt wel vaker
als de originele lagers niet meer leverbaar zijn. Zou dit echter wel overlaten aan een revisiebedrijf. De lagers die jij nodig bent zijn nog gewoon leverbaar. Kijk anders even naar lagers van een 2000 16v 9a motor. Deze motor heeft nml ook drijfstangen met een oliekanaal naar de pistonpen. Kolbenschmid heeft deze lagers in hun programma. Veel succes . Gr Jan. |
#4
|
||||
|
||||
Ik had ze gewoon besteld. Maar je kan ze toch ook bellen, ze schijnen ook gewoon nederlands te kunnen praten.
Mailen doe ik met : g.brockmann@ahnendorp.com Maar ik heb net drijfstangen van een 16v KR blok erbij gepakt en daar zit inderdaad geen olieboring in , ook niet in de lagers. Ik ga vanavond maar weer even onder de auto kruipen om te kijken of er niet gewoon de verkeerde lagers inzaten ( wel met boring dus ). Of heeft een KR geen boring en een PL wel in de drijfstangen ? |
#5
|
||||
|
||||
precies, waarom bel je niet gewoon ff, veel makkelijker toch...
|
#6
|
||||
|
||||
Voor zover als ik het weet hebben de KR en de PL geen oliekanaal
in de drijfstangen. Je kunt de lagers die je gekregen hebt dus gewoon gebruiken. Gr Jan. P.S: nog bedankt voor het mailadres,dit is nml anders dan op de website vermeld word. |
#7
|
||||
|
||||
Olieboringen zitten wel in de Audi S2/Rs2 drijfstangen. Niet in die van een KR/PL. En die lagerschalen zijn ook vrij duur, 120 euro, aangezien de bovenste lagers sputterlagers zijn
|
#8
|
||||
|
||||
deze kwamen uit mijn blok. Met aan beide kanten olieboringen. Misschien vandaar de schade ? verkeerde lagerschalen, perst die dan de olie tussen de drijfstang en lager ? Binnenkort maar even weer onder de auto hangen dan om te kijken wat voor drijfstangen erin zitten en of alle lagers geboord zijn. |
#9
|
||||
|
||||
Het is trouwens erg vreemd dat er in de boven en onder-lager een olieboring zit.
Het is een kanaal voor naar de pistonpen, erg vreemd dus dat die ook onder zit. Er was dus flink geknoeid met dit blok lijkt mij |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
mmm vaag er zitten toch echt drijfstangen in met olieboring. Ik hoop dat er geen s2 zuigers inzitten dan Maar dit blok is compleet standaard, dus het lijkt mij vreemd dat er dan s2 drijfstangen in zijn gezet door een van de vorige eigenaren. Last edited by saus : 12-08-2007 at 09:12. |
#11
|
||||
|
||||
idd vreemd. martinus 83 had dit ook(pl). ik rij zelf kr maar zonder olieboringen in de drijfstangen. Lagers zijn echter met een gat alle 8. Ik zou zeggen: heeft de drijfstang een olieboring, gebruik dan lagers met een olieboring. zelf niet boren want de diameter van het gat komt nogal naukeurig. mvg peter
|
#12
|
|||
|
|||
Latere types 16v hebben stangen met oliekanaal (idd exact dezelfde stangen als een RS2) dat je lagers monteerd met 8 gaten terwijl je er maar 4 nodig hebt (of geen) is geen probleem. Als je dichte lagers hebt en je moet er een gat in hebben kan je gewoon simpel er een gat in boren.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#13
|
|||
|
|||
Ik heb ook oliekanalen in mijn stangen zitten. Die komen van een PL af.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#14
|
||||
|
||||
Danku
Alles is weer opgehelderd. |