|
||||
|
||||
Bandenkeuze
Ik heb al even op het forum gezocht maar kan niet echt een topic vinden over bandenkeuze.
Ik weet namelijk welke maat ik nodig heb (195/45/14) maar nog niet welk merk ik wil. Ik heb er momenteel 3 gezien waarvan ik denk dat het wat is, meer tips zijn welkom: Toyo ProxesT1-R 195/45 R14 77V velgbescherming EUR 66,90 Uniroyal RainSport 1 195/45 R14 77V velgbescherming EUR 59.56 Falken Ziex ZE 512 195/45 R14 77V velgbescherming EUR 61,30 Wie heeft ervaringen en advies voor me?
|
|||
|
|||
ik heb onder mijn murena de toyo proxes t1 r.
voor 205/50/15 en achter 225/50/15. is niet normaal hoe goed de banden plakken op de weg. en het zijn ook geen gil banden zoals de pirelli p6000 erg tevreden met de banden. |
|
||||
|
||||
ik dacht alleen dat die toyo's wat meer slijten als andere banden...
|
||||
|
||||
Door het V profiel zal dat sneller slijten denk ik, mijn ervaring met de Toyo's is ook alleen maar goed, dus eigenlijk de vraag wat de anderen doen.
|
||||
|
||||
Geen ervaring met Falken, maar die Uniroyals zijn ook erg fijne banden, zeker voor daily drivers
|
|
||||
|
||||
Tsja, vandaag 1 gehad die de Falken bandjes erg goed vond, dus nog steeds niks verder nu
|
|||
|
|||
Heb ook 2 jaar met Uniroyal Rainsport rondgereden.
Hele fijne band, mooi profiel en goede grip. |
|
||||
|
||||
Hoe zijn die uniroyals in de regen?
|
||||
|
||||
waardeloos, de naam zegt het al
|
|
||||
|
||||
Ja de naam zag ik ook, maar dat hoeft niet altijd iets te zeggen... maar ze zijn dus bagger in de regen of was het sarcastisch bedoeld
|
||||
|
||||
Ze zijn goed in de regen gok ik, aangezien het Rainsports zijn
|
||||
|
||||
Okay, we zullen zien. Heb toevallig vandaag een setje velgen gekocht met dit merk/type banden erop
|
||||
|
||||
Ik ben waarschijnlijk van plan die Falken's aan te schaffen, alleen in een ander maatje. (175-60-13)
wat ik er zo van lees hier en daar zijn de meeste er goed over te spreken. Ik vind ze er ook best goed uitzien en ze zijn ook nog eens niet duur.. |
|
||||
|
||||
De uniroyals zijn erg goed, ook in de regen Alleen de wang is vrij zacht, lijkt net alsof er niet genoeg lucht in zit. Ik heb ze in 195/50-15, dus misschien dat ze in 45 serie wat minder last hiervan hebben doordat ze platter zijn. Maar goede grip, geen gepiep, en ze gaan best lang mee.
|
|
||||
|
||||
ik heb rainsports gereden wat ik wel vond was dat ik er minder goede stuureigenschapen aan overhield ik miste toch wat grip.
ook heb ik toyo`s gehad maar die konden mijn rijgedrag niet goed volgen met mijn vorige auto (een renault 19 williams) dus die sleten als een gek. nu rij ik op conti`s maar ook die slijten als een maf terwijl ik helemaal niet gek rij wel veel maar niet ongelofelijk hard of zo maar ze slijten royaal had ik niet verwacht aangezien het conticontactsport2 banden zijn dacht ik toch wat minder slijtage te hebben gr polo-power.
|
||||
|
||||
Heb alweer een paar weken Uniroyal Rainsport onder de passat (in 45/195/15) en ze bevallen me prima! Ze maken erg weinig geluid, lekker stil op de snelweg. Grip genoeg. Kan alleen nog niks zeggen over de slijtage
Bevallen me beter dan Toyo's omdat deze Uniroyals wel grip hebben in de regen en (waarschijnlijk) minder hard slijten De grip bij Conti's vind ik niet zo geweldig. Deze zijn volgens mij ook uit harder rubber vervaardigd.