Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-06-2007, 22:44
FGizmoS's Avatar
FGizmoS FGizmoS is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 546
Send a message via MSN to FGizmoS
Default Governer mod is fout afgelopen

Dag luitjes van het volksforum,
ik zat al lange tijd met het gedacht om een governer mod toe te passen.
Vandaag was dan de grote dag en begon ik eraan.
Rustig alles beginnen demonteren.
Ik heb dan 4 rondsels bij de lange veer gestoken en 2 bij de middenste.
Na alles terug te monteren en starten een testrit gedaan.
Het eerste wat me opviel was dat men gaspedaal redelijk stug aanvoelde.
En bij volgas gewoon zeer weinig reactie en traag accerleren.
Het enige wat goed gelukt is dat hij veel langer doortrekt maar dat het enorm lang duurd voor hij op toeren is.
Kan iemand me zeggen wat ik fout heb gedaan. Want ik dacht door een governer mod dat ie stukken vlotter zou gaan wat bij mij niet zo is.
Mijn turbodruk is nu 1.3 bar en mijn pomp is opgeschroefd zodat ik nu nog maar +- 0.4 cm mijn leeglooptoerental vijsje kan achteruit draaien.
Voor de governermod trok men 1.6 td blokje wel sneller.
__________________
Don't cry burn your tyres and get high
VW Golf MK2 GTD '90 te koop
Subaru Impreza GTT MY97
Reply With Quote
  #2  
Old 12-06-2007, 16:52
FGizmoS's Avatar
FGizmoS FGizmoS is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 546
Send a message via MSN to FGizmoS
Default

Heeft iemand een oplossing hiervoor?
__________________
Don't cry burn your tyres and get high
VW Golf MK2 GTD '90 te koop
Subaru Impreza GTT MY97
Reply With Quote
  #3  
Old 12-06-2007, 16:57
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Het lijkt erop dat je de gashevel verkeerd op de as hebt teruggestoken? eventueel een tandje verzetten (zodat het asje iets verder tegen de klok in verdraaid staat in de gashevel).
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #4  
Old 12-06-2007, 17:02
FGizmoS's Avatar
FGizmoS FGizmoS is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 546
Send a message via MSN to FGizmoS
Default

en zou daarom dan mijn gaspedaal zo hard aanvoelen? En ook het probleem met het lang duren voor hij in toeren is opgelost zijn. Hopelijk is het dat maar
__________________
Don't cry burn your tyres and get high
VW Golf MK2 GTD '90 te koop
Subaru Impreza GTT MY97
Reply With Quote
  #5  
Old 12-06-2007, 18:07
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Heb je het messing busje onder de gashevel toevallig ook vervangen? Ik heb ongeveer hetzelfde eens meegemaakt, gaspedaal moeilijk in te drukken en heel langzaam weer decellereren. Ik had het busje vervangen en na meten met de micrometer bleek het nieuwe busje 0,2 mm langer was; hierdoor draaide het asje zich vast wanneer je de gashevel monteerde. Volgens mij hoort er ook nog een dunne vulring tussen het busje en de gashevel-as, wanneer je deze vergeet krijg je hetzelfde effect!
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
Reply With Quote
  #6  
Old 12-06-2007, 19:58
FGizmoS's Avatar
FGizmoS FGizmoS is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 546
Send a message via MSN to FGizmoS
Default

ik heb nu mijn gashevel een tandje verzet zodat ie nog minder stationair draait en nu is gas geven terug soepel maar dan moest ik mijn rolantievijs terugdraaien zodat ie sneller ging draaien en in het begin haf hij dan zelf gas en begon op hol te slaan.
Ik heb dan mijn roetstop een halve slag terug gedraait en alles is terug ok. Behalve dat ie toch niet zo vlot meer trekt vind ik.
__________________
Don't cry burn your tyres and get high
VW Golf MK2 GTD '90 te koop
Subaru Impreza GTT MY97
Reply With Quote
  #7  
Old 13-06-2007, 13:52
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Ik zou eerst maar eens kijken naar de LDA bediening!

Als deze niet goed staat dan merk je ook niet echt veel van de wijzigingen aan Govenor veer.

Trouwens waarom heb je zoveel veren tussen de kleine veer gedaan? Als je zorgt dat deze veer niet meer kan bewegen ben je daar al. Hoofd veer kan je mee spelen.

Maar het is een advanced modificatie, dus alleen doen als je weet wat je doet en de auto daarna ook weer af kan stellen. Anders verdraai je alle schroefjes en loopt hij niet snel weer netjes....
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #8  
Old 16-06-2007, 10:23
FGizmoS's Avatar
FGizmoS FGizmoS is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 546
Send a message via MSN to FGizmoS
Default

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Ik zou eerst maar eens kijken naar de LDA bediening!

Als deze niet goed staat dan merk je ook niet echt veel van de wijzigingen aan Govenor veer.

Trouwens waarom heb je zoveel veren tussen de kleine veer gedaan? Als je zorgt dat deze veer niet meer kan bewegen ben je daar al. Hoofd veer kan je mee spelen.

Maar het is een advanced modificatie, dus alleen doen als je weet wat je doet en de auto daarna ook weer af kan stellen. Anders verdraai je alle schroefjes en loopt hij niet snel weer netjes....



Het is dus eigenlijk alleen nodig om de lange veer op te spannen en niet aan de kleine veer te komen.
Nu is mijn gas terug soepel hoor. Mijn gashevel stond blijkbaar niet juist. Rijd terug als een zonnetje en stukken vlotter hoor. Maar als je alleen de lange veer moet uithalen of opspannen waarom dient het kleine veertje dan (niet het slappe veertje want ik weet dat dit voor mijn rolantie is).
Volgende week mag ik achter mijn intercooler. Deze komt van een MAN vrachtwagen en in -en uitlaat zijn 59mm.
verdere modificatie hoor ik graag.
Groetjes
__________________
Don't cry burn your tyres and get high
VW Golf MK2 GTD '90 te koop
Subaru Impreza GTT MY97
Reply With Quote
  #9  
Old 18-06-2007, 10:58
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

De kleine veer hoef je alleen maar buiten werking te zetten. Hij kan iets van 1.5mm ingedrukt worden. Dat moet je opvullen met een ringetje of iets dergelijks.

Mooi dat hij alweer beter loopt.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #10  
Old 18-06-2007, 20:48
FGizmoS's Avatar
FGizmoS FGizmoS is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 546
Send a message via MSN to FGizmoS
Default

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
De kleine veer hoef je alleen maar buiten werking te zetten. Hij kan iets van 1.5mm ingedrukt worden. Dat moet je opvullen met een ringetje of iets dergelijks.

Mooi dat hij alweer beter loopt.



Buiten werking hoe doe je dit dan.
Volgende week mag ik achter mijn IC, ik hoop dat hij dan terug een stukje sneller is.
__________________
Don't cry burn your tyres and get high
VW Golf MK2 GTD '90 te koop
Subaru Impreza GTT MY97
Reply With Quote
  #11  
Old 19-06-2007, 07:46
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Door te zorgen dat wat hij in kan veren niet meer kan.

Ik zou niet veel verwachten van het monteren van een IC. Jouw turbodruk zal zelfs iets zakken door de grotere volume die de turbo moet vullen. Waarschijnlijk wel iets vermogens winst hebben door de lagere inlaat lucht temp.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #12  
Old 19-06-2007, 20:56
FGizmoS's Avatar
FGizmoS FGizmoS is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 546
Send a message via MSN to FGizmoS
Default

dus gewoon een ringetje tussensteken of de ganse veer eruit
__________________
Don't cry burn your tyres and get high
VW Golf MK2 GTD '90 te koop
Subaru Impreza GTT MY97
Reply With Quote
  #13  
Old 20-06-2007, 07:21
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Das eigenlijk hetzelfde. Als je er een ringetje tussen doet werkt de veer niet meer en zou er dus tussenuit kunnen.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum