#1
|
||||
|
||||
Governer mod is fout afgelopen
Dag luitjes van het volksforum,
ik zat al lange tijd met het gedacht om een governer mod toe te passen. Vandaag was dan de grote dag en begon ik eraan. Rustig alles beginnen demonteren. Ik heb dan 4 rondsels bij de lange veer gestoken en 2 bij de middenste. Na alles terug te monteren en starten een testrit gedaan. Het eerste wat me opviel was dat men gaspedaal redelijk stug aanvoelde. En bij volgas gewoon zeer weinig reactie en traag accerleren. Het enige wat goed gelukt is dat hij veel langer doortrekt maar dat het enorm lang duurd voor hij op toeren is. Kan iemand me zeggen wat ik fout heb gedaan. Want ik dacht door een governer mod dat ie stukken vlotter zou gaan wat bij mij niet zo is. Mijn turbodruk is nu 1.3 bar en mijn pomp is opgeschroefd zodat ik nu nog maar +- 0.4 cm mijn leeglooptoerental vijsje kan achteruit draaien. Voor de governermod trok men 1.6 td blokje wel sneller.
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#2
|
||||
|
||||
Heeft iemand een oplossing hiervoor?
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#3
|
||||
|
||||
Het lijkt erop dat je de gashevel verkeerd op de as hebt teruggestoken? eventueel een tandje verzetten (zodat het asje iets verder tegen de klok in verdraaid staat in de gashevel).
__________________
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
en zou daarom dan mijn gaspedaal zo hard aanvoelen? En ook het probleem met het lang duren voor hij in toeren is opgelost zijn. Hopelijk is het dat maar
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#5
|
||||
|
||||
Heb je het messing busje onder de gashevel toevallig ook vervangen? Ik heb ongeveer hetzelfde eens meegemaakt, gaspedaal moeilijk in te drukken en heel langzaam weer decellereren. Ik had het busje vervangen en na meten met de micrometer bleek het nieuwe busje 0,2 mm langer was; hierdoor draaide het asje zich vast wanneer je de gashevel monteerde. Volgens mij hoort er ook nog een dunne vulring tussen het busje en de gashevel-as, wanneer je deze vergeet krijg je hetzelfde effect!
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#6
|
||||
|
||||
ik heb nu mijn gashevel een tandje verzet zodat ie nog minder stationair draait en nu is gas geven terug soepel maar dan moest ik mijn rolantievijs terugdraaien zodat ie sneller ging draaien en in het begin haf hij dan zelf gas en begon op hol te slaan.
Ik heb dan mijn roetstop een halve slag terug gedraait en alles is terug ok. Behalve dat ie toch niet zo vlot meer trekt vind ik.
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#7
|
||||
|
||||
Ik zou eerst maar eens kijken naar de LDA bediening!
Als deze niet goed staat dan merk je ook niet echt veel van de wijzigingen aan Govenor veer. Trouwens waarom heb je zoveel veren tussen de kleine veer gedaan? Als je zorgt dat deze veer niet meer kan bewegen ben je daar al. Hoofd veer kan je mee spelen. Maar het is een advanced modificatie, dus alleen doen als je weet wat je doet en de auto daarna ook weer af kan stellen. Anders verdraai je alle schroefjes en loopt hij niet snel weer netjes....
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Het is dus eigenlijk alleen nodig om de lange veer op te spannen en niet aan de kleine veer te komen. Nu is mijn gas terug soepel hoor. Mijn gashevel stond blijkbaar niet juist. Rijd terug als een zonnetje en stukken vlotter hoor. Maar als je alleen de lange veer moet uithalen of opspannen waarom dient het kleine veertje dan (niet het slappe veertje want ik weet dat dit voor mijn rolantie is). Volgende week mag ik achter mijn intercooler. Deze komt van een MAN vrachtwagen en in -en uitlaat zijn 59mm. verdere modificatie hoor ik graag. Groetjes
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#9
|
||||
|
||||
De kleine veer hoef je alleen maar buiten werking te zetten. Hij kan iets van 1.5mm ingedrukt worden. Dat moet je opvullen met een ringetje of iets dergelijks.
Mooi dat hij alweer beter loopt.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Buiten werking hoe doe je dit dan. Volgende week mag ik achter mijn IC, ik hoop dat hij dan terug een stukje sneller is.
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#11
|
||||
|
||||
Door te zorgen dat wat hij in kan veren niet meer kan.
Ik zou niet veel verwachten van het monteren van een IC. Jouw turbodruk zal zelfs iets zakken door de grotere volume die de turbo moet vullen. Waarschijnlijk wel iets vermogens winst hebben door de lagere inlaat lucht temp.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#12
|
||||
|
||||
dus gewoon een ringetje tussensteken of de ganse veer eruit
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#13
|
||||
|
||||
Das eigenlijk hetzelfde. Als je er een ringetje tussen doet werkt de veer niet meer en zou er dus tussenuit kunnen.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |