|
||||
|
||||
Zelf ruiten vervangen (NIET gelijmd), hoe??
ik heb voor mijn polo coupe uit 1990 een setje achter-zijruiten gekocht met een boel 'oude school' stickertjes erop. Deze wil ik nu gaan vervangen voor mijn ruiten zonder 'oude school' stickertjes.
De vraag is, hoe ga ik dat aanpakken? 1) Hoe krijg ik de ruiten eruit? 2) Hoe krijg ik de nieuwe ruiten erin? Ik heb vorig jaar tijdens het opbouwen van een fiat 126 bij iemand zijn ruiten erin gezet met behulp van een visdraad, dat werkte wel goed. Nu weet ik niet meer hoe ik precies het touw in de rubbers moet stoppen. Wie kan mij helpen met deze vragen? (neem aan dat golf/polo/jetta, etc) dezelfde techniek vereisen? Misschien is er ergens een handleiding (met foto's) te vinden hiervoor, is altijd makkelijk. Ik heb het nog niet zo snel kunnen vinden. Groetjes, Martijn |
|
|||
|
|||
Een touw in het rubber leggen en dan insmeren met wat vetigheid[dreft oid]
ruit er in zetten en het touw ertussenuit trekken Gaat alleen maar met 2e is gemakkelijker Die kan dan de ruit wat aandrukken |
|
|||
|
|||
met het eruit halen moet je gewoon het rubber trug drukken met een schroevendraaier of iets anders plats
|
|
||||
|
||||
en eruit?
moet het touw 2 x rond trouwens? |
|
||||
|
||||
schroevendraaier de rubber vrijmaken,wasknijper erop, dat voor de hele ruit, kanje em er zo uitwippen
<<vwjoppie tip>> |
|
|||
|
|||
Zitten er andere rubbers bij de nieuwe oude ruiten?
Zo ja gewoon de rubbers van de ruiten die in de auto zitten met een stanlymes los snijden |
|
||||
|
||||
ik duw de zijruiten en achterruit er altijd uit met een afgebotte oude platte schroevedraaier (een hele korte om direct te kunnen werken zegmaar)
de voorruit vouw ik altijd het rubber om met 1 hand en met m'n andere hand duw ik betonnagels met de platte kap achter het rubber dat ie niet meer terug kan veren het rubber. werkt echt perfect (wel ff nagels tellen want ze vallen eruit wanneer de ruit loskomt ) de ramen weer terug gebruik ik rondom de schroevendraaier weer van hierboven, ook voor de voorruit. nog nooit iets beschadigd (lak ook niet), nog nooit een ruit gesprongen en altijd in m''n eentje, nu stuk of 6x gedaan. enuhmmmmmm geduld en voorzichtigheid is een schone zaak
|
||||
|
||||
Quote:
En toch werkt dat niet goed bij auto's waarvan de raamrubbers niet meer zo 1 2 3 te krijgen zijn
|
||||
|
||||
Net mijn zijruiten vervangen. Heb er welgeteld 5 minuten over gedaan!
Met vingers (!!) de rubbers naar achter geduwd, achter het schotje waar hij in zit. Dit heb ik zo'n 30 cm aan de onderkant gedaan. Daarna stop je je hand van buitenuit in de kier die je gemaakt hebt en trek je zo voorzichtig in 4 seconden de ruit eruit! Erin met behulp van een persoon die duwt van buiten af, en met touwtje aan de binnenkant de rubber over het schotje heen leiden. Zo gebeurt dus!!! |