#1
|
|||
|
|||
vr6 turbo
heb wat vragen over een turbo op een vr6 wat moet je allemaal veranderen aan de motor als je er een turbo op wilt zeten.
is alleen een dikke koppaking genoeg.
__________________
|
#2
|
|||
|
|||
Als je het goed wil doen moet er heel wat meer gebeuren of je moet met 0.3 bar gaan rijden.
|
#3
|
|||
|
|||
wil het in 1 keer goed doen. en wil ongeveer met 0,7 a 1,0 bar rijden.
__________________
|
#4
|
|||
|
|||
Ik zou zeggen lees zo links en rechts is het een en ander en pleeg is wat telefoontjes naar een paar "goede" bedrijven en vraag is wat er daar allemaal mogelijk is. En bedenk voor jezelf wat je er uit wil halen en hoeveel je er vooruit wil geven.
|
#5
|
|||
|
|||
ik denk dat ik JD Engineering maar eens bel en dat die het maar moet klaar maken.
en wil naar de 350 a 400 pk en dat moet makelijk haal baar zijn met een tubo en de motor aanpassen.
__________________
|
#6
|
|||
|
|||
Dat lijkt mij een sterk plan. Heb je ook al na gedacht over de versnellingsbak remmerij etc.
|
#7
|
|||
|
|||
nee nog niet echt over nagedacht maar komt wel goed.
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
|
#9
|
|||
|
|||
dankje
__________________
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Dat lijkt me wel heel hoog gegrepen hoor! Van 174 naar 350 a 400 pk is wel erg veel hoor! Ik weet niet wat je budget is ,rij anders eens langs één van de directieleden van dijkstra draaisma uit dokkum,die woont in damwoude ,die heeft zijn golf 5 r32 laten ombouwen met een hgp turbokit,maar dat heeft een vermogen gekost ! Tenminste als je het goed wilt doen ! Reken maar dat JD engineering ook niet erg goedkoop zal zijn ! Ik wens je in ieder geva succes ermee
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#11
|
|||
|
|||
ja weet ik dat jd engineering duur is maar is het wel goed en ja het kost wel wat ja een turbo er op maar dan heb je ook wat.
__________________
|
#12
|
||||
|
||||
Je bent minstens 4000 euro kwijt das als je een komplete set koopt en alles zelf doet.
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#13
|
|||
|
|||
Als je het goed wilt doen, moet je er niet op bezuinigen !!
Ben benieuwd strx als het erin zit
__________________
Golf2 gti vr6 edition blue Golf2 gti 20vt edition blue Golf6 gti R |
#14
|
|||
|
|||
oke weet ik dat.heb al een grootte g60 intercooler liggen en heb misschien al een turbo gekocht een k27 turbo of zo
__________________
|
#15
|
||||
|
||||
Scoor een turbosetje uit Amerika, de USD staat erg laag en de USA is sowieso meer een land van de turbo tuning, prijzen zijn voordeliger dan hier. Mijn setje komt van origine van ATP af, anders moet je daar ook maar eens op de website rondneuzen.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#16
|
|||
|
|||
250-300pk> frisse motor met niet meer dan een halve bar druk.
300-400pk>motor met lage compressie zuigers en intercooler. 400pk en meer> motor met lage compressie zuigers, stalen drijfstangen en ic. Met meer dan 350pk zal je bak het ook niet lang uithouden, tot een 450pk kan je wegkomen met een andere tandwielset van bv APT, daarboven zul je aan een 02M moeten wil je het een beetje heel willen houden.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#17
|
|||
|
|||
mel, tot 400pk moet je normaal wel kunnen met een reductie plaat hoor (maarja, wat kosten gesmeede zuigers tegenwoordig nog.. beter goed ineens)
Cedric hier in belgie zit op 1 bar 400pk, alles vernieuwd van pakkingen, kettingen en lagers enzo, maar wel gewone zuigers. |
#18
|
|||
|
|||
wil het 1 keer goed doen anders blijf je bezig en daar hou ik niet van.
en ga er toch niet veel mee rijden alleen naar meetings.
__________________
|
#19
|
||||
|
||||
turbo op vr6
Informeer anders eens bij de VR6-specialist. Erwin daar kan je er veel meer over vertellen en hebben hier ook ervaring mee.
Groeten, Marc www.streetperformance.nl |
#20
|
||||
|
||||
http://www.carpignano.ch/tuning_turbo.html dat is wel een van de specialisten................kennis van fighters-forum in D heeft ook enkele turbokit van hem gekocht..................heeft wel een paar centen gekost maar motor heeft al 85.000 km zonder problemen gedraaid...en hij rijdt met 0.9 bar druk, en soms met 1.3 Kzal hem wel eens bellen of hij wat info voor je heeft, indien gewenst
Staat ook een filmpje van op youtube http://www.youtube.com/watch?v=fmuUbLN6-Uk http://www.youtube.com/watch?v=93tGv_LPzLA |