#1
|
||||
|
||||
motorprobleempje
een vriend van me heeft een Golf 3 gekocht een tijdje terug...
daar ben ik met mee geweest en het was een hele fijne wagen om in te rijden lekker vlot op het gas en er was eigenlijk niets mee aan de hand... nu een aantal maanden laten belde hij me sávonds op van joh: ik ben naar belgie geweest van het weekend en nu als ik rond en boven de 4.000 rpm kom dan gaat ie stotteren en inhouden... ook als je extra gas geeft komt ie hier niet uit wie heeft er een idee wat het zou kunnen zijn en waar ik mee moet beginnen om uit te gaan stellen wat het is... het gaat om deze auto: Kenteken Voertuigsoort Personenauto Merk VOLKSWAGEN Handelsbenaming GOLF CL 74 KW Kleur(en) Zwart Brandstof Benzine G3 Installatie N.v.t. Aantal cilinders 4 Cilinderinhoud 1595 cm3 Vermogen 74 kW Aantal zitplaatsen 0 Aantal staanplaatsen N.v.t. Roetfilter N.v.t. Euroklasse N.v.t. Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar Massa leeg voertuig 1.010 kg Laadvermogen N.v.t. Toegestane Maximum massa voertuig 1.550 kg Massa rijklaar 0 kg BPM € 3484 Datum eerste afgifte Nederland 18-06-1997 Datum eerste toelating 18-06-1997 Datum aanvang tenaamstelling 10-03-2007 Vervaldatum APK 13-03-2008 Wacht op keuren Nee Maximum massa te trekken indien aanhangwagen: - ongeremd 500 kg - geremd 1.200 kg - oplegger geremd N.v.t. - autonoom geremd N.v.t. - middenas geremd N.v.t. Alleen voor brom- en snorfietsen: Maximale constructiesnelheid N.v.t. Vermogen N.v.t. Terug naar invoerpagina ik zat zelf te denken aan: - gasklep huis schoonmaken - temperatuur sensor vervangen die op het koelpijpje op de kop zit alvast bedankt Johan...
__________________
T1 panel 1964 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#2
|
||||
|
||||
Ik zou eerst je bougiekabels, rotor en verdeelkap controleren?
vacuumlek ( ff met remmenreiniger alle vacuumslangen inspuiten, gaat ie verhoogd stationair lopen dan is die lek)? temperatuurzender? doet ie het bij koud, warm, vocht? Gr. Ferry |
#3
|
||||
|
||||
ohw ja spuit de bobine nat met een planten spuit... die willen ook nog wel eens stuk gaan.
|
#4
|
||||
|
||||
bedankt voor de tips...
bougie kabels, rotor verdelerkap zijn in orde en zien er vrij nieuw uit ook... vacuum slangen zijn allemaal dicht remmenreiniger brengt geen verandering als ik dat erop spuit... bobine nat spuiten doet ie ook niks... de jongen verteld waar de auto van is het volgende: Voor het eerst dat ik het merkte is dat ie vanaf 4500rpm wat ging inhouden als ie warm was... nu doet ie het ook als ie een koude motor heeft en ook al bij lagere toerentallen... ook wanneer je hem start loopt ie eerst wat hoger stationair en valt dan naar 750 rpm en dan klimt ie naar 900 en blijft daar ophangen... hier is een foto van de motor: de motorcode is AFT 74 kw op een duitse site kwam ik een soort gelijk probleem tegen en daar hadden ze het over een "verdreckten Drosselklappe" wat is dat? en ze hadden het over relais 30 wanneer die wit is dan is het een goede en wanneer hij zwart is dan vervangen voor een witte... waarom dat was was me niet helemaal duidelijk... wie o wie kan me een stukje verder opweg helpen? kan het misschien de luchtmassa meter zijn? en hoe zoe ik dat kunnen controleren?
__________________
T1 panel 1964 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#5
|
||||
|
||||
drosselklappe is volgens mij het gasklephuis wat vervuild is. ff slang d'r af en goed inspuiten met remmenreiniger..... denk niet dat het l.m.m. is.
Jopie stuur anders ff die site door dan lees ik het wel |
#6
|
||||
|
||||
iemand nog een idee?
__________________
T1 panel 1964 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#7
|
||||
|
||||
Niet toevallig andere/verkeerde benzine getankt in België?
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
wat voor benzine zou dat dan moeten zijn? daar hebben ze toch zo een beetje hetzelfde als hier? of niet?
__________________
T1 panel 1964 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |