#1
|
|||
|
|||
even voostellen en n vraagje
Hallo allemaal,
ik ben Dennis, 26 jaar en in het bezit van een 86er golf 1 cabrio. Nu heb ik een poosje geleden een 2.0 16v gekocht om in de golf te hangen, maar nu kreeg ik pas geleden te horen dat je van de 2 liters ook een KR en een PL versie hebt ofzo. Ik heb in ieder geval de tamme versie uit een corrado (136 pk) en nu is dus mijn vraag: Wat is het verschil en is dit aan te passen zodat ik zonder veel moeite toch die 150 paarden heb als bij de andere versie. mvg Dennis |
#2
|
||||
|
||||
ABF is een totaal ander blok, KR heeft 139pk en de PL 129. Ga er dus vanuit dat je een ABF wilt
Volgens mij heb jij een 9A die ook in de Passat heeft gezeten, deze hbeben volgens mij een andere krukas en heeft de kop wat last van astma.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#3
|
|||
|
|||
Het blok heb ik al liggen en komt uit een corrado en had wat ik via marktplaats en autotrader zag 136 pk.
Ik had wel al hier ergens gelezen dat je die KR en PL had, maar dat waren binnen mijn weten allebei 1.8 16v's Maar dit is dus geen KR of PL en hoe zit dat dan verder met dat ABF en 9A. |
#4
|
||||
|
||||
KR (139 PK) en PL (129 PK) zijn beide 1800 cc 16V uit Golf 2, ABF is 2L 16V 150PK uit een Golf 3, en wat de motorcode van die 2L 16V 136PK van Passat en Corrado is weet ik helaas niet.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#5
|
|||
|
|||
ok, bedankt zover.
Maar weet iemand van jullie of mijn blok simpel aan te passen is zodat het een ABF blok word of is dat niet te doen. |
#6
|
||||
|
||||
Ik dacht eens ergens te hebben gelezen dat het ABF blok ca. 1 tot 1,5 cm hoger is dan die 16V uit de Corrado, maar ze hebben wel beide exact dezelfde cilinderinhoud: 1984 cc.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#7
|
||||
|
||||
Dan zal het wel een totaal ander blok zijn. Slag of boring is anders, en dus weinig uitwisselbaar zijn..
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#8
|
||||
|
||||
ABF is lager, 9A heeft een langere slag.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
9A dus heb ook wel in mk2's gezeten maar dan alleen in de amerikaanse
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#10
|
||||
|
||||
9a is k jetronic,dus mechanische injectie ,
en de abf heeft electonische injectie ,met een luchtmeter(l jetronic als ik het goed heb) Dat zijn de grootste verschillen
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#11
|
|||
|
|||
ok, ik zal het er dus 'maar' mee moeten doen.
bedankt voor de info |