|
|||
|
|||
Probleem met schroefset
Heb het volgende ,
heb dus een schroefset gekocht Maar nu steekt ie aan de bovenkant dus uit Is dat een probleem of niet ? lijkt mij dat ie helemaal gelijk moet zitten toch.. Kijk dit.. Nu heb ik al geprobeerd die borg ring verder gelijk te krijgen zodat ie meer zakt maar hij wilt niet verder.. Nu weet ik niet of dit kwaad kan,dus weet iemand wat het probleem kan zijn |
|
||||
|
||||
zoals op de bovenste foto hoort hij normaal te zitten....
maar of dat wat jij gedaan hebt goed is zou ik zo niet durven te zeggen, zou iig even dat ijzer-vijlsel even verwijderen
|
|||
|
|||
jah die bovenste foto is van mij dus zo hoor hij te zitten,Dat ijzervijsel haal ik nog wel weg schoot paar keeruit met schroefendraaier:P Maar dan weet ik igg dat het goed zo zit
|
|
|||
|
|||
is niet echt goed als je zo door een kuil rijd klapt het als een gek
|
|
||||
|
||||
Quote:
die schotels steken toch altijd omhoog als je hem verlaagt , hoe heb jij dit dan opgelost ?
|
||||
|
||||
Klapt niet. De auto 'steunt' als het ware op de poten. Til je de auto omhoog, dan klapt de veer erin en 'hangt' hij in de auto. Is niet anders, Duitse technologie !
|
|
||||
|
||||
Quote:
Denk dat 'volkswien' bedoelt wanneer je door een kuil rijd de komplete poot naar beneden valt (in de kuil) waardoor ook de deksel tegen de carosserie aan 'klapt'. Alleen vraag ik me af hoe andere dit opgelost hebben ....
|
||||
|
||||
toplager verrot?
|
|||
|
|||
met de originele veerpoten klapt hij in een echt diepe kuil ook omlaag daarom zit die ring er dat hij er niet uit kan schieten. die ring steekt altijd wat uit. maar als je onder het rijden een tik of rammel hoort van je veerpoeten dan heb je je veerpootlager kapot...
|
|
||||
|
||||
Dit topic komt eigenlijk als geroepen: Als ik in de auto rij en door een mini-kuiltje rij dan hoor ik iets 'rammelen'/'tikken'. Het geluid is heel moeilijk te omschrijven, maar het lijkt alsof er iets los zit... Als ik het goed begrijp is dat dus mijn veerpootlager?
Vind het geluid echt irritant en kan er ook niet tegen dat ik niet precies weet waar het vandaan komt
|
|||
|
|||
lijkt op een veerpootlager geluid ja..... vooral bij verlagen gaan deze nog wel eens kapot.... dat tikken is gewoon de speling die het lager heeft.....
|
|
||||
|
||||
@ SlimMasterShady: kunnen meerdere dingen zijn, zoals je fuseekogel.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zitten je veerpoten wel goed vast want dat maakt ook een raar lawaai heeft een kennisje van me gehad.
|
|||
|
|||
nau die van mij steken niet zo ver uit ...maak zo wel ff foto
|
|
||||
|
||||
Volgensmij zit de veerpoot goed vast. Heb de binneste moer goed aangedraait (steeksleutel icm imbus) en de twee kleine boutjes die de schotel op zijn plek houden zeg maar die zitten ook goed vast.
Wat kan er dan met mijn fuseekogel zijn? Wat kan ik hieraan testen/doen? Mijn jetta is overigens verlaagd met verlagingsveren (40mm) met orginele schokdempers.
|
|||
|
|||
zo ver steekt de mijne uit kw variant 1 mijn idee is dat jou lager niet goed zit op de demper |
|
||||
|
||||
Quote:
Alleen als je Bonrath veerpootlagers of veerschotels gebruikt steken ze verder omhoog.
|
|||
|
|||
Quote:
aan de foto te zien lijkt me dit vrij standaard jurgen |
|
||||
|
||||
Quote:
Heb gisteravond nog eens even gekeken naar die van mij, maar die steken zeker een halve cm hoger als die van Alberto. En hij is ook verlAAAAgd met een kw variant 1. Heb wel al een setje nieuwe lagers liggen ter vervanging, dit weekend of aankomende week moet hij er toch aan geloven Post wel even foto's van het verschil ....
|
|||
|
|||
ik heb gister de wob verlaagd maar die ligt net zo als de jetta
dan zullen de lagers wel kapo zijn denk ........ |