Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-04-2007, 21:05
MkII Compressor MkII Compressor is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 7
Default Uitwisselen cilinderkop/drijfstangen op 8v?

Goedenavond,
aangezien mijn project met de compressor wat vertragen opgelopen heeft, wil ik eens kijken wat voor mogelijkheden ik nog meer heb.
Ik wil het onderblok van de buitenkant standaard houden en verder ook de K-jetronic erop houden (GTi uit 84). Maar ik las dat je met dieseldrijfstangen van de 1800 een 2 liter kan maken? Wat zijn hiervoor de aanpassingen? Andere kop/andere zuigers?
Een 8v heeft meen ik holle zuigers, kom je dan weg als er een andere kop wordt gemonteerd. Dus een 16v of 20v? Iemand misschien suggesties/ervaringen of al eens geprobeerd? Bedankt!
Reply With Quote
  #2  
Old 28-04-2007, 21:27
remcorauhe remcorauhe is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 9
Default

Je hebt dan uiteraard ook de dieselkrukas nodig, deze heeft een slag van 95,5 mm ipv 86,4 op jouw blok, dus dan zul je inderdaad rond de 2 liter uitkomen. Je zuigers gaan dan wel te hoog uitkomen. Misschien kun je ze af laten draaien, maar waarschijnlijk zul je andere zuigers moeten zien te vinden en dat maakt het weer duur.
In de autocross wordt deze krukas ook weleens gebruikt, misschien dat je via deze weg iemand kunt vinden die er ervaring mee heeft. Het is in elk geval geen simpele aanpassing die je zo even maakt...
succes iig.
Reply With Quote
  #3  
Old 04-06-2007, 13:34
MkII Compressor MkII Compressor is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 7
Default

Bedankt !

Wat kan ik het beste met de inlaat doen. Lijkt me nogal een restrictie voor een bewerkte 8v kop. Is een betere inlaat over te zetten van een andere auto/type?
Zo niet, dan speel ik met het idee om het inlaatspruitstuk voor Webers te nemen (40mm doorsnee want hierop is de kop ook aangepast) en hierop een box met gasklephuis en al het andere te zetten (koudestartinjector, sensoren, e.d.). Zo wordt mijn inlaat in elk geval groter en korter. Is dit rendabel, of krijg ik hierdoor geen klap winst (het wordt natuurlijk wel allemaal netjes vloeiend)?
Reply With Quote
  #4  
Old 06-06-2007, 08:10
che che is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2
Default

diesel een slag van 95,4 mm? waar heb je dit gevonden? ik vond op doppel-wobber maar een slag van 86,4mm dus zelfde als naft? Ik speel met de gedachte om 4 moto-carburateurs van kawasaki te gebruiken (38mm zonder venturi, dit wil zeggen dat de doorstroomopening dan 80% groter wordt nml. 47,5 dan bij een weber of andere)

in ieder geval, zoek ik een duidelijk site waar ik klediameters, lichthoogte, slag,enz enz kan vinden
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum