#1
|
|||
|
|||
gaat goed hier ..... not
tjonge jonge ben eerst bezig geweest om een voorste pijp voor de uitlaat van mijn golf te pakken te krijgen, het is nu net alsof er een crossmotor aankomt maar die komt morgen binnen, dus dat wordt dit weekend onder de auto liggen ipv in de zon.
Ga ik vanmiddag naar de paarden, zet 'm uit, ga jerrycans met water vullen, zet deze in de auto om ze de wei in te rijden...............nix nada niente Nou ben ik ook wel een beetje eigenwijs geweest de laatste tijd, had het lampje van de accu af en toe wel zien branden, maar hij ging ook weer uit, dus ik dacht mmmmmm los stekkertje ofzo. Nou vriendlief gebeld of ie ff een stroompje kon komen geven en maar weer naar huis gegaan (had ondertussen de paarden al verzorgt). Onderweg naar huis had ik geen temperatuurmeter, geen brandstofmeter en de radio bleef zwijgen. Hier thuis auto uitgezet, probeer weer te starten en jullie raden het al............... nix. Vrees dus dat me dynamo naar de haaien is en wat zijn die rotdingen duur zeg, pffffffffffff begint bij 150 euro Ben daarnet maar in de foon geklommen en heb her en der heengebelt, maar kon niet echt verder geholpen worden. Nou kan ik wel vanavond met de dynamo naar een garage gaan en die man gaat kijken of hij nog wat heeft liggen. Dus straks als ik om half 8 uit me werk kom, kan ik eerst die dynamo er weer uit gaan slopen. Oude auto's zijn leuk, maar soms ..... zucht |
#2
|
||||
|
||||
staan er genoeg op mp toch?
en als ie al knippert moet je er naar kijken anders blijf je ergens staan, das logisch...
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#3
|
|||
|
|||
Borstels en spanningsregelaar zijn toch niet zo duur?????
Als er lagers zijn uitgelopen kun je die zelf ook overzetten zijn er wikkelingen of iets anders wordt het al wat moeilijker om zelf te doen Last edited by golf mkII 16v : 25-04-2007 at 16:05. |
#4
|
||||
|
||||
Ja een dynamo heb je normaal voor rond de 15/20 euro op het forum, op marktplaats of op de sloop.
Meestal is je eigen nieteens stuk maar gewoon ff de koolborsteltjes/spanningsregelaar vervangen zoals golf mk II 16v zegt. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
nou sloop is zo leuk hier, die heb je hier bijna niet meer............vroeger had je vinkenslag, maar daar barst het van de wrakken, alleen verkopen ze niets meer. Andere sloop had het al over reviseren en dat zou dan op 150 euro komen. Heren ik ben in Rotterdam heel erg thuis op het gebied van sloperijen enzo, maar in zuid limburg is het een crime. Ik wil 'm uiterlijk morgenavond weer lopend hebben, want ik heb 'm vrijdag heel erg hard nodig. Vandaar dat ik dacht dan haal ik een andere, ik vrees dat als ik de koolborsteltjes/spanningsregelaar ga vervangen dat ik dan langer bezig ben |
#6
|
||||
|
||||
Spanningsregelaar/borstels = 2 schroefjes = twee minuten.
Sloop in heerlen: joca parts of rapi, hebben allebei genoeg golfjes 2 staan. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Vrouwen,altijd moeilijk doen [Grapje ] Is minder duur en gemakkelijker Als alles afstruinen of een gereviseerde |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
thnx, voor het compliment ok, dus dat scheelt dan idd een hoop werk. Ik neem aan dat ik die koolborsteltjes/spanningsregelaar bij Heuts kan halen? |
#9
|
||||
|
||||
Ja....dat kan...
neem je dynamo dan maar mee voor de zekerheid, kunnen ze je meteen aanwijzen waar die dingen zitten |
#10
|
|||
|
|||
dan moet ik dat pokkeding er wel uit zien te krijgen, ben heel de avond aan het klooien geweest, heb er 2 bouten uit gekregen na veel pijn en moeite en heel veel kruipolie, alleen schijnt er nog een bout te zitten en dat ding kan ik dus niet vinden, hij zit nog muurvast. Begin aardig de pest erin te krijgen
|
#11
|
|||
|
|||
Je moet de kap van de distributieriem eraf halen. Dan zit er van de zijkant een bout door de dynamo, waar hij op kan scharnieren. Die moet je losdraaien. Als je dan de beugel al los hebt, pak je hem er zo uit!
|
#12
|
||||
|
||||
De kap hoeft er bij een golf/jetta 1 niet af! Aan de zijkant van die kap zit een of twee gaten waar je zo een imbus door kunt steken en dan kan je zo die bout eruit draaien. Weet niet of dat bij een golf 2 ook zo is! Het gat was bij mij afgedekt met een rubbertje dus je moet ff goed kijken/voelen!
Succes
__________________
Jetta MK 1.5 automaat '83 PROJECT |
#13
|
||||
|
||||
gereviceerde koop je op ebay ook voor 4 tientjes..
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#14
|
||||
|
||||
Hoe gereviseerd is-ie dan... nieuwe koolborstels en een busje velgenzilver?
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Dynamo...10 minuutjes |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
mmmmmmmmmm jij zit ongeveer 10 minuutjes bij mij vandaan, wanneer heb je tijd? |
#17
|
||||
|
||||
uuuh vrijdag
|
#18
|
|||
|
|||
Quote:
meen je dat? |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is waar ook, sorry. Kan je zo'n plastic kapje eraf wippen en dan losdraaien! |
#20
|
|||
|
|||
joca parts heeft niks staan en rapi de laatse tijd zelden
|