|
|||
|
|||
Geen aanstuur stroom op dynamo (D+?)
Ik heb een probleem met de dynamo, is niet stuk , maar krijgt geen stuurstroom, (blauwe draad) (D+?) als ik daar 12V op zet laadt ie wel op.
Lampje in dashbord doet t ook niet, zit daar nog n relais of zekering tussen, of doet ie t ook niet als t lampje stuk is? en hoe test je die(is dat n ledje trouwens?) (golf 2 diesel 91, bosch dynamo btw) |
|
||||
|
||||
Quote:
Ja
|
|||
|
|||
Als je hem op contact zet en het lampje brand niet...Dan is het lampje (of de zekering? Kijk even in je zekeringkastje) stuk.
Weet niet eens of het een LED is, maar ik geloof het niet. Wanneer het wel een ledje is, 12v erop zetten met een weerstand van meer dan 800 Ohm ertussen. Dan moet ie wel een kik geven. En kijk ook eens of je blauwe draad niet onderbroken is! Succes! |
|
||||
|
||||
Blauwe draad gaat vanaf tellerbak via zekeringkast naar dynamo. Bij de accu zit een stekker verbinding voor de blauwe draad. Verder zitten er geen zekeringen of andere dingen tussen (als het goed is). Tellerbak moet dus die 12v uitsturen dus begin daar eens met meten.
|
|||
|
|||
gevonden!, was een interne draadbreuk in de blauwe draad vlak bij de stekkerverbinding (bij de accu) . Bedankt allen!
|