|
|||
|
|||
Omboren>Waar?!
Hallo,
Ik had deze vraag op het Lupoforum voorgesteld, en member Richard had mij doorverwezen naar het Volksforum! Het zit dus zo: Ik heb een setje BBS RS in steekmaat 5x112 gekocht, super velgjes! Het probleem is: Mijn VW Lupo heeft steekmaat 4x100. Adaptors zie ik niet zitten omdat ik dan niet meer laag zou kunnen gaan (ze zijn 7j breed), dus omboren is de enige andere optie? Volgens Bauke, die ik met mail gecontracteerd had, ook na advies van Richard, is 5x112 niet naar 4x100 omboorbaar helaas. De achterkant is trouwens vlak, zie foto: Nu dacht ik als het echt niet anders kan: Velgen omboren naar 5x100 en mijn trommels/remschijven ook omboren naar 5x100, dat het dus een multisteek wordt. Wat zou dat mij kosten als ik dit wil? En wat is een adres eventueel bij mij in de buurt? Ik woon in de stad Dordrecht, gelegen tussen zegmaar Rotterdam en Breda! Alvast bedankt! Sander Last edited by SandR-GT : 24-04-2007 at 14:01. |
|
||||
|
||||
hee sander, goede keuze..maar hoeveel inch zijn ze.. ik heb 16 inch 8j et 26 en kan ook nog heel diep
|
|||
|
|||
16 inch volgens mij 34 boutgaatjes.
|
||||
|
||||
Andere harten erin?
|
|
|||
|
|||
ze zijn 7j x 15 inch et 38! Lupo origineel is et 40!
|
|
||||
|
||||
adapter ertussen en randen rollen...dan kan je hem plat gooien.. ik dacht aan schokkende et12 ofzo..
|
||||
|
||||
ikzelf rijd met 8j et 12 16 inch bbs rs
|
|||
|
|||
Uitrollen zie ik niet echt zitten i.v.m eventuele verkoop van de wagen in een later stadium, de randjes zijn nu wel naar binnen geslagen van toen ik nog op 9j achter reed overigens. Maar aan de buitenkant dus niet zichtbaar..
Ik had ze graag wat met de band een stukje in de kas laten vallen zegmaar, om net zo laag of zelfs lager dan mn 14'ers uit te komen! |
|
||||
|
||||
omboren naar 5x100 en een adapter van 5x100 naar 5x112
ik zat toen ook te kijken naar benz-velgen, ik heb dat maar niet gedaan omdat ik dat het te riskant vind worden .. je hebt nu schijnbaar wel adapters waar je in 1 keer de stap maakt maar dan heb je maar 4 bouten per wiel ipv 5 of iets dergelijks succes ermee Sander, ik had gezocht naar een setje in 4x100 maar laat toch maar wat foto's zien op msn, want ik ben wel benieuwd |
|
||||
|
||||
Adapters van 5*112 naar 4*100, waarbij alle 5 de boutgaten kunnen worden gebruikt. VOSN op cleaned.be kan ze leveren. |
|
|||
|
|||
en Vosn kan ook alles omboren
|
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reacties, maar ik wil dus geen adapters steken, das het punt!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Hierbij moet je dus ervoor zorgen dat het gaatje in die bout precies uitkomt met de bout die erin komt. Maar of ie daar je adapter vastzet aan je naaf is maar de vraag volgens mij. |
|
||||
|
||||
als je geen adapters wil zul je je naven om moeten boren naar 5x100 idd
en je velgen van 5x112 naar 5x100 .. ik weet niet of dit kan bij die velgen |
|
||||
|
||||
damn dat is nog eens een fijne oplossing!! Ik heb ook 5x112 bbs rs in 16" maar dan gaan er fijn die adapters onder!!!
|
|
|||
|
|||
Waar kan ik dit laten doen regio Dordrecht/Rotterdam/Breda?
|
|
|||
|
|||
Richard heeft mij erop gewezen dat ik contact op zou kunnen nemen met Alain (Den Haag) en/of Marc (Leiden). Die van Marc heb ik al gevonden hier op het forum, maar zou iemand mij kunnen helpen met het mailadres van Alain?
Mag ook via PB natuurlijk! Alvast bedankt! |
|
||||
|
||||
Hallo,
Waarom laat je de bestaande gaten niet dicht maken en laat je er nieuwe inmaken? Persoonlijk heb ik hier goede ervaringen mee, maarja ook hier zullen wel weer tegenstanders voor zijn. Het is maar een idee natuurlijk.
|
||||
|
||||
Waarom zoek je niet gewoon 4 harten met de steek 4 x 100 op ebay duitsland ofzo?
Minder werk als omboren, adapters en dergelijk toestanden |
|
||||
|
||||
vrijwel niet te vinden en als je ze vind..tadaa..reken maar op 450 a 500 voor alleen de harten