#1
|
|||
|
|||
Bora 1.9 TDI PD mucho problemo
Weet iemand een oplossing???
Probleem: Bora Variant 1,9 TDI PD 115pk, bouwjaar 2000 start niet. 1e keer Sleutel omdraaien, en dan hoor je niks. wacht een minuut en hij start. 2e keer Sleutel omdraaien, klik en that's it. wacht weer een minuut en ja wel hij doet het.. Dealer heeft nog nooit van deze klacht gehoord. Probleem heeft zich in 14 dagen tijd nu 5 keer voorgedaan.. Auto heeft 230.000 km gelopen, en is goed onderhouden. Klapsleutel is los, enkel een sleutelhanger, geen grote sleutelbos? Auto heb ik al 4 jaar, en nu ineens........ Please help Last edited by BoraInMotion : 17-03-2007 at 16:11. |
#2
|
||||
|
||||
Contactblokje van het contactslot gammel?
__________________
|
#3
|
|||
|
|||
van de een op andere dag en dan weer een week niet????
Lijkt me niet, maar ga het wel controleren. Nog andere ideeen???? |
#4
|
|||
|
|||
ik zou het probleem in de startmotor gaan zoeken. al weet ik niet precies hoe het bij de bora zit, maar de auto zal vast ook wel een solenoid (of startrelais) hebben, dat zorgt ervoor dat de startmotor prik krijgt (en gaat draaien) als je het contact omdraait. als daar een beetje vocht in komt kun je kuren krijgen zoals jij omschrijft.
als je wel een tik hoort maar er gebeurd verder niks zou het kunnen zijn dat de massaverbinding slecht is. (al denk ik dat je het daar bijna zeker niet hoeft te zoeken). |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is juist de reden waarom ik het noem. Is een storing welke dit gedrag kan opleveren.
__________________
|
#6
|
|||
|
|||
ga het idd maar effe goed controleren..
Klinkt wel logisch dat na 230.000 km er iets versleten is..... Ik laat weten als ik iets gevonden heb |
#7
|
|||
|
|||
heb contactslot vervangen, waren inwendig twee contacten compleet verkleurd. Dus mag slotje, probleem verholpen...
thanx voor de reacties |