Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-03-2007, 10:20
eskobarnas eskobarnas is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 141
Default g60 inbouw in golf cabrio ??

beste mensen hoop dat jullie mij kunnen helpen met speciefieke antwoorden, dus niet twijfel gevallen etc. ik heb deze vraag vaker gesteld op andere forums maar kon helaas niet verder met de antwoorden die ik kreeg.

het gaat om het volgende.
ik heb zelf een golf 1 cabrio jaar 1982 met motorinhoud 1.5 + 4bak

deze wil ik vervangen door een g60 uit een corrado jaar 1993.
de blok van de g60 is compleet, alles zit aan de motor vast, dus de motor, steunen, versnellingsbak met schakelmechanisme, de zekeringkast, bekabeling, computer, voorbalk en natuurlijk de standaard dingen die erbij horen zoals dynamo glader, kortom compleet. wat zit er niet bij de brandstofpomp.

nu is mijn vraag dus wat moet ik allemaal aanschaffen om de g60 in de cabrio te krijgen, vb steunen ( welke en uit welke auto) pomp( welke en uit welke auto) graag zo duidelijke mogelijk en zo veel mogelijke antwoorden.

beste mensen alvast vriendelijke dank voor jullie antwoorden en zodra ik begonnen ben komen de foto's hierop.

mvgrt esko
Reply With Quote
  #2  
Old 16-03-2007, 10:58
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Jij bent toch de broer(tje) van Jim?

Maar goed je moet 1 ding aan je koets aanpassen en dat is de vrijloop van de multiriem/g-lader inrichting op de kokerbalk. De kokerbalk moet je ongeveer 1.5cm smaller maken.

Voor de rest motor steunen regelen van een 1.8 benzine blok type 1, baksteunen verkoop ik zie onder in mijn handtekening.

Brandstofpomp van een corrado heeft een opvoerpomp in de tank en onder de auto zit de hoofdpomp met het filter. Je kan een pomp pakken van een golf 1 gti of een cabrio of een scirocco met injectie systeem. (voorkeur voor de scirocco 16v pomp, maar is zeldzaam)

Uitlaat moet je zelf aanpassen of een van een type 1 met een 1800 motor kopen.

Ik zou de zekeringkast van de corrado gebruiken en daar de overige type 1 kabelboom op pas maken. Op het forum staat ook ergens een beschrijving van hoe je de motorkabelboom van een G60 aan moet sluiten op een originele zekeringkast. (van iemand die in zijn T3 Transporter een G60 heeft gebouwd)

Pas je de remmen ook aan?
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #3  
Old 16-03-2007, 11:52
cabbyG60 cabbyG60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 73
Default

Ik heb de ombouw gedaan in een cabrio van 87.
Uitleg van Bert staat eigenlijk alles in.
Ik heb mijn originele zekeringsdoos van de cabrio (2H motor) gebruikt en die omgebouwd naar de G60. Zelfs mijn originele tacho zit er nog in.

Motorsteunen heb ik zowel die aan de motorzijde als aan de bakzijde gemaakt (eigen bouw). Aan de motorzijde zit er een afdekplaat voor het waterkanaal, dus gewoon een steun van een 1800cc blok monteren lukt niet, dan lekt het koelwater.

Balk heb ik ook aangepast zodat multiriem beetje meer spatie had.
Corrado heeft ook een kleine IC, geraak je moeilijk kwijt in een golf 1. Daarom heb ik gebruik gemaakt van een mercedes sprinter IC. Hiervoor schaf je wel best de 180graden bocht aan voor op de uitgang van de G-lader...

Greetz

Jan
Reply With Quote
  #4  
Old 16-03-2007, 12:25
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Die plaat die het koelcircuit afdicht kan je gewoon laten zitten. De motor en baksteunen komen goed uit bij montage van de steun op de dichtplaat.

(wel sterker met kortere bouten)
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #5  
Old 16-03-2007, 17:22
eskobarnas eskobarnas is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 141
Default

hai bert, zit jij hier ook op de forum leuk zeg, klopt broertje van jim. Nederland is toch een klein land.

Jullie hebben het hierover de motorsteunen. Dat is nou niet wat ik begrijp:

''Motorsteunen heb ik zowel die aan de motorzijde als aan de bakzijde gemaakt (eigen bouw). ( de motorzijde is achter, voor of links distributiezijde)

''lk heb ik ook aangepast zodat multiriem beetje meer spatie had.( dit begrijp ik dus ruimte maken voor meer speling aan de riemzijde)

''corrado heeft ook een kleine IC, geraak je moeilijk kwijt in een golf 1. Daarom heb ik gebruik gemaakt van een mercedes sprinter IC. Hiervoor schaf je wel best de 180graden bocht aan voor op de uitgang van de G-lader... ( dit is ook wat ik vaker gelezen heb en ik ga dat dan ook doen)

''Voor de rest motor steunen regelen van een 1.8 benzine blok type 1, baksteunen verkoop ik zie onder in mijn handtekening. ( welke motorsteunen kan ik van een cabrio 1.8 motor meteen overzetten aan de g60, en welke niet. graag hier iets meer info.)

bedankt heren voor jullie inzet en info, tnxxxx
Reply With Quote
  #6  
Old 16-03-2007, 18:58
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Chassisbalk aanpassen ivm multiriem is echt niet nodig..scheelt je hoop tijd door het niet te doen...ruimte is er genoeg.

Motorsteun aan distributiezijde kan je van een 1.8 pakken ja,waterkanaal afdekplaat laten zitten,en de steun er tegenaanschroeven,en gedeelte opvullen met een vulplaatje(zelfbouw) of ringen....(volgt vanzelf als je ermee bezig bent)

Motorsteun aan de voorzijde...(bak/startmotor) kan je van een Golf 1 pakken.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #7  
Old 16-03-2007, 19:33
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Quote:
Chassisbalk aanpassen ivm multiriem is echt niet nodig..scheelt je hoop tijd door het niet te doen...ruimte is er genoeg.


Dan weet ik niet waarom bijna iedereen het wel aanpast. Ik had het ook niet gedaan als het niet nodig was. Maar de riem zat er op een paar mm tegenaan.

@Esko:
Alle motor en bak steunen kan je eraf halen, daar heb je niets meer aan in een type 1.

De meeste steunen die nu op jouw huidige motor zitten kan je weer gebruiken. De voorste bij de dynamo kan je over bouwen van de oude op de nieuwe motor.

De achterste die onder de auto zit kan je inclusief het rubber gebruiken. De aansluiting op de versnellingsbak is bruikbaar als je de huidige (020) bak laat zitten, als je een 02A versnellingsbak plaatst (met kabel schakeling) dan moet je de achterste steun waar je hem mee vast zet aan de bak vervangen door een andere. Deze bestaan af volkswagen niet. (ik maak ze wel zelf en verkoop ze ook)

Dan de steun boven op de versnellingbak het zelfde verhaal. Als je de huidige versnellingsbak laat zitten kan je de steun ook blijven houden, als je de 02A bak van de G60 erachter hangt dan moet je hier ook een andere steun voor zoeken. Hier geldt ook voor dat volkswagen deze nooit heeft gemaakt (deze verkoop ik ook)

Dan de steun aan de distributie zijde. Als je de distibutiekap erafhaalt zie je een plaat zitten met 4 imbus bouten erin. Hier moet een andere steun overheen geplaatst worden. Deze steun zit vast aan jouw oude motor. Ik zou wel de plaat van de corrado nog even los pakken en er een nieuwe pakking tussen zetten. (hij is wel los geweest)

Dan moet je 2 gaten in het schutbord boren om de schakelkabels door te voeren. Je kan voor het afdichten hetzelfde rubber gebruiken als het rubber waar ook de kachel slangen mee door het schutbord gaan naar de kachel.

De koppeling kan je ombouwen naar kabel bediening met onderdelen van een transporter T4 of seat toledo of oudere passat. De overige auto's hebben een hydrolische bediening op de koppeling en dat is vrij lastig om in te bouwen als je er niet het gereedschap voor hebt.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #8  
Old 16-03-2007, 19:56
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Ik heb zelf 2x een G60 in een Golf 1 gebouwd...en ruimte genoeg voor mn multiriem..

__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo

Last edited by chris : 16-03-2007 at 20:01.
Reply With Quote
  #9  
Old 16-03-2007, 20:25
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Quote:
Originally Posted by chris
Ik heb zelf 2x een G60 in een Golf 1 gebouwd...en ruimte genoeg voor mn multiriem..




En als je moet sleutelen heb je lekker veel ruimte.


De hele digifant aansturing gewoon via je golf 1 kast doen, het zijn 5 draden en 2 relais.
De Golf GTI pomp kan prima, de Scirocco is helemaal niet nodig. Is tevens een lastige pomp omdat de aansluiting iets dikker is in zijn houder.
Dus je moet dan ook echt alles Scirocco 16V gebruiken, en vind die maar eens.

Onderhand heb zijn er een stuk of 4 ingebouwd, in mijn eigen golf.
Iedere keer weer dingen aangepast.

Maak het jezelf makelijk en neem een supersprint uitlaatsysteem.
Heb je direct vermogenswinst, want gewoon 160pk in een golf 1 gaat ook niet vooruit.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #10  
Old 16-03-2007, 21:04
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

....zou ik ook wel willen hebben.... ...
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #11  
Old 16-03-2007, 21:10
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Quote:
Originally Posted by bolku
....zou ik ook wel willen hebben.... ...


Lees even je antwoorden op vwmotorsport Jeroen.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #12  
Old 16-03-2007, 21:28
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

@GTI 1 G60.......

Net of je bij alle andere auto's wel makkelijk kan sleutelen...

Om die reden kan je alles wel weghalen om het leven makkelijker te maken tijdens het sleutelen...
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #13  
Old 16-03-2007, 21:32
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Quote:
Originally Posted by chris
@GTI 1 G60.......

Net of je bij alle andere auto's wel makkelijk kan sleutelen...

Om die reden kan je alles wel weghalen om het leven makkelijker te maken tijdens het sleutelen...


Daarom juist, moet je je het leven makelijk maken.
Het lukt mij nog om binnen 15-20min de lader op de werkbank te leggen.
Maar ik gebruik wel een stukje speciaalgereedschap wat het iets makelijker maakt.
(en dat schijnt nogal vaak te moeten )

En ik denk idd dat ik bij mijn golf overal nog aardig bij kan.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #14  
Old 16-03-2007, 22:01
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Lees even je antwoorden op vwmotorsport Jeroen.




?? zie daar nog steeds geen antwoord op mijn vraag.....alleen een of andere Hollander met 300 pk in een zwarte Golf 1 die mijn topic aan het inpikken is..

Snap niet dat echt niemand meer over die nokkenas kan vertellen....
Waarom heb jij btw geen cross-flow kop gebruikt?
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #15  
Old 16-03-2007, 22:10
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Quote:
Originally Posted by bolku
?? zie daar nog steeds geen antwoord op mijn vraag.....alleen een of andere Hollander met 300 pk in een zwarte Golf 1 die mijn topic aan het inpikken is..

Snap niet dat echt niemand meer over die nokkenas kan vertellen....
Waarom heb jij btw geen cross-flow kop gebruikt?


Maar dan krijg je iig antwoord
En je kunt je vast nog wel herinneren hoe het ging met 211pk.
Nou nog iets sneller...

Die Nokkenas van jouw ben ik wel erg nieuwsgierig naar. Foto's?
Heb je het klepprofiel gemeten? JeroenDik kent ze iig wel, heeft ook een lijst met nummers.

Crossflow....had ik alles van te voren geweten.
Dan had ik dat gekozen, maar ze waren toen gewoon ook niet te vinden.
(2001)
Sorry voor het OT.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #16  
Old 16-03-2007, 22:21
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Ik heb geen foto's van de as, maar is ook een "flat-nose" profiel en lift is minstens 13 mm.
Het is een holle as met de nokken los om de as geschoven...
Ik ga 'm gewoon inbouwen en dan het nokprofiel meten en in een grafiek zetten....

Cross-flow koppen heb ik tegenwoordig gewoon op voorraad liggen....zijn intern echt een heel stuk beter dan die ouwe meuk, hahaha
Ik zal JD wel even bellen voor die lijst.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #17  
Old 17-03-2007, 09:46
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Quote:
Originally Posted by bolku
Ik heb geen foto's van de as, maar is ook een "flat-nose" profiel en lift is minstens 13 mm.
Het is een holle as met de nokken los om de as geschoven...
Ik ga 'm gewoon inbouwen en dan het nokprofiel meten en in een grafiek zetten....

Cross-flow koppen heb ik tegenwoordig gewoon op voorraad liggen....zijn intern echt een heel stuk beter dan die ouwe meuk, hahaha
Ik zal JD wel even bellen voor die lijst.


Je moet de kop wel statisch maken, en stukken uit de kopfrezen.
Anders gaat het nie goed.

Crossflow, kost da?
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #18  
Old 17-03-2007, 13:26
eskobarnas eskobarnas is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 141
Default

sommige van jullie hebben het over een gti maar welke gti versie je hebt er meerder en zelf de 1.6 gti blok etc. dus willen jullie dan hier vermelden welke gti blok van een golf 1 of 2 en welke motor gti dus de gti 8 klep of de 16 klep. avast bedankt,


oja bert wat kost alleen een steun om de bak van de corrado 02a bak te gebruiken. dus een steun om die bak te kunnen aansluiten( de orginele bak)
Reply With Quote
  #19  
Old 17-03-2007, 13:29
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

gti van een golf 1 is standaard alleen maar 8 klep (1600 "EG" en 1800 ''DX'')
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #20  
Old 17-03-2007, 19:01
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Quote:
oja bert wat kost alleen een steun om de bak van de corrado 02a bak te gebruiken. dus een steun om die bak te kunnen aansluiten( de orginele bak)


Zie de verkoop topic: Hiero
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum