#1
|
|||
|
|||
Jetta MK1 gekocht....en heb ook 'n paar vragen
Ik heb afgelopen week een Jetta 1.5 automaat gekocht uit april 82, die hier op het forum door Nr. 53 (Mark) te koop werd aangeboden.
Hij staat nu te wachten totdat ik tijd heb. ik heb het nu namelijk vrij druk met de studie, maar dat geeft de Jetta mooi de tijd om oldtimer te worden. Daarnaast staat de auto nu 200km hier vandaan bij dus tussendoor klussen schiet ook niet echt op. Het plan is om de auto in mei een grote beurt te geven. Dus alle vloeistoffen verfrissen, nieuwe Distributieriem en de remmen en wiellagers nakijken. Want de auto heeft 5 jaar stil gestaan. Hij loopt overigens wel. Als de auto eenmaal voorzien is van APK dan ga ik pas verder kijken wat ik wil. De lak is wel erg slecht (vooral op kofferklep en motorklep, en rechter zijpaneel heeft wat oneffenheden)....dus die wil ik gaan rollen, als het zelf te doen is misschien zelfs wel spuiten. Ik vind deze kleur wel te gek, dat zal ik zelf helaas niet voor elkaar krijgen. Ik denk dus dat de nieuwe kleur wel mat moet worden. Ik zou ook graag een verlaging willen, maar niet te extreem vanwege een paar hoge drempels in mijn straat. En het wordt mijn "daily"....alhoewel ik de auto niet dagelijks zal gebruiken. Wanneer de Jetta weer rijdt verkoop ik mijn golf 2, of misschien rij ik de golf nog even door in de winter. Hier een paar foto's van hoe de auto erbij staat. Verder nog 2 foto's van roest op de veerpoothouder (als dat zo heet ). Dat ziet er niet helemaal fris uit. Mijn eerste vraag is dan ook: Is dit een beetje te lassen? Ik zelf kan niet lassen, dus dan ga ik op zoek naar iemand die dat voor mij kan doen. FOTO's: [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] [/IMG] Dan heb ik nog een vraag. De stoelen die erin zitten zijn heel slecht. Nu heb ik nog een interieur staan uit een Polo 2. De achterbank zal wel niet passen, maar passen de stoelen wel zo zonder gedoe? Groeten Jerome |
#2
|
||||
|
||||
leuk ding... alles is te lassen maar tis geen fijne plek..
interieur van een polo past helaas niet volgens mij. rails zijn dacht ik smaller (of breder een van de twee) golf1,2 scirocco en corrado past wel
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#4
|
||||
|
||||
Stoelen passen wel, een maat van mij heeft in zijn polo (1993) ook stoelen van een corrado gezet en dat zonder aanpassen en Corrado stoelen passen weer in een Type 1.
Suc6 met je project.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Je moet je hendel van je corrado stoel om je stoel te verschuiven wel verlassen naar de andere kant.. |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Dat zou de circel weer rond maken, dus dat komt wel goed Wat betreft de roest op de veerpot, ik heb het al ingesmeerd met roeststopper spul. Is dergelijk spul genoeg, of moet je de roest echt wegslijpen? En moet daar een hele plaat overheen gelast worden, of zouden strookjes van zo'n 2 cm breed er verticaal op mogen worden gelast? Dat lijkt me al makkelijker aangezien je dan de plaat niet hoeft te vormen naar de veerpoot. Als ik dat al eens weet, dan kan ik ook wat gerichter zoeken naar iemand die dat voor mij kan lassen. Greetz Jerome |
#7
|
||||
|
||||
Gave auto, alsjeblieft niet rollen... liever zoeken naar een goede betaalbare beun om 'm (deels) over te laten spuiten. Kleur is inderdaad super.
__________________
Ex-eigenaar van de NZ-raket! |
#8
|
||||
|
||||
Dat stuk metaal is toch een koopdeel? Dan koop je dat via hartsant ofzo. Slijpje eerst alles weg wat verroest is. Dan aftekenen en erin laten lassen. Is het ook nog stevig.
Verder een mooie basis. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Kijk, zo weinig weet ik er nog maar van af Bij hartsant zag ik het niet staan, maar ik ga wel ff op zoek. Ik heb nog wel ff tijd. Maar ik heb er in ieder geval wel vertrouwen in dat dat dan wel goed komt! En wat betreft rollen/spuiten.....ik ga hier nog eens rustig over nadenken als de auto weer apk heeft. En eens informeren wat het overal zo'n beetje kost. Groeten Jerome |
#10
|
||||
|
||||
He,that's my old ride......
Volgens mij is de Jetta goed terecht gekomen........Ik zou hem zeker spuiten als je hem als daily gaat gebruiken.En misschien op zoek naar orgineel interieur. Hopelijk heb jij net zoveel plezier aan de Jetta als ik de afgelopen 9 jaar heb gehad(waarvan de laatste 5 jaar in winterslaap)Was dat ik de ruimte in mijn garage nodig had voor mijn nieuwe project,is toch vreemd dat ie niet meer hier staat...... Jerome veel succes met de Jetta.......... Greetz Mark |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Het zal langzaam wel een klein projectje worden. Stap voor stap, en het moet ook wel redelijk low budget blijven. Maar ik ben er super blij mee, heb er nog niets aan gedaan. Maar het is ook wel grappig om reacties van familie en vrienden te zien. De meeste snappen niet dat ik "zo'n oude auto" koop Plan blijft om hem in mei technisch in orde te maken, apk erop en verzekeren. In de zomervakantie (ben student, dus dan heb ik wel ff tijd ) de rest aanpakken. Mark, je zult hem hier dus nog wel vaker voorbij zien komen! Groeten Jeroen. |
#12
|
||||
|
||||
Die rottigheid onder de veerkoker is zo te zien goed door (het zal begonnen zijn aan de wielzijde, en dus helemaal doorgevreten zijn). Is 100% zeker een APK afkeur dus moet gelast worden.
__________________
Quote:
|
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Dit is ook het punt waar ik mij het meeste zorgen om maak. Ik heb de auto laten ophalen door mijn vaders garage, en de monteur zei ook dat dit APK afkeur is. Ik ga eerst eens zoeken naar een inzet stuk en dan naar iemand die dat er voor mij wil inlassen. (iemand trouwens een tip waar ik zo'n inzetstuk vind? bij hartsant vond ik niets) Maar wat ik me dan wel afvraag, als alle roest moet worden weggeslepen, bestaat de kans dan niet dat de veerpoothouder scheef komt te staan? De auto zal bij zo'n werkzaamheden wel op bokken komen te staan, maar er moet toch akelig wat uit. Alle tips zijn welkom |
#14
|
|||
|
|||
Leuke auto, heb ook op het punt gestaan hem te kopen.
Maar je zegt dat je vader een garae heeft!! Dan kunnen ze hem daar toch wel lassen voor je? Neem aan dat daar niet zo moeilijk over gedaan gaat worden. |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
haha....ik ben niet helemaal duidelijk geweest denk ik. Ik bedoelde de garage waar mijn vader zijn auto in onderhoud heeft, en waar ik altijd mijn auto laat keuren. Ik heb daar al ff gevraagd wat lassen zou moeten kosten, maar zij besteden het laswerk altijd uit. Dus dat zal ook wel wat kosten. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Hier staat volgens mij iets bij: http://www.klokkerholm.nl
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#17
|
||||
|
||||
Je zou het rotte deel inderdaad zoveel mogelijk moeten verwijderen en vervangen door een nieuw inlasstuk.
De auto zou ik dan inderdaad op blokken of assteunen zetten (bijvoorbeeld onder de bevestigingspunten van de draagarmen), zodat het gewicht van de veerpootkoker af is. De kans op vervorming is dan minimaal.
__________________
Quote:
|
#18
|
||||
|
||||
blijft mooi he een inarizilveren jetta
Veel succes ermee! Als ik dit zo zie, ben ik persoonlijk blij dat ik voor de rode jetta heb gekozen. Had deze ook erbij op willen halen, maar mij iets te veel werk... Succes met de werkzaamheden |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb jetta's 1 altijd al super gevonden. En nu deze te koop stond in de buurt kon ik het toch niet laten Het is voor mij de eerste auto die ik koop waar meer werk aan zit dan het gewone (preventieve) onderhoud. Maar buiten deze lasplek lijkt mij dat de jetta nog in goede staat is (technisch gezien dan). Maar dat zullen we zien op de apk Oke, als ik hem echt helemaal netjes wil hebben dan kost het wel wat meer tijd en geld. Maar het wordt wel mijn daily, en vanwege het budget zal het geen show auto worden. Ik heb een auto niet dagelijks nodig, maar soms is het handig. Dus in combinatie met lekker hobby-en aan een auto is dit een ideaal wagentje voor me |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
thx voor de link....maar ik zie alleen maar veerschotels, en dat deel heb ik niet nodig. Het is juist het deel op de carrosserie dat verrot is |