|
||||
|
||||
7,5J x16 ET 20 onder Golf 1?
Luitjes,
Gaat een 7,5J velg in 16" met ET20 onder een Golf 1 passen zonder spatbordranden (zeg maar zonder de omgezette kant. Ze zijn niet naar buiten geklopt o.i.d.) ?? En wat voor maat band gaat dan het beste passen, een 195'er ?? Graag een snelle reactie, want ik kan op Ebay een set kopen waarvan de advertentie over 1,5 dag afloopt. Alvast bedankt Groeten, LRR
|
||||
|
||||
Bedankt voor de snelle reacties
Mag een slotje op, ik was niet de hoogste bieder helaas..... Groeten, LRR
|
||||
|
||||
Ik denk dat de ET waarde toch wel aan de erg hoge kant is. Maar het is simpel uit te meten:
Neem de helft van de velg breedte in centimeters en haal de ET waarde er vanaf. Vergeet niet dat je dan de breedte van het velg bed hebt. De rand waar de wang van de band tegenaan drukt/rust/klemt moet er dan nog bij op. Pak je een lineaal en dit houd je tegen je remschijf/trommel aan. En dan kijk je hoe je uitkomt met de wielkas. |
|
||||
|
||||
Ik rijd met 7.5x16 ET15 (of 10 weet ik even niet uit mijn hoofd) met 195/40R16, dat past echt perfect in je voorwielkasten, achter is ruimte zat
Eventueel kan je de ET lagen verlagen door er bij een professioneel bedrijf iets af te laten draaien.
|
||||
|
||||
Quote:
Die gedachten had ik ook al gehad. Maar die wielen zijn ondertussen reeds verkocht aan een of andere duitser. Waren best bijzondere velgen: Revolution Modern Line 7,5x16" ET20. Jammer dan, volgende keer beter. Ben er al uit waar ik dit jaar op ga rijden..... Toch bedankt voor de reacties !! Groeten, LRR
|
||||
|
||||
Quote:
Meestal zijn de 7,5 j in combinatie met achter 9 j. Ik heb ze er ook onder in et 25 en dat gaat met een quartetset erop maar net. |
|
||||
|
||||
Quote:
Dit was een setje van 5 velgen allemaal 7,5 J. Had leuk gestaan in de reservewielbak
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb 8 velgen 4 breed en 4 smal |
|
||||
|
||||
Quote:
Altijd baas boven baas he !!!!