![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hej guys,
nu ik toch mijn remmen moet gaan repareren wegen slechte spacers en te lange bouten (lang verhaal) wil ik eigenlijk meteen overgaan op 5x112... Heeft iemand dit al gedaan? Wat heb ik nodig of wie kan dit voor mij omboren? Ik heb achteren trommelremmen en voor GTI klauwen. Is het na het omboren of whatever nog mogelijk om ook nog mogelijk met 4x100 te rijden? Alvast bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik heb mijn auto omgeboord naar 5x100, dan overlapt er precies 1 boutgat en kun je prima met 4x100 of 5x100 rijden. 5x112 zal meer problemen opleveren denk ik, volgens mij overlappen er dan meer gaten en vraag ik me af of dit verstandig is.
Of naar 5x100 en adapters naar 5x112 Of de remmen van een vr6 monteren (5x100) en die omboren naar 5x112 ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() omboren van 4x100 naar 5x112 kan niet, dan krijg je half overlappende boutgaten
de oplossingen die Erik geeft zijn de enige |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ik wacht nog op antwoord van bauke voor andere naven etc misschien dat dat wel kan...
Want eigenlijk zou ik het liefste helemaal niets met adapters willen doen, ook omdat de toekomstige velgen dan net lekkerder gaan passen ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() ben ermee bezig geweest, maar werd me iets te gortig.... is al wel keert gebeurd op het forum volgens mij
ik zou het om laten boren naar 5 maal 100 en met adapters werken |
#6
|
||||
|
||||
![]() hier staan ook een aantal omboor mogelijkheden in:
Adaptermaten en mogelijkheden, wat kan ? misschien dat het daar ook in staat? (of had je daar al gekeken ![]()
__________________
Foto's van - 1ste Volksforum.com Meeting |
#7
|
||||
|
||||
![]() Heb ik ook al eens gewild voor mijn polo...
maar is een omslachtig verhaal,naven eerst om laten boren nr 5x100 en dan komen de adapters nr 5x112. Kom je uit op ongeveer een 325 a 350 euro met bouten.. ![]() Kan mischien goedkoper door direct de remschijven achter te pakken van vr6.
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |
#8
|
|||
|
|||
![]() zijn er geen remtrommels met 5x112 steek die er direct op passen achter? Want die zijn zo gewisseld! Als je dan ooit nog met 4x100 zou willen rijden, monteer je gewoon de 4x100 trommels weer!
Aan de voorkant wordt het een ander verhaal (evt dus naven en nieuwe remschijven!?) Of is nieuwe remschijven dan ook niet nodig? Als er meerdere gaten overlappen is in principe toch geen probleem, de schijf zit er gewoon tussengeklemd toch? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Je zou ook evt. de schijven op kunnen boren,maar een setje schijven zijn nog redelijk te betalen toch?
Alleen zijn 5x100 schijven meestal een stukje groter,toegepast bij vr6 gti enz. dus is wel anders dan standaard golf 1.Kan ook direct omboren op de naaf,maar kan je je wiel maar met 4 bouten monteren,omdat het 5e gat niet geboord kan worden.Maar doe maar niet,lijkt mij persoonlijk zeer onveilig!!! ![]()
__________________
Murdock...I love when a plan comes together Last edited by karretje : 08-03-2007 at 19:50. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ik ben er ook mee bezig met de daily van Talitha,
Mijn plan is VR6/GTI remmen van een golf 3 erop en dan twee setjes schijven 5x100/4x100 en 5x112 het ligt dan aan de et van de velgen wie ik wil of het tweede setje 4x100 5x100 word. Dit leek mij de mooiste oplossing. |
#11
|
||||
|
||||
![]() en voor de trommels aan de achterzijde?
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Ook ombouwen naar schijven.
Of kijken of die evt dichtgemaakt kunnen worden en nieuwe gaten erin. Maar ik bouw hem om naar schijven. |