#1
|
|||
|
|||
Golf 1 td invoeren?
Ik zag op internet in België een golf 1 td staan, waar ik in geïnteresseerd ben. Nu blijkt dat het oorspronkelijk geen gtd was. Ik vraag me nu af of het wel mogelijk is om hem dan in Nederland in te voeren?
Volgens hun is het een golf 1 SG, is dit een normale diesel? En zit er een turbodiesel van een golf 2 in. Zou dit door de rdw-keuring geraken?
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010 Golf 1 diesel 1982 Golf 1 gti 1979 Kawasaki Z750 2010 |
#2
|
||||
|
||||
Nee, die komt niet door de keuring.
In heb een paar jaar geleden een lijst gevonden waarop staat welke motoren in welke auto's type goedgekeurd zijn. Als je in een auto een andere motor bouwt dan dat op deze lijst staat moet hij opnieuw worden type goed gekeurd. Klik hier voor de lijst
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#3
|
|||
|
|||
Oke thnx dan weet ik genoeg!
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010 Golf 1 diesel 1982 Golf 1 gti 1979 Kawasaki Z750 2010 |
#4
|
|||
|
|||
ik heb pas mijn golf1 1.5jb om laten keuren naar 1.6td ik heb ook een golf2 td blok gebruikt(jr) hier is inderdaad geen goedkeur voor maar als je je motorcode netjes veranderdt in CY (is 1.6td geleverdt in golf1) is er niks aan de hand ,bij mij keken ze er nauwlijjks naar.
martin |
#5
|
||||
|
||||
Plus het bewijs van herkomst van de motor. Daar hebben ze bij mij telkens naar gevraagd (Venlo) Dit om te voorkomen dat er gestolen motoren ingebouwd worden.)
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#6
|
|||
|
|||
Is het bewijs van herkomst ook nodig als het een originele golf 1 motor is?
en hoe ziet dat eruit dan? Handgeschreven briefje van een sloperij met een krabbel erbij of wat willen ze precies hebben? |
#7
|
||||
|
||||
Ja, bij het omkeuren van elke andere motor heb je dat nodig. Het is een beetje een "grijs" document.
Ik had zelf een schade auto waar ik het kenteken nog van had. Dat heb ik opgegeven als donor van mijn motor. Kameraad werkt bij een demontage bedrijf en heeft een briefje geschreven dat hij mij een motor heeft verkocht met motorcode: BLA BLA en dat deze uitkomstig was uit de auto met het kenteken XX-XX-XX. Met stempel en handtekening. Beide geen probleem bij het omkeuren. Maar zonder was het mijn eerste keer niet gelukt. Moest toen terug komen met het bewijs.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#8
|
|||
|
|||
Iemand een idee hoe krokant het er onder deze plastic kappen uit zal zien en wat het kost om dit weer netjes te krijgen?
En wat is ongeveer de waarde van een compleet originele golf 1 diesel uit 1982 met deze wielkasten?
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010 Golf 1 diesel 1982 Golf 1 gti 1979 Kawasaki Z750 2010 |
#9
|
||||
|
||||
Op niet NL kenteken tegen de 200-400 euro. Als de rest wel een beetje netjes is. Als hij al op NL kenteken staat tel er 300/500 euro bij.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#10
|
||||
|
||||
Ik heb ook zo`n kap er afgehaald en kan je verzekeren dat het er slecht uitziet.
Als je dat mooi en goed wil oplossen zal de rand er uitgeslepen moeten worden nieuwe er in lassen e.d. kosten weet ik niet |
#11
|
||||
|
||||
Idd, je kan er vanuit gaan dat het onder die plastic kappen gatenkaas is.
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
oei, dat ziet er al tamelijk "krokant" uit, reparatie zal enige honderden euro´s gaan kosten, hoeveel precies weet ik niet. Quote:
moeilijke vraag, is van meer factoren afhankelijk dan alleen van deze wielkasten.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#13
|
|||
|
|||
Hij is helemaal origineel, met een nieuwe tank, vulpijp, remmen en achterschokdempers. Verder ziet hij er nog redelijk uit motorkap is slecht gespoten en een deukje in het spatbord voor. Van binnen ziet hij er nog heel netjes uit op de fotos zowel interieur als in de kofferbak. Zit ook nog een origineel schuifdak in. En staat idd nog op duits kenteken.
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010 Golf 1 diesel 1982 Golf 1 gti 1979 Kawasaki Z750 2010 |
#14
|
|||
|
|||
Deze dus:
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010 Golf 1 diesel 1982 Golf 1 gti 1979 Kawasaki Z750 2010 |
#15
|
|||
|
|||
sja, dat is voor jezelf de afweging... als ie niet teveel heeft gelopen en nog goed loopt, dan kan je het best doen...
@DA-BRT: voor oldtimers golf diesel wordt alleen wel veeeeeel meer gevraagd, maargoed, dat rijd je er daarna wel uit! |
#16
|
||||
|
||||
even een vraag, is dat dezelfde als wat hierbij www.golf1-ig.de/market/index.php?rubric=1 (advertentie van 5 maart) bij staat?
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Ja dat klopt, ik heb hem gezien nav jouw link, ik ga volgend weekend eens kijken of het in het echt wat is!
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010 Golf 1 diesel 1982 Golf 1 gti 1979 Kawasaki Z750 2010 |
#18
|
||||
|
||||
wou destijds mijn golf ook latren lassen door een bedrijf,
ging hier om de achterste wielkasten en beide dorpels, ging mij in totaal zn € 1000,- a 1500,- kosten dus er prijzig om dat te laten doen! Last edited by Ronin : 09-03-2007 at 18:52. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
ik hoop dat het wat is, en dat je niet al teveel kilometers hoeft af te leggen voor de bezichtiging, succes!
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#20
|
||||
|
||||
Plaatwerk om dat te repareren 'wielkastranden' kost bijna niks, alleen moet je iemand vinden die dat netjes inlast voor n goede beun betaal je niet meer dan 150,- per kant zonder materiaal en zonder spuitwerk.
|